This is everthing a didn't say

92 5 0
                                    

Jag hade en vän en vän som jag trodde att jag aldrig skulle förlora vi var bästa vänner Luke och jag, min andra halva. Men för 6 månader sen blev allt fel. Han blev känd och jag bortglömd. Han fick sitt band '5 seconds of summer ' och jag ensamheten. när han blev tillsammans med Lilly så klarade jag inte det längre. Ja, jag hade Känslor för honom. So what! Jag bröt kontakten med honom och slutade svara när han ringde. Det förstörde mig från insidan. Det förstörde mig. Jag ställde mig framför spegeln. Mitt bruna hår hängde ner över axlarna jag hade en lätt sminknig eftersom jag bara skulle gå och ta en liten fika. Jag var extremt sugen på kaffe och min kaffe maskin var sönder så det fick bli en latte eller något på kaffet som låg precis brevid mig. Jag ångrade mig direkt när jag kom in i det lilla cafet. Alla minnen. Alla gånger jag och Luke hade suttit här. Pratade skrattat. Ända sedan barnsben. Jag svalde och satte mig ändå ner vid ett bord. Jag tog en kafé. Svart kafé. Allt kändes ändå svart då varför får inte kafét vara det? Jag stirrade ner i bordet då jag hörde hur en dörr öppnades. Jag orkade inte titta upp för att se vem det var.
"Hailey?" Hörde jag en välbekant röst. Jag stelnade till och tittade långsamt upp. "Luke." Sa jag kort och tvingade fram ett leende medans en tår rann ner för min kind. "Hailey" konstaterade han igen innan han nästintill sprang fram till mig och drog in mig i en kram. Jag stelnade till och slingade mig snabbt ur. "Luke... Det gör för ont" sa jag sakta medans flera tårar rann ner från mina kinder.
Han stekande till innan han sa.
"Vad är det som gör för ont! Det är du som har vägrat svara! Det är du som har sett till att vi har tappat kontakten! Och allt det utan ett hejdå eller en förklaring" han skrek och jag grät. Jag snyftade till några gånger innan jag också började skrika. " vill du ha en förklaring? Förklaringen är att jag inte klarat av att se dem personen som jag älskar mer än allt älskar någon annan!" Tårarna sprutade från mina kinder och Luke såg ut att föröka ta in det jag sa. Efter ett tag så började han prata. Han skrek inte utan pratade snarare med en len stämma. "Hail... Varför tror du att jag gjorde slut med Lilly?" Jag stirrade på honom. "Har.. Duu . Lilly?... Va? Nä..ääää.. När?" Jag försökte få fram orden men det gick inte?
"En månade efter jag fattade att du hade lämnat mig" sa han tyst. "En månad efter jag fattade att
jag äskade dig" jag stirrade på honom och blundade sedan för att få bort tårarna i ögonen. Helt plötsligt kände jag ett par läppar mot mina. Ett par härliga mjuka läppar. Han avslutade kyssen och drog mig med sig "kom" sa han....

___________________________________

Kort och dåligt kapitel jag vet. Bra början på boken😒 wooop wooop! Men andra kapitlet kommer imorgon eller senare ikväll tror jag... Eller någon gång nästa vecka☺️ har knappt kollat igenom kapitlet så mobba inte💗😂

In the dark, it's a lightDonde viven las historias. Descúbrelo ahora