Hari pertama persekolahan selepas cuti musim panas membuatkan hongjoong terhenti di pinggir jalan.Tanpa sedar senyuman terukir dibibir hongjoong apabila berjumpa sahabat nya iaitu park seonghwa.
Seonghwa rakan sebaya hongjoong sejak mereka berumur 3 tahun lagi. Mereka sudah berasa seperti adik-beradik atau kembar tidak seiras. Mereka juga memiliki kawan lain iaitu mingi , yunho , san , Wooyoung , yeosang dan jongho. Mereka rapat seperti ahli keluarga di sekolah ini.
“ Ya ! Hongjoong ! Makin putih nampak nya " kata seonghwa sebaik sahaja berjumpa hongjoong.
“ perangai tak ubah kau anak park. Apa rasa kau lepas cuti musim panas ni ? Makin bagus ark ? " Balas hongjoong.
“ ah ok je , aku ingat kau makin tinggi . Rupanya sama je hahaha " seonghwa mula ketawa terbahak-bahak apabila melihat reaksi wajah hongjoong sebaik sahaja menjawab soalan oleh hongjoong.
Tangan seonghwa diletakkan di bahu hongjoong , tanpa sedar Wooyoung dan san memukul tangan seonghwa bertubi-tubi .
" Woi anak siapa ni pukul tangan aku ! " Marah seonghwa.
" Wahhhhhh angry bird mengamuk ! Lari ! " Balas san sambil menarik tangan Wooyoung.
" Dasar shhshsh "
----------
(Skip jelah belajar tu , bukan penting pon)
" Ya hongjoong apa macam lagu baru kau ? Famous tak lagu 'good lil boy' ? " Kata yeosang sambil makan ayam goreng yang dibelinya di kantin.
" Bagus , lancar semua nya . Ramai suka . Rezeki aku kan...." Balas hongjoong.
" Bagus lah tu , sebab ramai artis sedang kejar mengejar nak comeback masa musim panas . Selamat lah kau bijak hongjoong , kau buat sebelum musim panas. Kalau tidak kalah kau..." Kata jongho sebaik sahaja keluar dari bilik air.
" Ah , biasa je tu... Kalau tak ada korang mesti lagu thanxx , inception tak dapat 30M atau 20M dalam masa 24 jam. Kalau tidak tak laku group kita " kata hongjoong dengar senyuman seperti kucing.
" Mana seonghwa ? "
Yeosang dan jongho terhenti . Mata yeosang terbuka luas , jongho melihat yeosang. Air muka dari yeosang dan jongho mula membuatkan hongjoong tertanya-tanya.
" Ah kenapa korang ni... Aku tanya mana anak park tu. Tak payah lah tengok aku macam tu ! " Kata hongjoong malu malu.
" Ah ada dalam kelas " balas yeosang gagap .
" Sejak bila kau tergagap macam OKU ni , haish aneh jelah " kata hongjoong sebelum beredar dari bilik air.
------------
" Hello weyh , dia tanya pasal orang tu. "
" Kau tipu dia supaya dia tak tahu hal sebenar "
------------
" Yah seonghwa , buat apa tu ! " Kata hongjoong .
" Tak buat apa , kenapa ? " Balas seonghwa sambil mengaru muka .
" Tak ada lah , rindu kau je kan kita ni member " kata hongjoong sambil memegang tangan seonghwa.
" Aip no LGBT "
Bersambung.
Maaf sikit , otak sampai situ je. Apa - apa saya update...
Sorry lah tak update cerita baru.
Kalau ada no MAI / AIN / VANILLA boleh chat balik..Lost contact 🎠
YOU ARE READING
lost lover | ATEEZ
Spiritualhongjoong terdiam seribu bahasa , air mata mula mengalir pantas , hati mula berdegup kencang. hongjoong mula terduduk di lantai sekolah apabila mengetahui hal sebenar oleh mingi . yunho memberi sekeping gambar kepada hongjoong . Hongjoong menepis ta...