·˚✎ 01

9 0 0
                                    

" Ice Americano "

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Ice Americano "

Suara garau milik Lyan terdengar kuat di dalam ruangan itu, membuatkan semua mata tertumpu kearahnya .

       Gadis cashier yang berdiri di hadapannya terpesona, sekali gus  termenung melihat kearah wajah kacak milik si Lyan .

       Selepas beberapa saat, gadis itu masih lagi belum sedar dengan dunia khayalan nya dan masih termenung .

        Deheman milik si Lyan membuatkan gadis itu terbangun dari khayalan nya, lelaki itu masih lagi mempunyai beberapa kerja yang belum selesai manakala gadis kecil yang berada di hadapannya membuang waktu .

" Ice Americano sekarang, sebelum aku rogol kau "

         Sebaik sahaja telinga milik si gadis menangkap kata-kata Lyan, automatik badannya bergerak ke dapur cafe .

          Bahaya ? Memang dah sah bahaya, gadis itu hanya menelan air liur sambil menyediakan Ice Americano milik Lyan .

          Sebaik sahaja pesanan yang dipesan oleh Lyan siap, gadis itu kembali semula ke kaunter untuk menghantarkan pesanan tersebut .

      Jantung milik si gadis berdetak laju sebaik sahaja wajah kacak milik Lyan tembus ke dalam pandangannya, panik ? memang dah sah panik .

       Jari jemari milik gadis itu memegang cup tersebut, matanya masih tidak ubah arah dan hanya melihat anak mata Lyan .

       "E-erm n-nah "

     Belum sempat lagi lelaki itu mahu menyambut cup tersebut, tanpa sengaja, air yang berada di dalam cup tersebut tumpah di atas baju milik sang ketua mafia .

" APE KAU BUAT NI ?! "

    Satu tamparan kuat, suara milik Lyan membuatkan seluruh mata tertumpu kearahnya lagi, sekali gus membuatkan bahu gadis dihadapannya itu sedikit terhincut .

     Laju gadis itu menggapai sehelai tisu dan memberikan tisu itu kepada Lyan lalu menundukkan sedikit badannya sebagai tanda minta maaf .

" M-maaf encik ! S-saya tak sengaja ! Saya betul-betul tak sengaja ! "

" Kau tahu tak aku busy ?!! Plus kau tahu tak harga baju ni berapa ?! "

" Saya betul-betul minta maaf ! "

    Mata gadis itu mula berair, dan sujud di hadapan Lyan . Takut ? Of course dia takut, kalau dia hilang pekerjaan ni, macam mana dia nak tanggung hidup ibu dia yang sedang terlantar di hospital ?

" Mohon maafkan saya ! Saya sanggup buat apa-apa sahaja asalkan encik maafkan saya ! "

        Lelaki itu terdiam dan tersenyum sinis dalam diam sambil memandang kearah gadis itu . Dagu milik gadis itu diangkat . Kebetulan keluarganya sedang mencari pewaris, ini ? peluang . Bibir milik Lyan mendekati telinga milik gadis itu .

" Be my wife, or i will tell the manager what have you did to me "

      Lyan menjauhkan bibirnya dari telinga gadis itu dan melemparkan sebuah card . Gadis itu terkedu lalu menyambut card tersebut .

" Aku bagi kau 48 jam untuk berfikir, aku, tahu semua latar belakang kau "

       Selepas habis kata-kata tersebut disampaikan, sang ketua mafia terus keluar dari cafe tersebut, apa yang tinggal hanya pelanggan dan dirinya sahaja .

     Sungguh..terasa maruahnya seperti di carik-carik dan ditolak hingga jatuh . 48 jam, 2 hari, itulah tempoh masa yang diberi oleh sang ketua mafia . Gadis itu kaku duduk di hadapan khayalak ramai .

-end 01 TTU-
-cafe edition-

(HIATUS) The Truth Untold || KTHWhere stories live. Discover now