Location Mcd
" hye awak. Bole berkenalan? Soal Firas lalu duduk di hadapan Hana.
'eyy siapa mamat ni. Tibe tibe je nak berkenalan bagai. Nyampah aku'
" hmm hye " Hana jawab acuh tak acuh je.
" nama awak apa " soal firaz
" farhana"
"oh farhana. Sedap nama. Tapi lagi sedap kalau panggil sayang"
Pebenda la mamat ni. Kau ingat aku akan cair ke? Errr
" err ayat playboy memang macam ni." firaz gelak apabila aku berkata begitu.
" amboi mane de playboy wak. Saya tak playboy tapi saya seorang yang setia tau."
" whatever la" Hana mengambil air lalu pergi dari tempat itu.
" eh awak nak pergi mana? Saya tak habis lagi ni dengan awak." Firaz menahan Hana dari pergi.
" eh apa ni tak payah la pegang pegang." marah Hana pada Firaz
" alah garang nye. Tapi i like it" balas Firaz lalu senyum pada Hana.
" sukati la. Sibuk nape." Hana.
" hm yela. Ni saya nak berkenalan dengan awak. Saya serius. Saya janji saya tak akan kecewakan awak."
Perlu ke aku bukak hati aku sekarang. Boleh percaya ke dia ni?
"eh awak.. Awak." Firaz petik jarinya depan Hana
" hah ye" Hana baru tersedar dari lamunan nya tadi.
" saya nak berkenalan dengan awak. Tu je pastu tibe tibe je mengelamun"
" hah okok saya bagi awak peluang untuk bahagiakan saya." Hana
" yess ok nak no fon?" Firaz mengeluarkan telefon pintar nya lalu menunggu Hana memberi nombor.
" 017******* ok saya pergi dulu sebab saya nak jumpa kawan." ujar Hana lalu pergi setelah memberi nombor telefon pada Firaz.
" ok bye. Hati hati sayang"
............
Taman rekreasi
" bebbbbb sorry lambat aku tak sengaja" Hana minta maaf pada Aira.
" nasib aku baru sampai je. Kau pergi mana lambat tadi.? " soal Aira
" hmm aku lambat sebab seorang mamat hehe" Hana senyum
"hmm. Mamat mana pulak ni. Dia kacau kau ke beb? Soal Aira
" dia tak kacau pun. Dia cuma ajak berkenalan je. Aku mula mula tak terima pastu dia usaha lagi and then aku... " Hana berhenti cerita lalu memandang wajah Aira. Aira mengangkat keningnya.
" And then dia mintak nombor pastu aku pun bagi la" Hana terus tidak pandang Aira.
" macam tu je kau bagi.? Kau biar betul beb?"
" ye"
"nama dia apa? , dia duduk mana? Umur berapa? Dia yang datang jumpa kau la ni? Soal Aira
" perghh soalan.. Nama dia Firaz. Dia duduk Selangor tapi sekarang dia ada keje dekat ipoh tu yang terserempak dekat mekdi tadi. Umur dia 21 tahun. "
" dia kerja apa? Beb kau serius dengan dia? Soal Aira
" aku tak tahu lagi dia kerja apa. Dan aku tak serius lagi dengan dia. Sebab baru kenal kan."
YOU ARE READING
HANCURNYA SEBUAH KEBAHAGIAAN
Romance" kenapa abang nampak lain sejak akhir akhir ni"? Soal Hana apabila tidak dapat lagi menahan rasa ragu ragu dengan suami nya. " eh mana ada abang ok je. Tak ada yang lain pun." balas firaz lalu pergi kebilik. " abang.. Abang.." Hana memanggil suami...