PROLOG

534 71 65
                                    

"Lix!!! Sakit Lix!!"

"Sabar Aira. Saya tengah cuba nak cepat ni. Baby ni pon satu. Kenapa awal sangat keluar" Kata Felix dengan cemas. Habis semua kereta dia potong. Jalan raya tu dah macam hak dia.

"Felix!!!"

"Ye sayang. Tahan. Dah nak sampai ni!!" Dengan Felix sekali menjerit dalam kereta tu. Memang huru hara habis.

Sampai di hospital, Felix segera membawa keretanya ke tempat kecemasan. Dia mendukung Aira keluar dari kereta.

Beberapa jururawat dan doktor sudah menanti di situ.

"Hyung. Cepat hyung!!" Kata Felix kepada doktor yang bernama 'Lee Minho' itu. Atau lebih tepat digelar sebagai Lino.

"Sabar Lix. Sekarang ni kau call parent korang dulu. Lepastu terus pergi wad kecemasan" Kata Lino. Felix mengangguk lalu mendail nombor telephone sape sape je lah.

"Aira ni pon satu. Pukul 3 pagi kau nak beranak. Aduhh!" Bisik Lino sambil berjalan laju ke wad kecemasan.

Setelah menghubungi semua orang, Lix terus bergegas ke wad kecemasan. Lino sudah berpeluk tubuh di hadapan wad itu.

"Kenapa hyung tak masuk?" Soal Felix pelik. Lino memandang Felix dengan pandangan "seriously?"

"Asal? Aku lelaki ok. Takkan lah hanya disebabkan aku ni abang dia aku kena masuk. Plus aku bukan doktor sakit puan okeyy" Oyoo garangnya doktor ni. Felix sampai terangkat bahu dengar Lino jerkah dia.

Ye lah. Dari luar dah dengar Aira menjerit. So Lino kenalah jerit sekali.

A/n : baiklah. Dengan ini saya menerangkan bahawasanya Lino adalah abang Aira. Aira Lee, Felix Lee, Lee Minho. Kakak dia belum dipikirkan lagi.

"Get ready lah. Kejap lagi kau kena masuk dalam bagi semangat kat isteri kau tu" Kata Lino. Terbuntang mata Felix dengar kata kata Lino.

Belum sempat Felix nak cakap apa apa, family diorang pon sampai.

"Hah macam mana dengan Aira?" Soal ibu Aira.

"Tak tau lagi bu. Doktor tak keluar lagi" Kata Lino. Felix sudah merengek dekat mummy dia.

"Mummy!! Hyung cakap nanti Lix kena masuk" Rengek Felix. Mummy dia pon macam nak taknak je layan.

Para lekaki dah tutup muka. Memalukan kaum.

"Sabar lah Lix"

"Lix taknak!!"

"Siapa dekat sini suami puan Aira?" Soal doktor perempuan yang baru keluar dari wad kecemasan itu.

Semua pandang Felix tapi Felixnya entah ke mana. Rupanya dekat belakang mummy dia.

A/n : sape yang buat script ni?
All : *tunjuk Bangchan*
Bangchan : hehe *peace*

Skip :-

"Arghhhhh!!!!!" Sekarang ni yang bergema bukan suara Aira. Tapi Felix. Sebab apa? Sebab dia geli tengok darah banyak banyak.

Tong sampah tepi katil tu dah jadi milik dia tapi tangan dia tetap pegang tangan Aira.

So suweettt.

Aira pula setiap kali sakit dia akan genggam tangan Felix sekuat yang mungkin dan rambut Felix akan jadi mangsa.

Jururawat kat dalam tu tak tau nak gelak atau kesian.

Beberapa minit kemudian, terdengarlah bunyi tangisan seorang bayi yang baru lahir di dunia.

Felix tersenyum gembira sehingga menitiskan air mata. Perlahan dia menoleh ke arah Aira.

"Sayang. Anak kita dah lahir" Kata Felix sambil tersenyum. Aira membalas senyuman Felix sebelum perlahan lahan matanya tertutup.

"Sayang...sayang!!"

"Oh god!! Doktor!!! Nurse!!" Bergegas doktor berlari mendapatkan Aira yang sudah pengsan.

Memang huru hara habis hospital waktu tu. Tak tau lah tu hospital ke zoo.

Oyeahhh

My Mr Gay || L.Y.BWhere stories live. Discover now