6. Voodoo ✔

172 24 6
                                    


Pov Benci

Ik sta voor een houten hutje. Hier moet het zijn. Ik loop naar de deur die piepend open gaat zonder dat ik de deur aanraak. Er komt een oude vrouw aanlopen die me meetrekt naar een donkere kamer. "Ik weet wat je wil, ik weet waarom je dit doet en ik ga je helpen. Hij zal last krijgen van waanbeelden..." ze grijnst gemeen. "De pop heb ik al voor je klaar gemaakt." Ze geeft me een blonde pop die exact op Tim der Enden, mijn gymleraar lijkt. Ik bedank haar en ze geeft me de pop. Ik loop de deur uit en loop richting school.

Pov Tim (gymleraar)

Ik loop door het veld en roep de klas bij elkaar, als ik een schim zie aan de rand van het bos met felgele ogen. Ik knipper met mijn ogen. Het is weg, ik zal me wel verbeeld hebben. De klas staat ondertussen voor me. "Elk groepje ruimt zijn eigen spullen op e-" Mijn arm schiet de lucht in en maakt een rare draai naar achteren. De klas begint te lachen terwijl July mij bezorgd aankijkt. "Jongens een beetje tempo graag." Ik pak een touw van de grond en loop naar het hok waar alle gymspullen liggen. Ik gooi het touw omhoog naar de haak waar het moet hangen. Een steek schiet door mijn arm door naar mijn schouder.

Ik grijp naar mijn schouder en knijp mijn ogen pijnlijk dicht. Ik voel een warme hand op mijn schouder en de pijn verdwijnt. Ik draai me om naar July die me bezorgd aankijkt.

"Je moet uitkijken, iemand heeft een voodoo-pop."

Ik kijk haar verschrikt aan. "Maa...wie...wat? Hoe weet je dat?" Ze glimlacht vaag. "Dat voel ik, had mijn moeder ook." Ze draait zich om en loopt richting school. Ik leun met mijn hoofd tegen de muur. Ik voel alweer een hand op mijn schouder, maar nu een hand die me de rillingen geeft. Ik kijk over mijn schouder en zie.. Benci!? Ze grijnst gemeen naar me en haalt een pop achter haar rug vandaan. "Oeps..."

Ze geeft de pop een klein tikje tegen het hoofdje van de pop.

Het voelt alsof iemand een vuist in mij gezicht slaat. Een kille, koude en emotieloze stem dringt mijn oren binnen.

"Dus ja, kijk maar uit." Haar schoenen tikken op de grond als ze naar buiten loopt. "O nog een ding, zeg dit vooral tegen de politie, komt er eindelijk een beetje spanning in het spel."

Haar stem klinkt dwingend. Ik slik. Waarom doet ze dit? Wie is dit? Benci was een meisje waarmee je gewoon een grapje mee uit kon halen... al ben ik soms best wel te ver gegaan.

Daar ben je dan mooi te laat mee. Benci's kille stem dreunt door mijn hoofd. Ik slik en loop dan naar de personeelskamer.

Ik zet een plastic bekertje onder het koffie-zet-apperaat. Ik pak het bekertje en ik voel de warmte door mijn handen trekken. Mijn spieren spannen zich aan en ik gooi het bekertje de lucht in. De koffie vliegt uit het bekertje. Een schreeuw volgt. Ik draai me om en kijk in het gezicht van de.... fuck... de koffie is over de directeur gevlogen. "Tim wat is dit?!" Zijn stem klinkt hard. Ik knijp mijn ogen dicht. Je mag het zeggen. Benci's stem dreunt weer door mijn hoofd. Nog harder knijp ik mijn ogen dicht. "Tim?" Ik open mijn ogen en kijk de directeur aan. "Sorry het zal niet meer gebeuren." Ik draai me om en loop naar buiten.

Ik lig op de bank. Ik word nu al een maand lang bestuurd door een of andere pop! Ik ga naar Benci. Ik spring op en loop naar de keuken en geef Jenny (mijn vrouw) een kus en loop naar de auto en rij naar. Ja waar rijd ik eigenlijk heen? Ik neem een zijweggetje en rij door het bos. Een klap op de ruit, glasscherven vliegen door de auto en blijven overal hangen. Ook in mijn gezicht.

Er staat een schim op de moterkap die me door de ruit naar buiten trekt. "Als je weg loopt..." haar stem klinkt koud en kil. Benci... "Dan heb ik altijd de pop nog." Ze grijnst. Een rilling trekt over mijn rug. Ze trekt me mee.

Pov Benci

Het gezicht van Tim bezorgt geen goede herinderingen en laat me alleen maar bozer worden. Ik pak hem en trek hem mee naar de race-baan waar James en Jacob al staan. Ze pakken Tim vast en lopen naar de baan. Ik trek een race oufit aan en pak de helm en loop naar buiten.

Ik spring in de race auto. Ik start de auto en rij een rondje. James en Jacob staan elk aan een kant van de racebaan en houden Tim met een touw vast zodat hij niet weg kan. Ik druk het gaspedaal harder in en rijd richting Tim.

Een doffe klap.

Een lichaam vliegt over de auto en land op de weg. Ik toeter hard en trap op de rem. De auto draait en komt gedraait tot stilstand. Ik spring eruit en geef de jongens een high-five. "Dat was geweldig." Ik haal de pop uit mijn zak een gooi het boven op Tim en Jacob steekt het briefje in zijn lichaam.

Ik zoek nog een idee om een  persoon te vermoorden.

Dus stap 1: ik vraag om jullie fantasie.
Stap2: je gaat fantaseren en dan komt er een lampje boven je hoofd branden.
Stap3: je klikt op dat spreektekstje
Stap4: en je tikt je idee in.
Stap5: druk op versturen
Stap6: druk op stemmen.

Succes Xx

You will know her name  {Voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu