"Jimin?" Yura terkejut dengan kehadiran insan yang dia Amat kenali itu.
Freshback beberapa tahun dahulu
"Nahh" jimin menghulurkan aiskrim coklat kepada yura.
"Thankss" ucap yura lalu memakan aiskrim itu.
"Awak awak" panggil jimin.
"Iye?" Sahut yura.
"Kalau saya tinggalkan awak.. awak sedih tak?" Soal jimin.
"Mesti lah sedihh awak lah satu satunya orang yang saya Ada Dan saya sayang" balas yura.
"Elelelele dia ni" kata jimin.
"Kenapa awak Tanya?" Soal yura pula.
"Sebab saya Akan berpindah ke London sebab nak sambung belajar" jawab jimin.
"Ohh kalau macam tu awak pergi lahh sebab nak capai cita-cita awak kan" kata yura dengan sayu.
"Yura awak ok ke?" Tanya jimin.
"Takkk sebab awak nak tinggalkan saya" air mata yura mula mengalir deras seperti air di lautan pasifik geetwo 😂.
"Awakk jangan macam nii.. ok apa kata lepas saya balik dari london saya pergi rumah awak.. meminang awakk Kita kahwin mulakan hidup baru" cadang jimin. Yura terkejut dengan apa yang dikatakan jimin itu.
"Betul ke ni?" Kata yura dengan teruja.
"Iyaa sayangg" balas jimin lalu memeluk tubuh kecil yura itu.
5 Bulan kemudian
Semasa yura hendak membeli barang keperluannya dia ternampak susuk tubuh jejaka yang amat dia kenali.
"Dah 5 Bulan aku tunggu.. ini yang aku dapat.. kau dah kahwin lain rupanya.. tak apa lah aku doakan kau bahagia je" monolog hatinya lalu berlari dari situ.
End freshback
"Awak buat apa kat sini?" Soal jimin. Bodoh punya soalan 😂.
"Eh tak lah aku tengah memasak.. eh mestilah nak Beli ubat.. apa punya soalan lah.. belajar tinggi tinggi lepastu tinggalkan orang yang dah tunggu dia 5 Bulan pun tak tahu" bebel yura. Hati jimin sudah terguris sedikit akibat kata-kata yura itu.
Haerin hanya menggeleng melihat sikap yura itu.
"Btw jimin kau Ada tak ubat krim untuk lebam ke bengkak ke?" Tanya haerin.
"Ohh Ade Ade jap eh" jimin mengambil ubat itu Dan hulurkannya kepada haerin.
"Berapa?" Soal haerin.
"20,000 won" jawab jimin. Btw harga itu saya bantai sahaja 😂.
Haerin mahu membayar ubat itu tetapi dengan pantas haknyeon membayar ubat itu.
"Terima kasih" ucap jimin.
"Sama-sama"
---
Haerin menyapu ubat itu pada leher yura.
"Ha dah sapu nanti kau urut urut sikit lah leher kau tu Biar tak berapa teruk" pesan haerin.
"Ha iyelah" balas yura ringkas.
"Dah lah weyh aku Balik dulu karang bising pulak laki aku tu" Kata haerin lalu mengemas barangnya sedikit.
"Yelah yelah bye weyh" ucap yura.
"Bye" balas haerin lalu pergi dari situ.
"Jom saya hantar awak balik" ajak haknyeon.
"Awak tahu ke rumah saya?" Tanya yura.
"Takk tapi saya kan boleh tanya awak alamat.. dah tahu senang sikit nak minang" balas haknyeon.
"Ishh awak ni" yura Malu disitu.
"Btw saya nak Tanya boleh?" Kata haknyeon.
"Tanya lah" balas yura.
"Siapa jimin tu?" Tanya haknyeon lalu yura tersedak.
"Uhuk uhuk" lalu yura minum air.
"Sebenarnya jimin tu ex boyfriend saya dia baik sangat sampai ajak saya kahwin tapii lepas dia sambung belajar kat london tak sangka dia dah Ada pilihan hati Dan dah kahwin" terang yura, air matanya turut mengalir.
"Ohhh macam tu tak apa mulai saat ink Biar saya gantikan tempat dia" balas haknyeon.
"Maksud awak?" Yura blur seketika.
"Sayaa...
+++
Dan bersambunggg maaf gantung lagi yek 😂
Selfie bersama mukbang king 😂
YOU ARE READING
[✔] Reveal:Moon || Juhaknyeon
Fantasy「️THE BOYZ SERIES」️ "In the night I'm a vampire, in the day I'm a mukbang fairy" ++ Mengisahkan seorang gadis bernama Kim yura Yang jatuh Cinta dengan vampire dari Bulan iaitu juhaknyeon Start; 6/8/2020 End; 21/8/2020