2 weken later
Het is behoorlijk druk geweest de laatste weken. Ik heb veel afgesproken met mijn moeder en Louise en hun alles verteld over de situatie met Amira haar vrienden. We kwamen tot de conclusie om zoveel mogelijk afstand te houden van hun en vanaf dat er iets zou gebeurden, ik direct ga bellen naar het noodnummer. Volgens Louise kan je voor alles daar naartoe bellen. Voor inbraak, bij geweld en noem maar op. Je komt dan terecht bij een centrale en die stuurt bewakers naar de plaats.
Ik ben wel enkele keren meegegaan met Amira en haar vrienden, maar hield mij vooral op de achtergrond en hield afstand van Quin.
We hebben ook onze dans online gezet en zijn bezig aan een tweede maar wel in een heel andere stijl als de vorige. Deze heeft al veel views en likes. Ik was verbaasd hoe snel zoiets ging hier. Het was de hype bij de roedels om deze app te hebben. Ik ben benieuwd of mensen van Oliver zijn roedel dit bekeken. Ik wou dat Oliver dit zag maar die heeft geen gsm bij zich en ook niets om het te kunnen opladen natuurlijk.
Amira had besloten om vandaag na het werk uit te gaan in de club met haar vrienden. Omdat ze zo graag wou dat ik ook mee zou gaan, ga ik deze keer mee. Ze weet dat ik dit liefst niet doe met Quin erbij maar we hebben afgesproken om beiden afstand te houden.
De avond breekt aan en we zijn te voet onderweg naar de club. We hebben daar buiten afgesproken om even samen te komen. Toen we aankomen zijn ze er nog niet. Ik kan niet stilstaan en stap wat rond en zucht regelmatig, tot de ergernis van Amira. "Estella, alles komt goed. Hij weet dat je een mate hebt, ik heb hier nog eens over gepraat met hem." zegt ze gerust stellend. "Ik heb hier gewoon geen goed gevoel over. Wat als hij wel iets doet?" vraag ik bang en sta stil. "Dat gaat niet gebeuren. Het is verboden en hij zou zoiets nooit doen." zegt ze en geeft mij een knuffel. "Mag ik er ook bij?" hoor ik Dean zeggen. Amira geeft hem enthousiast een kus en we begroeten iedereen. Als snel gingen we naar binnen en bestelen ons eerste drankje. Ik koos ervoor om vandaag geen alcohol te drinken. Ik moet op mijn hoede zijn want ik heb een voorgevoel dat er iets verkeerd gaat lopen vandaag. We stonden even samen met iedereen maar ik trok nadat Amira haar drankje opwas naar een andere plaats in de club. Ze danst gewoon verder alsof er niets aan de hand is. Ik sta nog steeds een beetje stijf op de dansvloer maar na een half uurtje kan ik er beter inkomen. Het is gezellig met ons twee en we amuseren ons enorm. Wanneer Amira of ik naar het toilet moeten gaan we samen net zoals we om drinken gaan. We laten elkaar niet alleen en daar was ik blij om. Ik merkte dat Quin af en toe passeerde wat ik raar vond maar schonk geen aandacht meer aan hem.
Het was een lange nacht en we hebben ons geamuseerd tot op de laatste minuut. Nu zijn we op weg naar huis. Zowel Amira als ik zijn niet zat. Ik heb geen druppel aangeraakt maar Amira een paar. Gelukkig heeft ze ook rekening gehouden met mij. Ik ben enorm blij over hoe het is verlopen deze avond. We hebben de jongens amper gezien, enkel bij het binnengaan en bij het buiten gaan en af en toe maar een blik. "Zie je wel dat alles goed ging verlopen." zegt Amira blij en neemt mijn arm vast. "Die babbel over Oliver en jij gaat hem waarschijnlijk afgeschrikt hebben. Hij had denk ik niet door dat je een mate hebt. En nu heeft hij ook niets van opmerking gegeven tegen jouw, dus alles is oké." zegt ze blij en ik knik. Nog steeds voelt het niet goed aan als hij in de buurt is, maar het lijkt inderdaad beter na haar gesprek met hem. Ik ben daarom ook enorm blij dat ze dit heeft gedaan, wie weet wat er anders kon gebeurd zijn.
JE LEEST
Voorbestemde liefde
WeerwolfEstella Jackson had nooit gedacht dat ze haar mate zou tegenkomen, laat staan dat ze er één had. Nadat ze hem heeft leren kennen, heeft ze letterlijk haar leven te danken aan hem. Maar kan hij het accepteren dat ze een mens is? En wat als ze weg gaa...