„Tak jaký byl trénink?" zeptal se ho Severus, když se sešli u snídaně.
Harry se usmál. „Výborný. Udělali pokroky."
„Ale Monty vypadá naprosto zničeně."
Harry pokrčil rameny a nandal si míchaná vajíčka. „Možná trochu. Buduju jim fyzičku."
Než Severus stihl odpovědět, přilétla soví pošta. Před Harrym přistály dvě sovy. Patrolcus, strýčkův šedivý sovák, a hnědá sovička, kterou nepoznával. Od Patrolca si vzal balíček s přiloženým dopisem a dal mu kousek slaniny. Druhá sova pro něj měla dopis. Zvědavě si ho prohlédl a nezapomněl jí taky nabídnout kousek masa. Vzala si ho a odlétla.
Dopis odložil. Nebylo na něm poznat, od koho je, ale počká a nejdřív si přečte ten od strýčka.
„Co ti strýček posílá?" zeptal se ho Severus.
„Uvidíme. Za pár dní se zase uvidíme, tak je to asi něco, co jsem u něj zapomněl?" odpověděl, když rozbaloval balíček.
„Asi to bude něco takového," souhlasil Severus a otvíral svůj dopis.
„Objednávky?"
„Nevím. Uvidíme. Co tam máš?"
„Hůlkařský magazín. Lednové vydání. Jak nerovnosti dřeva ovlivňují povahu hůlky a kdy je lepší je zahladit; Migrace rajek božských přijde dřív, kde se ubytovat ve Wonokitri a jak získat nejlepší pera?; Pozor! Leštidla poškozující magické vlastnosti hůlek, kterým se vyvarovat? Jsou to dost zajímavá témata. Asi je chce v sobotu probrat. Pak si přečtu dopis. A je tu ještě něco." Otevřel látkový pytlíček a vysypal z něj do dlaně dva mléčné kameny na šňůrce. „Co to je?"
Severus si jeden vzal a pořádně si ho prohlédl. „Je na něm nějaká runa." Otočil ho v ruce. „Z každé strany."
„Počkej, přečtu si dopis." Otevřel ho a přejel ho očima. „Magazín... přečti si o nerovnosti dřev... zeptej se profesorky na výpočty... Tady! ‚Pořídil jsem tyto kameny s runami, byl bych rád, kdybyste je se Severusem nosili. Jedna runa poskytuje ochranu, druhá posiluje nositelovu sílu překonat vše, co se mu postaví do cesty. Posiluje psychickou i fyzickou stránku a podporuje ustálení magického jádra. Měl jsem u jednoho přítele objednané už na Vánoce, bohužel kvůli větrům nad Atlantikem nestihly dorazit včas. Bylo by nejlepší, kdybyste je sundávali co nejméně. Harry, možná ucítíš jeho magickou stopu, pokud chceš procvičovat Zrak, můžeš to s ním zkoušet. Není se ale čeho bát. Sám mám podobný a mají ho i mé děti.' Pak už nám přeje pěkný den a štěstí ve škole."
Severus přejel po runě prsty. „To neměl."
Harry pokrčil rameny. „Ale udělal to. Těžko mu to vrátíš." Zavázal si ho kolem krku a schoval ho pod hábit. „Víš, že si to nevezme zpět."
„Ale i tak... Takové věci jsou náročné na výrobu. Dvě runy najednou? To není jen tak. Zařídit, aby se doplňovaly a nerušily, aby byly dost silné. To muselo být strašně drahé."
„Tak mu to zkus vrátit, zase ti řekne to, co vždycky. Hůlkařství vynáší peněz dost a on si je do hrobu nevezme. Raději udělá někomu radost nebo mu pomůže. Tak už se tím netrap a měj z toho radost."
Severus si ho váhavě přivázal a pak ho taky zastrčil za hábit. Pořád se ale tvářil dost zachmuřeně.
„A kdo ti píše o lektvary?" zeptal se ho Harry, aby ho přivedl na jiné myšlenky.
Severus se do něj začetl. Čím déle četl, tím výš mu vyjíždělo obočí. „Riddle mi píše, že na něj udělalo dojem, jak jsem šel na pomoc přítelovi. Je skvělé vidět, že při sobě mladá generace nových nadějných kouzelníků tak stojí a že mu to dává naději ohledně budoucnosti našeho národa, protože věří, že právě taková pospolitost a jednota je klíčová pro rozvoj naší společnosti. A je mu líto, že naše konverzace byla přerušená, a doufá, že v ní budeme moci pokračovat příště."
ČTEŠ
Pouta života
FanficFF - HP, CESTOVÁNÍ ČASEM, AU, 15+, DOKONČENO: Unesli ho. Mučili. Popravili. Harry Potter je mrtvý. A on zemřel rád. Zasloužil si klid. Proč se teda ale místo onoho světa objevil v koupelně šestnáctiletého Severuse Snapea? Proč nemohl zemřít? MUS...