He just make me smile, okey?

61 5 0
                                    

Jag och Alice var på väg till festen. Jag hade en jeans jacka över den vita klänningen. När vi var framme så öppnades dörren och vi såg 9 personer där inne. 5 personer som jag inte kände och 4... Luke, Ashton, Calum, Micheal....
Gud vad våra öden korsas lite hela tiden.
"Så... Det blev inte så många men ja.. Jag vill bara ha några vänner här" sa Cristina

"Hej jag heter Austin" sa en snygg kille med blåa ögon och ljust rufsigt hår.
"Hej, Hailey, kalla mig för Hail" sa jag kort och log. Han drog sina fingrar genom sitt hår. Gud det är så jävla cuute när killar gör det.
Luke kom gående mot oss
"Hej Austin va?" Sa han lite för snabbt och gav en blick som jag inte riktigt kunde tolka

"Ehhhh.... Ahh och du Luke?" Svarade han

"Exakt så"
Jag gav Luke en menade blick och gick och tog lite dricka.

Lukes p.o.v

Jag såg hur hon stod och pratade med Austin, jag såg hur han tittade på henne. Jag var tvungen att gå och avbryta....

Haileys p.o.v

Jag gick fram till bordet med drickorna. Jag tog bara en cola och slog jag mig ner vid de andra.

Vi satt och pratade en stund, ganska lamt om jag får säga det själv.

"Jag vet" skrek Alice plötsligt
"Vi kör alla lekar som man körde när man var liten typ 'ryskaposten' och 'sanning elr konaka' "
Alla skrattade åt idén men var ändå med.

"Okej Alice, du börjar" sa Luke.
Hon funderade lite innan hon tittade rakt på mig
Hon sträckte ut ett finger och pekade på mig
"Du där" skrek hon och alla skrattade som små barn 'inklusive mig' "sanning eller konka?"
Jag funderade lite och bestämde mig för : "konka"

Man såg hur Alice drog ihop ögonbryn för att tänka.
Sedan såg man tydligt hur en glöd lampa tändes.
"Kyss valfri kille i rummet" sa hon och höjde ögonbrynen

"Måste 10 åringar stå ut med de här?" Skrattade jag

"Du måste!" Skrek Cristina
"Alla killar, ställ er på rad" sa hon sen

Dom löd som
Om dom var hundar eller något sånt. Jag behövde inte tänka utan gick direkt fram till Luke och gav honom en snabb puss.

"Ohhh, den där var klen" skrattade han "träffade du ens läpparna. Jag slog till honom på armen och gick och satte mig. "Alice! Sanning eller konka" sa jag med ett stort flin.

"Sanning" sa hon med ett ännu större flin än mitt (om det nu var möjligt)

"Om du hade valt en kille här att leva med på en öde ö, vem skulle du då välja" sa ja ( iknow tråkig fråga med what ever )

"Jag hade nog valt... Hmm Austin" sa hon och log mot honom"

Austin log som svar och blev faktiskt helt röd i ansiktet.

__________________________________

Ok ok. Jag vet jag har inte uppdaterat på skit länge och så kommer det här skitdåliga kapitlet som inte ens har ngn mening😂 aja ska föröka uppdatera snart

In the dark, it's a lightOù les histoires vivent. Découvrez maintenant