<<CHAPTER 8>>

407 52 2
                                    

"Sekarang ni.. Semua dah selesai.. Tinggal satu perkara je.. " Jaemin memandang yang lain. Jeno mengangguk.

"Jisung? " Chaemin mengangkat sebelah keningnya. Jaemin mengangguk.

Chaemin menepuk dahinya. Jaemin, Jenk dan Hyeri pelik melihat tindakan Chaemin.

"Chaemin pelik lah korang ni.. Chaemin yang baru kenal Jisung pun dah boleh nampak benda ni.. Tak kan korang yang lama ni tak nampak langsung? " Chaemin melepaskan keluhan berat.

"Maksud kau? " Hyeri memandang Chaemin. Chaemin menarik nafas panjang.

"Korang tak perasan ke? Jisung.. Tak akan ganggu Hyeri selagi dia tak tahu apa yang berlaku dekat Hyeri.. Ha? Tak perasa? " soal Chaemin.

"Jadi? " Jaemin menongkat dagunya.

"Haishh.. Jisung sebenarnya mengalami gangguan minda.. Dia rasa seperti di kawal setiap kali dia dapat tahu tentang Hyeri..

Contoh.. Hari yang oppa dengan Hyeri kemalangan.. Mungkin.. Dia tahu yang korang nak balik bersama.. Dia tak dapat nak kawal diri dia.. Jadi.. Dia pun buat kemalangan tu..

Tapi.. Ada dia cakap dia puas lepas oppa mati? Tak ada.. Dia masih ganggu Hyeri.. Lagi satu..

Pasal kejadian semalam.. Chaemin tahu yang Jisung curi-curi dengar perbualan Chaemin dengan Hyeri.. Chaemin sengaja nak uji dia..

Dan.. Betul.. Dia datang dekat kafe tu.. Lepas dia tahu lelaki tu oppa.. Dia larikan? Sebab dia takut dengan apa yang dia dah buat dulu..

Selain dari tu.. Kalau Hyeri tak ada rancang nak keluar atau nak jumpa sesiapa.. Ada dia ganggu? Hyeri.. Ada dia kacau kau? Tak ada kan? " Chaemin memandang Hyeri.

Hyeri termenung seketika, lalu dia mengangguk.

"Betullah.. Pandai lah kau ni Chaemin.. Means.. Dia just perlukan rawatan la kan? " Hyeri menyengetkan kepalanya.

"Yap.. Betul.. Tepuk tangan sikit... Okay.. Macam ni.. Buat sementara waktu ni.. Hyeri dengan oppa jangan keluar dulu.. Biar Chaemin uruskan benda ni.. Okay? " Chaemin mengenyitkan matanya.

"Chaemin.. Bahayalah.. " Jeno memandang Chaemin.

"Tak apa, Jeno hyung.. Demi Jisung.. Chaemin sanggup buat apa sahaja.. Lalalala.. " Chaemin berjalan ke arah biliknya.

"Eh budak ni.. " Jaemin menggaru kepalanya.

"Tak sangka adik kau pandai.. Dah macam pakar psikologi dah.. Tak macam adik aku.. Asyik cakap rindu kau je.. Menyampah tau!! " Jeno memegang bahu Jaemin. Jaemin tergelak kecil.

"Oppa!!! Eiiiii!!! " Hyeri memukul lengan Jeno.

"Sakit lah!!! Aduiii... " Jeno cuba memberhentikan Hyeri, tetapi gagal.

"Dah lah.. Tak elok lah.. Eii.. Nakal nya.. " Jaemin memegang tangan Hyeri. Hyeri menyilangkan tangannya.

"Oppa yang jahat.. Hyeri pula yang nakal.. " Hyeri pura-pura merajuk.

"Ehh.. Budak ni.. Aku tampar kang.. " Jeno membuat gaya untuk menampar Hyeri.

"Jeno oppa.......... Jahat!!! Uwerkk.. " Hyeri berlari keliling rumah apabila dikejar oleh Jeno. Jaemin hanya mampu tertawa melihat telatah dua beradik itu.

















So..
How is it?

Is it okay?
Or..
Kind of bored?

Kalau ade nk sumbang idea tu..
Comment la ya..

Kita dah kering idea dah ni..
~>_<~~>_<~

~I miss you 2~ Na JaeminWhere stories live. Discover now