Sziasztok! Egy másik könyvemben már felvetettem, hogy alkotnék egy olyan könyvet, amelyben kritkát próbálok megfogalmazni és most rá is szántam magam erre. Hozzá szeretném tenni, hogy nem feltélenül csak könyvekről fogalmaznék kritkát, hanem tulajdonképpen akármiről. Ajánlani is lehetne meg minden,elég nyitottnak érzem magam ahhoz, hogy befogadjak kb. mindent. Nem tudom garantálni, hogy hű de vicces lesz, mert égetek egy adott írót, mert nem az lenne a cél. (egyébként lehet kérni kritikát, ha valaki ugy gondolja)
Az első résznek a fő témája a "wattpados kritkák " lennének. Mielőtt ebbe az írásba belekezdtem elolvastam pár olyan írást, amely alatt szerepelt a "kritika" hesteg (magyarosan vagyunk). És amúgy voltak egész jók meg kevésbé jók, amiket én inkább másnak mondanék, nem kritikának. Persze lehetséges hogy más meg azt fogja mondani az enyém nem az, dehát most ez van. Megpróbáltam összeszedni pár fajta kritika könyveket , de biztosan több száz van amire meg nem találtam rá. Így is inkább az olvasottabbakat olvastam el én is, szóval ha valaki azt mondaná, hogy felületes vagyok,akkor részben igazat adhatnék neki. Na de kezdjük is el.
1. csakmertmiertne000 - Így ne írj Wattpad könyvet
(Eme íromány alá nem volt behestegelve, ha jól láttam a kritika, de az összes résznek a címe 1. kritka,.. stb. )
Amikor az előző részeit olvastam a könyvnek igazából azt gondolom, hogy viszonylag korrekt volt. Jó ötletnek tartom, hogy az első pár részben még ajánlottál a történetekhez illő(bb) borítót. Igazából kissé értetlenül álltam a dolgok előtt, hogy valóban olvasásra érdemes könyvet nem elemeztél, de már ezt csak én gondolom hozzá, mivel egyátalán nem kötelező, és maga a felépítés is inkább a szennyeken alapul. Kicsit Nabu- wattpadszutykok beütése volt nekem, ami nem baj ezt már csak hozzáírtam. + Nem került bele személyeskedés a 6.ik részig.
"Hanem azzal, hogy ritka undorító az, amilyen előítéletes vagy. A sztorid egyik cselekménye az, hogy a főszereplők elmennek egy meleg bárba. Ezzel nem lenne gond, ha nem buzisztad volna le a melegeket, és nem írtad volna oda, hogy a szereplők azért mentek oda, hogy kinevessék őket. A másik pedig az, hogy "Szuzant" mindennek lehordtad a történetben, lekurváztad, erre a szereplőknél egy beteg lány képét teszed be a neve mellé. Nem sül le a bőr a rusnya pofádról? Azért, mert ez a nő ilyen betegségben szenved , neked őt kell beállítanod a kurva szerepére a szánalmas kis történetedben!"
Igazából amikor kritikát mondasz egy adott dologról, akkor arról beszélsz, nem pedig az író személyét támadod. Itt ahogy olvastam az irományokra reagálsz és mondasz róluk kritikát, ami egyébként érvényesül is. Viszont, ha ezt vállalod be, akkor nem az író személyét kritizálod. hanem a művét. Nem feltételezem, hogy az író nem úgy gondolja, ahogyan annó leírta, de azt sem hogy igen. Vagy ha ismered az írót akkor a személyiségét is kritizálhatod, de egy könyv alapján megítélni valakit, arra utal, amit te is irtál az első mondatban. ".....milyen előítéletes vagy " illetve. : Ha valaki személyiségét akarod támadni/ kritizálni, akkor az egész téma ez legyen szerintem, de persze ez elég bonyolult lenne, mivel elég nehéznek tartom azt, hogy megítélj egy olyan személyt, akit nem feltétlenül ismersz. Egyébként a személyeskedésen kívül teljesen korrektnek tartom a művedet.
2. ezmegmi - kritikák könyve
Kicsit szégyelve magam, de beismerem... Csak az első 11 fejezetet olvastam el, de mind a 11 ugyanolyan volt. Így azt gondoltam csak az első 11 részről fogok írni.
Igazából én ezt nem mondanám kritikának. Mármint az egész könyv annyi volt, hogy beraktad az adott írást és arra írtál valami "vicceset" és utána beraktál egy szintén vicces képet. Amikor valakinek a munkásságát kritizálod, akkor általában, nem csak parodizálsz, hanem néhány építőjellegű kritikát is bele lehet szőni. Például berakod a screenshatot, amit készítettél, utána arról írsz pár mondatban, ezt persze lehet humorosan is és ennyi. Ha a vicces képekhez ragaszkodsz akkor azokat is bele lehet rakni, mert nem ördögtől való dolgok valóban, de nekem például megint a paródia felé húztak el a mémek, amiket beraktál. Aztán ha úgy van a végén csinálhatnál egy összegzés félét. Ez csak egy példa volt. Biztos vagyok benne, hogy sokaknak tetszik ez a féle "Kritika", amit te képviselsz Azt is észrevettem, hogy te is az alja könyvekre reagálsz. Gondolom ezekből lehet viccet csinálni, ezeket lehet parodizálni és többen is olvassák valószínűleg, mivel egy olyan könyvet kritizálni, ami rendben van, nem annyira érdekes / vicces sokak számára.
---
Azt is megfigyeltem (szemfüles vagyok ám), hogy mind kettőjük könyvébe benne van a BFF-em egy kurva, illetve a Help me!!!. Amiket természetesen (sajnos ) én is ismerek, de úgy gondolom, hogy ez a két iromány annyi savat kapott, hogy kádat lehetne megtölteni a mérgező folyadékból. Kicsit ahhoz tudnám hasonlítani ezt, mint a Máltai lányok jelenséget, amin mindenki kiakadt, meg rengetegen reagáltak rá. Kicsit úgy érzem, így összegezve, hogy nem annyira bevállalós egyik iromány sem, semmi olyan nincs amivel vitatkozni lehetne, persze miért lehetne olyan, amikor a könyvek, amikről kritikákat írtok szinte mind egy szenny. Vagyis ez nem pontos. A 2. kkönyvnek csak az első 11 részében van ez, lehetséges hogy a továbbiakban már nem ilyen. Egyébként nem vagyok azzal tisztában, hogy mikor kezdte el a két író ezt a két könyvet, így azt sem tudom, hogy folytatják e még, vagy nem. Nem valószínű, hogy olvasni fogom a jövőben kiikerülő részeket, ha lesznek ilyenek.
Ha javasolhatok valamit ( 2. könyv írójának biztosan az elsőnek pedig ahogy gondolja) akkor elolvasnám a : Kritikalap című irományt, amit én egész korrektnek gondolok. Azt láttam nála, hogy még skálán értékelt is dolgokat, ezt én is szeretném majd bevezetni, de egyenlőre azt gondolom, hogy ha nem könyvekről van szó, akkor felesleges.
Ezzel senkit nem bántani akarok, kérlek kerüljük a drámát. köszi.
YOU ARE READING
Kritika Minden Formában
RandomSziasztok! Ebben a kritikus könyvben építő kritikát fogalmazunk meg az általunk választott művekről. Az ,hogy mely könyveket veszünk kritika alá az teljesen véletlenszerűen történik. Lesznek színvonal fölött és alattiak is, de szennyeket nem szeretn...