Turun sahaja dari jet peribadi,telefon kepunyaan Zara berdering menandakan ada yang menelefon. Cepat-cepat Zara menyeluk sakunya dan melihat nama di skrin. Rupanya Fazriq yang menelefon.
FAZRIQ:Zara! Kau dekat mana ni? Dah pukul 9 ni cepat balik.
ZARA:Aku ada dekat rooftops ni tunggu kejap.
FAZRIQ:Okey. Andrew dengan kau juga ke?
ZARA:Haah.
FAZRIQ:Okey. Aku tunggu ni. Bye.
ZARA:Bye.
Gagang telefon pun dimatikan.. Selepas itu,Zara dan Andrew pun mengatur langkah turun ke bawah. Beberapa minit setelah itu,mereka pun tiba di depan pintu Pent House tersebut.
"Sempat lagi korang dating ye." kata Fazriq kepada mereka berdua.
"Eleh. Biar lah." jawab Zara.
"Bukan selalu dapat jumpa sebab tu keluar tadi." jawab Andrew.
"Haa iye lah."
"Apa bising-bising dekat luar ni? Riq? Zara? Andrew?" tanya Encik Megat kepada mereka bertiga.
"Tak ada apa lah uncle. Saje borak." jawab Andrew.
"Oh. Dah la jom kita pergi hospital." ajak Encik Megat.
"Andrew pergi mana tadi? Lama mama cari."
"Pergi bawa Zara jalan-jalan naik private jet keliling Amsterdam."
"Oh. Okey."
Setelah kunci pintu dan tingkap,mereka sekeluarga pun pergi ke garaj dan menaiki kereta BMW berwarna merah milik Ina yang dipandu oleh Encik Megat.
Di dalam kereta...
"Zara,hari tu masa kamu pergi melawat Ina tu keadaan dia macam mana? Teruk ke?" tanya Puan Hani kepada Zara.
"Hmmm. Agak teruk juga lah. And dia pun masih belum sedarkan diri masa tu."
"Oh. Hope hari ni dia okey lah." kata Puan Hani.
"Amin ya rabbal alamin."kata Encik Megat,Zara,Andrew dan Fazriq serentak.
Mereka pun berjalan perlahan menuju garaj kereta dan terus menaiki kereta berjenama BMW berwarna merah milik Ina. Kereta tersebut dipandu oleh Encik Megat. Selepas satu jam perjalanan dari rumah ke hospital,akhirnya mereka pun tiba di perkarangan hospital. Encik Megat pun cepat-cepat memarkir kereta di tempat letak kereta yang telah disediakan di situ.
"Dah sampai! Jom turun. Semua orang jangan lupa kunci pintu ye.," kata Encik Megat.
"Okey." jawab Puan Hani,Andrew,Fazriq,Zara dan mama Andrew serentak.
Turun sahaja daripada kereta,mereka pun menuju ke pintu utama hospital. Setibanya di dalam hospital,mereka pun berjalan perlahan menuju ke arah wad yang menempatkan Ina dahulu.
Di depan pintu wad Ina... Kelihatan dua orang lelaki yang bersut hitam kemas dengan berkaca mata hitam dan bertugas menjaga pintu wad itu. Salah seorang daripada mereka bertanya kepada Fazriq tentang tujuan mereka semua datang ke wad tersebut.
"Boleh saya tahu apa tujuan kamu semua ke mari?"
"Kami ni keluarga pesakit. Datang untuk menjenguk sahaja." jawab Fazriq kepada lelaki itu.
"Oh okey." kata lelaki bersut hitam itu.
"Siapa awak berdua ni?"tanya Encik Megat kepada kedua orang lelaki yang bersut hitam kemas itu.
"Kami ni 'bodyguard' Miss Xandra Erica.," jawab salah seorang daripada mereka.
"Xandra Erica? Siapa tu Zara?" tanya Andrew kepada Zara.
YOU ARE READING
Whispers In The Dark: In silence, the truth often screams.
RomanceCover by: @hottespuaka Start:9 Nov 2019 End:20 Sept 2021 #2 STUDENT(17/12/20) #1 STUDENT(20/12/20) #7 LECTURER(11/3/21) #14 STUDENT(5/4/21) #6 TWIN(19/4/21) #3 TWIN(28/4/21) #2 LECTURER(28/6/21) #81 FRIENDSHIP(26/7/22)