Eunbi p.o.v
" Thank you, teacher. Sorry sangat saya ambi taehyun tak bagitau dulu.." Kata eunbi sambil mendukung taehyun.
" Takpe, eun. Unnie faham. Nasib juga taehyun dah siap mandi. Kalau tak, susah juga eun kena tunggu." Balas sunmi sambil tersenyum melihat kelakuan taehyun. Eunbi tersenyum sebelum meminta diri. Dia membawa beg yang berisi bajunya dan baju taehyun menaiki bas. Puas menunggu bas datang,namun tiada bas yang datang. Sebuah kereta hitam tiba-tiba berhenti di depan stesyen bas.
" Eunbi, nak ke mana?" Eunbi memandang suara itu. Heh.. Bang chan. Matanya memandang ke arah taehyun yang mengigit biskut bayi.
" Suka hatilah.." Jawab eunbi. Chan memandang taehyun di dalam pelukan eunbi. Dia tersenyum kecil. Bang taehyun?
" Nak naik tak? Saya nak ke jeju ni. Lagipun, hari ni takde bas. Bas cuti hari ni." Kata chan. Eunbi terkejut. Hari ni hari sabtu kan? Selalunya bas mana cuti. Namun, kata-kata chan membuatkan dia takut. Macam mana kalau betul-betul takde bas? Dia nak balik emergency ni..
" Jomlah, kwon eunbi.." Kata chan lagi. Aku menyerh kalah kali ni. Dia bangun dari kerusi dan memberi begnya kepada chan yang sudah siap membuka bonet. Chan tersenyum dan mengambil beg itu.
" Ke mana tuan pemaisuri ku?' Tanya chan sebaik sahaj eunbi memakai tali pinggang keledar. Eunbi memberulkan kedudukan taehyun.
" Ke alamat ni. Alamat haelmonni saya." Kata eunbi. Dia menghulurkan kertas itu pada chan. Chan memandang dan mengangguk. Kat busan je ni. Tak jauh pun..
--------
Yuri p.o.v
" Aduh, yeji.. Omma banyak kerja ni. Boleh jangan main jauh-jauh sangat?" Kata yuri pada yeji. Yeji yang memang tak faham bahasa tu hanya ketawa. Akibat pengasuh yeji terpaksa mengambil cuti emergency, takde sesiapa nak jaga yeji dan diaterpaksa bawa yeji ke tempat kerja. Yeji merangkak lagi ke arah sebuah meja. Belum sempat dia nak megambil yeji, ada tangan yang terlebih dahulu mengangkat yeji. Dia memandang tuan punya tangan itu, hyunjin..
" Kamu buat kerja kamu. Let me take care of this little fella." Kata hyunjin. Yuri terkejut tapi hanya mengangguk. Dia tak tau kenapa dia mengangguk setuju.
" Give me americano and one slice of carrot cake. Dan makanan utuk little fella ni." Kata hyunjin. Yuri mengangguk sebelum menuju ke kanuter. Dia menghantar americano, satu potong kek lobak merah, bubur epal yeji dan satu gelas air suam serta botol susu yeji. Dia menyambung kerja semula sementara hyunjin menjaga yeji.
Hyunjin p.o.v
" Appa minta maaf yeji. Dari dulu lagi appa patut cari yeji dengan omma. I'm sorry darling." Dia tersenyum apabila anaknya itu tergelak sebelum memeluknya. Yuri yang sedang mengambil pesanan dipandang di hujung mata. Betapa dia berusaha untuk menjaga yeji dan dirinya.
" Makan eh.. Appa suap." Kata hyunjin lagi. Dia menyuap bubur epal itu sedikit demi sedikit. Yeji makan sehingga dia kenyang.
1 jam 15 minit kemudian, yuri p.o.v
" masa untuk tutup kedai." Kata chungha. Yuri mengangguk dan menuju ke meja hyunjin. Dia melihat hyunjin terlelap bersama yeji. Perlahan dia mengejutkan hyunjin.
" Hyunjin... Bangun.." Katanya tepat di telinga hyunjin. Lelaki itu membuka mata dan tersenyum memandangnya. Dia menghulurkan yeji yang lena pada yuri. Yuri mengambil yeji dan menidurnya semula.
" Thank you sebab jaga yeji. Er, dia tak susahkan awak kan?" Tanya yuri. Hyunjin menggeleng. Dia mengusap perlahan rambut yeji. Yuri tersenyum.
" Saya balik dulu lah.. Lepas ni kalau pengsauh yeji cuti, call saya eh. Yeji, take care darling.." Hyunjin sempat mencium dahi yeji sebelum dia keluar dari kafe. Yuri menghantar dengan matanya.
" Uish.. Hensemnya. Boyfriend yuri ke?" Chungha unnie entah dari mana datang tiba-tiba menegur. Yuri menggeleng sambil tersenyum sebelum menolong chungha membersihkan kafe sebelum balik ke rumah.
YOU ARE READING
I'M SORRY FOR HURTING YOU..
AlteleIZONE ADALAH SEKUMPULAN REMAJA PEREMPUAN YANG TERDIRI DARIPADA EUNBI, CHAEYEON, YENA, CHAEWON, MINJU, YURI, YUJIN DAN WONYOUNG. HIDUP MEREKA RIANG RIA DI UNIVERSITI SEOUL. NAMUN, SEMUANYA BERUBAH SELEPAS KEDATANGAN STRAY KIDS. HIDUP MEREKA HANCUR KE...