Chapter 10

17 2 0
                                    

Chapter 10


Tulala ako habang naglalakad kasabay si Gab para pag-usapan ulit ang reporting na gagawin namin. Gagawa na kami ngayon ng power point presentation and hahatiin ang parts para madali naming maipresent.


But on the way there, my mind is drifting away. I cannot gather all my sanity because I've been too pre-occuppied lately. I almost ruined my sleeping routine because of so much thinking. I haven't had enough food to eat because the memory of something happened the other day made my stomach turn.



I should really need to get a distraction.


"Konti na lang iisipin ko na boring akong kasama."


Napatingin ako kay Gab ng bigla syang magsalita. Naabutan ko syang nakangisi sa akin. Nakasakbit sa isang balikat ang bag at ngayon ko lang napansin na dala nya na ang ibang libro na hawak ko kanina.


My face heated because of my sudden action towards him. I mean, he's my crush. And I am so lucky to have this kind of blessing to be paired with my crush and have a conversation with him. Yet, I am here, drifting my mind away.


"Sorry, may iniisip lang." I smiled shyly. He chuckled then tousled my hair. Bahagya akong natigilan sa ginawa nya.


"It's okay. You hungry?" he asked.


Vacant lang kasi namin ngayon. My friends are also discussing about their own reports so I don't know which part of school are they staying now.


"Hmm, canteen muna?" I asked him. He nooded then winked at me. Napangiti ako sa ginawa nya.

I watched him as he walked passing me. Natigilan sya ng mapansin na hindi ako nakasabay sa kanya. He chuckled then run towards me before grabbing my hand and pulling me.


"C'mon. I'm hungry." he said chuckling and I laughed with him. I sighed deeply.

It would be a lot better if it's him.

---

Bumuntong hininga ako ng makarating kami sa benches kung saan kami gagawa ng power point ni Gab. We stayed silent as we do our own parts. I keep on sighing for I don't know the reason why. It's just that, my heart feels heavy lately.


Binaba ko ang ballpen ko at tahimik na tumanaw sa kawalan. I am spacing out again and I am aware of that. I know for a fact that I am becoming rude to Gab yet I cannot help my mind not to think about some stuffs.


"Seriously Andy. We need a break."


Nakangisi si Gab ng sulyapan ko sya. I blinked twice before I forced a smile.


"I'm sorry."


He shrugged his head. Pinanood ko sya hanang tinatabi ang loptop nya at mga libro namin sa ibabaw ng lamesa. Pinagtaasan ko sya ng kilay.


"You looked so stressed and tired lately." he said still smirking.


Nag-init ang pisngi ko at kaaagad na nag-iwas ng tingin. Do I look that miserable? Nagsuklay naman ako kanina. Hindi lang ako nakapag pulbos pero hindi naman ako oily!


"Damn. It's not what you think. You're still incredibly beautiful Andy. It's just that, I can see it in your eyes." he said. Napatingin ako sa kanya pero mabilis din akong nag-iwas nh tingin.


Damn. Did he just said that I am beautiful? Can I die now? Buo na ata ang lifetime ko.


"Ah." I said awkwardly. He chuckled at me.


To Fall ApartTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon