Chapter 14

631 34 0
                                    

Hari yg d'tnggu2 oleh Seoyeon dn Ha-ri sdh pn tba. Bgitu jga dgn ahli EXO yg lain. "Paris! Paris!" Jerit Chanyeol dlm dewan perlepasan! "Yah!" Suho mngetuk kpla Chanyeol. "Paris!!" Tao teruja. "X sngka dpt pgi bt kali ke 2!!" Tao mnpuk tgn. "Yah!!" Suho mngtuk kpla Tao dn mnjuk ke arah Luhan dn Kai yg krg smngat. "Oh! Mian. Lupa." Chayeol dn Tao tersngih. "Hyunv tu bkn Seoyeon dgn Ha-ri ke?" Baekhyun mnjukkn dua kelibat pmpuan yg sdg ddk mnggu flight. "X mngkin lh! Klau tu dia org tntu dia org dh kjr kta ke sini tau." Xiumin m'buat andaian. "Tpi btul mcm mrka!!" Baekhyun b'jln ke arah yeoja yg sdg ddk tdk jauh dri situ. "Byun-ah!" Chen yg prsan akn tndkkn Baekhyun. "Nae?" Baekhyun berhenti. "Palli! Flight kta skrg ni!" Chen mnarik tgn Baekhyun. "Tpi... Tpi tu seoyeon dn Ha-ri! Kena bgitahu Kai dn Luhan" Baekhyun berkeras. "Dia irg dh lma mnghilang! Planduk dua s'rupa kot! Kajja!!" Chen cba mnarik p'hatian Baekhyun. "Araeso! Araeso! Palli!" Baekhyun mngalah.

~Seoyeon & Ha-ri side over view.~



"Unnie x rsa ke dia org nmpk kta?" Seoyeon memakai Raybans hitamnya. "X kot. Hrplh." Ha-ri m'btulkn crmin matanya. "Tpi tu." Seoyeon mnjuk ke arah Baekhyun dgn Chen. "Bo? Igeboya? Jinjja?!" Ha-ri t'kjut. "x mngkin Chen oppa lpskn si baek-baek mcm tu je. Dh lh. Flight kta skrg ni." Seoyeon bgun. "Nae. Kajja!!" Ha-ri mnarik bagasinya m'buntuti Seoyeon.

[Skip] [Paris]



Slpas 11 jam 40 minit dri korea ke paris, akhirnya kesemua mrka smpai dgn slmat. "Arghhhh!! Smpai jga akhirnya!" Jerit Seoyeon. "Kn! Tp pelik eh, knpa awk x mual lgsung?" tnya Ha-ri. "Unnie ni mnghrpkn ke?" Seoyeon berpaling ke arah Ha-ri. "Andwae. Cuma pelik je." Ha-ri snyum gmbira krna dongsaeng nya x apa2. "Aduh! Perut saeng skitlh!!" Seoyeon lari ke tndas.

*Laluan ke tandas*



K'btuln Luhan yg sdg mnuju ke tnds ternmpk yeoja yg mukanya hmpir sma dgn Seoyeon (mmg seoyeon pn). "Seoyeon-ah!" pnggil Luhan tpi yeoja tu trus lari msuk tnds. "x mngkin dia ada kt sni jga!" Luhan t'kjut. "Jagiya~ yeogi neomu-ibnikka? (Are you here too?)" Luhan terpaku. "Nae!" Jwb Sehun mngjutkn Luhan. "Jagiya!!" Sehun bermnja dgn Luhan. "Sehun-ah." Luhan tersenyum. "Hun tahu hyung psti fikir psal *Dia* kn?" Sehun sngja mngntikn nma Ha-ri dgn *Dia* krna tkt Luhan. Lbih2 lg d'tmpt yg pling b'hrga bg Luhan dn Ha-ri. "Nae. Hyung fikir psal Ha-ri.." Luhan mnjwb lemah. "Dhlh! Kajja!" Luhan snyum. "Nae." Sehun trut snyum dn trus ke Tour Bas.

~Seoyeon & Ha-ri~



"Dh! Kajja!!" Seoyeon snyum ke arah unnienya tnpa rsa b'slh sbb tnggalkn unnienya s'org2. "Bdk ni kn! Taxi dh lma tnggu!!" Ha-ri mrh dgn prngai Seoyeon. "Mian!" Seoyeon mngikuti unnienya ke arah taxi yg sdh lma mnggu. "Désolé pour la longue attente Biz monsieur! (sorry sbb dh buat encik tggu lama)" Ha-ri meminta maaf dgn pmndu Taxi itu. "Ça va. Mais vous parlez couramment le français? (x pa. Tpi awk ckp francis dgn lncar?)" pemandu taxi itu terkejut. "Oui. Nous parlons français avec notre papa puisque nous sommes peu. (ya, kta org ckp french dgn appa kta dri kcil lg.)" Ha-ri mnjelaskn. "Il nous enseigne. Parce que la plupart de nos clients sont des Français. (Appa kta org ajar. Sbb k'bnykn clients kta irg b'asal dri french)" Seoyeon mnymbung. "Vraiment? Avez-vous aimez parler dans notre langue? (really? Awk ska bhsa kmi ke?)" Tnya pmndu tu smbil focus pda jln. "Oui. Nous aimons.(yup. We love)" Ha-ri dn Seoyeon jwb srntak. "Nous sommes ici. Pas besoin de payer. Ravi de vous rencontrer deux.(kta dh smpai. X pyh byar. Nice to meet you two)" pmndu itu snyum "It's okay! Keep your changes! Merci bien! (Thank You!)" Ha-ri mnghulurkn note £100. "Merci bien! (Thank you!)" pmndu itu mnymbut dgn hati gmbira. Ha-ri dn Seoyeon trus msuk ke hotel.

