So dia pun pergi la cari kunci dia yang dipercayai tercicir. Satu tindakan yang bijak la dia pi cari sorang², malam pulak tu. Dahla kat padang kot. Nasib baik ada spotlight dari blok sekolah menyuluh kegelapan padang tu. At least boleh la nampak jalan.
So dia ikut jejak dia, dengan penuh cermat, walaupun kabur je sebab gelap. Ttibe dia nampak ada benda memantul sinaran spotlight.
Kawan satu sekolah ngan aku mesti dah boleh agak dah jalan cerita ni.
Ok sambung. So dia pergi la kat tempat yang bersinar tu. Rupanya betul la tu kunci dia, terdampar kat atas busut anai-anai. Sebenarnya dia letak kat situ sebelum main bola. Dia terlupa.
Dia pun tunduk la nak ambik kunci. Belum sempat ucap syukur sebab dah jumpa kunci loker, dalam masa yang sama ttibe dia rasa seram sejuk. Dia rasa macam ada benda di sekitar dia.
Sebaik dia mendongak, benda tu dah tenung dia. Dia macam paralyzed kejap. Taktau nak buat apa. Lepas beberapa saat, dia terus pecut ke kelas dia. Kawan-kawan dia kebingungan la, "ko ni pahal? Pucat muka, macam baru nampak hantu je"
Dia tak jawab pun pertanyaan kawan dia tu. Sebaliknya dia ambik kertas, dia lukis apa yang dia nampak tadi. Masihkah kau ingat yang dia ni pelukis yang mahir? So lukisan dia memang details habis berdasarkan apa yang dia nampak dengan mata kepala dia.
Apa dia nampak?
Makhluk tak berbaju.
Sedikit berbulu di bahagian lengan.
Badan penuh calar-balar dan darah.
Mata merah.
Perut kembung membusung.
Kepala terbalik.Esoknya, dia demam. Mana tak nya, kena sampuk dengan benda tu, dah la sorang². Memang gila la. Kalau aku, dah terkencing kat situ.
So, ni la cite rare yang disampaikan oleh senior kami. Sejak haritu, takde sorang pun berani pergi main kat kawasan busut tu. Lagi-lagi waktu malam.
Ustaz Syahmi pernah cakap, jangan lewat sangat pulang petang sebab malam² memang padang tu jadi tempat diorang berkumpul. Ramainya bilangan diorang macam angkatan perang.
Tamat.
YOU ARE READING
Penghuni (Asrama)
HorrorPelbagai cerita asrama bertaraf legenda berlegar dalam kalangan pelajar. Banyak cerita turun-temurun diwarisi daripada generasi ke generasi. Namun ini merupakan kisah benar. Bacalah jika itu yang kaumahu.