>chanseon<
aku bukak mata aku.akibat ketukan pintu yang kuat.aku izinkan orang tu masuk.
"mama masuk la tak kunci pon".
aku ingatkan mama.tapi seorang lelaki yang nampak macam umur dia 20-an.
eh mana bole masuk.orang luar.aku buat muka cuak.
"mama kau suruh turun".kata lelaki tu.dia tarik tangan aku tapi aku tepis.
"kau keluar!kau orang luar.tak boleh masuk bilik aku!sape ade urusan penting je bole masuk!!".
aku menjerit supaya dia keluar.tapi dia tak nak bergerak.
"aku kata keluar!!".ha ni nak maghoh ni.
"tak nak.aku nak kita keluar sekali".dia balas percakapan aku.
"tak hingin nak keluar sekali dengan kau!".marah aku.
"mama kau suruh aku panggil kau.aku panggil je la".
halah serabut la.mama ni pon dah kenapa suruh orang luar panggil aku.
"hmph...yela yela.dah jom."dia pantas menarik tangan aku.
kami berdua menuruni tangga.eh eh.mama and papa dah tunggu.yehet!
"ma,pa!gud mownink".
"morning sayang.dah duduk sana".
mama tunjukkan ke arah sofa yang lelaki tadi duduk.aku akur.
lelaki tu senyum pada aku.hishh...saje la tu nak bagi aku cair.
"ma.kenapa mama suruh dia pergi bilik seonnie.seonnie tak suka".aku mengeluh.
"tak kan bakal suami nak kejut pon tak boleh?".papa mengangkat kening berkali kali.
oh whut?!bakal suami?!!aku tak kan terima dia.bukan tak suka tapi bersebab.
"ma...pe ni?mama and papa tau kan seonnie tak nak langsung kahwin?!".aku marah.
yela tetiba je nak suruh kawen.pe cite duh?!!
"sape kata seonnie tak bole kahwin.seonnie kena ade ubat je.ubat seonnie ade kat tepi tu ha".
papa menjuihkan mulutnya ke arah lelaki sebelah aku.
ubat?dia ubat aku?tapi bentuk dia tak macam pil pon.aku makan ubat pil je.
"mama dan papa dah cadang nak kahwinkan seonnie dengan taehyun.dia anak bongsu encik kang dari king company tu".
encik kang?king company?ape nih?kawen?!!aku tak boleh.
"ermm ma...pasal kahwin ni kita bincang nanti ok?".aku merayu pada mama.
"mana boleh.seon dah nak kena kahwin hujung minggu ni tau".
WHUT?!!HUJUNG MINGGU?!!
to be continued---
YOU ARE READING
my husband is my lecturer || KTH
FanfictionSeorang gadis berusia dalam lingkungan 20 tahun dipaksa berkahwin bersama seorang jejaka yang dia langsung tidak kenali. Si jejaka pula apabila terpandang si gadis buat pertama kalinya dia sudah terjatuh cinta. Masing masing mempunyai kisah silam ya...