Mardrömmen

58 5 0
                                    

Lars perspektiv

Snabbt ställer jag mig rakryggad i sängen helt kalsvättig och försöker lugna ner mig med djupa andetag när jag hör hur wera vrider på sig brevid mig.

-Vad är det Lars?

-Nä inget bara en mardröm, jag läger huvuder i händerna innan jag tittar ner på Wera.

-Berätta vad var det du drömmde, det brukar hjälpar om du får berätta.

-Äh okej dev var kväll och jag väntar på någon och går fram och tillbaka, och då ser jag Shlagenberg med en liten brunhårig flicka i handen. Sen ser jag även Stina och min bror samt Shlagebergs fru i bakgrunden och annat folk sen hörs ett pistol skott och alla skriker och min bror faller till marken. sen en efter en faller alla till marken förutom flickan som skriker och gråter. Och då försöker jag stoppa henne men hon springer till Shlagenbergarna  men sen ser jag hur hon blir bortförd av någon och sen vaknade jag.

-Oj det va en hemsk dröm, hon smeker min rygg upp och ner för att lugna mig.

-Aa, jag andas fortfarande tungt.

-Försök att sova nu älskling.

-Aa okej.

Sarahs perspektiv

Sarahs dröm                                                                                                                                                      Det är svart men sen håller jag en man i handen min  far vi går på en väg och sen faller han ihop och de andra också, jag srkiker och gråter och skakar i mina föräldrar men inget. Det smäller omkring mig då jag ser en man i en dörröppning springa emot mig men jag springer bara tillbaka in mot mörkret. Sen vaknar jag  i fotöljen i vardagsrummet med ett bultande hjärta och mina andetag är tunga. Jag går mot fönstret och ser hur ljus lysser bortom fälten, jag sätter min hand på det svala fönstret sen slår jag även pannan i glaset. Efter en stund blir det imma på det och jag bakar tillbaka, jag tittar på det lilla moln som hade bildas på fönstret då jag sen sätter mitt finger och drar så i slutet står det.

" Hugo <3"

sagta går jag tillbaka till fotöljen och försöker somna om.

Nyckelns hemlighetOnde histórias criam vida. Descubra agora