Mrka mngmbil kunci di reception counter dn trus msuk ke bilik utk merehatkn bdn. "Penatnya!!!" Ha-ri m'baringkn diri. "Jinjja?! Unnie trus tdo? X cuci mka or mndi? At least brus gigi!!" Seoyeon pelik dgn prngai unnienya. "Nae! Araeso ahjuma!" Ha-ri mnyelongkar begnya utk mngmbil tuala dn trus prgi mndi. Lpas Ha-ri mndi, Ha-ri mlihat bilik itu dh d'kms oleh Seoyeon. "Yeon! Gumawo sbb dh kemas!!" Ha-ri jerit b'hrp Seoyeon mndgr. "Nae! Unnie tdur lh klau pnat sngt!" jerit Seoyeon dri toilet. Kluar shja Seoyeon, Ha-ri dh dlm alam mimpi. Seoyeon snyum dn trut mngikuti Ha-ri msuk ke alam mimpi."

[Skip] [Concert]



Concert hall itu skli lg d'pnuhi oleh peminat2 EXO dri Paris dn France. Demi peminat, EXO m'buat yg terbaik. Bgitu jga Luhan dn Kai. Wlaupn sdih, tpi mrka b'dua tdk snggup hndk melukakn hati fans mrka. "Thank you Paris!!!!" Jerit Suho. "Actually, we still din't finish yet!" Chen bersuara. "Wae?" ahli2 EXO lain pelik. Setahu mrka, hbis lgu Miracle in December persembahan mrka sdh berakhir dn kini msa utk berehat. "Nae. It's not over yet. Actually, this concert is special for Luhan and Kai. Maybe its hard for them making concert at the place which memoriable for them." Chen berhenti dn m'beri isyarat kpda PA system and stage controler.

"Jigeum naega haneun yaegi
Neol apeuge halji molla
Ama nal jukdorok miwohage doel kkeoya
Naega yejeon gatji antadeon ne mal
Modu teullin mareun aniya
Nado byeonhaebeorin naega nat seolgimanhae
Neomu chakhan neonde neon geudaeroinde Oh
I don't know I don't know
Naega wae ireoneunji
Geutorok saranghaenneunde neon yeogi inneunde Oh
I don't know
Ije nal chatgo sipeo" Ha-ri mnyanyi dn sorakkn para pmnat smkin kuat bila muka mrka b'dua jelas kelihatan. Kai dn Luhan t'kjut.
"Baby I'm sorry neowa isseodo nan lonely
Saranghagin naega bujokhanga bwa
Ireon motnan nal yongseohae
I'm sorry ige neowa naui story
Sarangiran naegen gwabunhanga bwa
Ne gyeote isseodo" Seoyeon mnymbung lgu Ha-ri. Seoyeon & Ha-ri mndekati Kai dn Luhan dn b'diri d'dpn mrka.

"Baby I'm so lonely lonely lonely lonely lonely
Baby I'm so lonely lonely lonely lonely lonely
Baby I'm so lonely lonely lonely lonely lonely
Baby I'm so lonely lonely lonely lonely lonely" Kai dn Luhan turut mnynyi dgn Seoyeon dn Ha-ri. Chen m'beri isyarat agar lgu d'hntikn. "Mian Luhan, Kai." Chen snyum krna rncgn dia, Seoyeon dn Ha-ri b'jaya. "Je veux remercier tous les fans EXO, la cause soutiennent déjà ne importe quoi. Toujours EXO! Nous vous aimons EXO! (Iwanna to thanks all EXO fans, cause already support them no matter what. Forever EXO! We love you EXO! )" ucapan Seoyeon mngakhiri concert pda mlm itu.

[Backstage]



"Jinjja? Yeon blh ckp French?" Ahli EXO t'kjut. "Nae! Jinjja majayo!" Seoyeon snyum. "Bogoshipo! Bogoshipo! Bogoshipo!" Kai memeluk Seoyeon dgn erat. "Jagiya~ Salanghanmida!!" Luhan mncium Ha-ri. "Ewwwww!!" Ahli EXO yg lain geli tgk. "Btw, Chen mcm mna awk thu eh?" Chanyeol pelik. "Sya contact dia org for the entire 2 year. Tnpa pngatahuan k'org." Chen snyum. "Hyung-ah!" Kai mngis gmbira. "Nae?" Chen gmbira m'lihat Kai dn Luhan gmbira. "Gumawo! Sbb dh pnuhkn jnji hyung utk cari Yeon." Kai mngesat air matanya dn memeluk Chen. "ni smua rncgn Yeon. Dia org sntiasa ada dgn kta. Dia org prgi smua concert kta." Chen snyum. Mlm itu EXO spend time dgn Ha-ri dn Seoyeon. Smua org gmbira tp x s'gmbira Luhan, Kai, Ha-ri dn Seoyeon krna dpt b'sma smula.

Our Roommate Is Our Boss [C]Where stories live. Discover now