perempuan

9 0 0
                                    

Kalau kamu perempuan,tentu kamu akan jalankan tanggungjawab sebagai seorang perempuan,bukan hanya kecantikan wajah yang kamu kejar tapi sebuah kemanfaatan yang akan kamu bawa ke akhirat nanti,bukan tubuh badan yang elok kerana didalam kubur tubuh kita hancur meninggalkan tengkorak,masihkah tersisa wajahmu? Masihkah tersisa bentuk mata yang menawan? Masihkah terlihat putih gebu pipimu dengan pelbagai kecantikan? Tidak ! Semuanya tidak akan terlihat lagi.

Masih kamu kejar kecantikan itu? Masih kamu kejar keelokan badan itu? Jika sehingga matimu yang engkau fikirkan adalah bagaimana mahu memperindahkan segala bentuk tubuhmu,maka lupakanlah untuk engkau melihat sayyidah Fatimah kelak di akhirat nanti,pernahkah kita membaca sejarah tentang beliau sayyidah Fatimah bahwa di saat hidupnya ia bersungguh sungguh memperindahkan tubuh badannya? Pernah? Sama sekali saya tidak pernah mendengarnya,maka dari itu sungguh pantaslah,layaklah beliau digelar wanita pemimpin semesta ini,yang akan memimpin kita kelak di hari akhirat adalah beliau SAYYIDAH FATIMAH,bukan para artis,bukan para kpop,bukan para dangdut dan yang lainnya.

Aku dan kalian Wahai perempuan,sungguh kita sama,tak ada langsung perbezaannya,perempuan akan menjadi seorang isteri,akan menjadi seorang ibu,jika tidak dari sekarang engkau bekalkan hidup mu dengan ilmu,maka BAGAIMANA ENGKAU INGIN MENDIDIK ANAK ANAKMU KELAK? Dengan menghafaz alQuran saja tidak cukup untuk menjadikan anakmu perempuan sejati,tapi dengan ilmu yang akan menyelamatkan kamu beserta anak anakmu kelak di akhirat.

Semoga bermanfaat🖤
Yang menulis;
Nurul Mawaddah Binty Azhar Hasyim-
12:41 PM
10.08.2020
Isnin-

Coretan PenaWhere stories live. Discover now