Deel 1

12 0 0
                                    

De zon scheen door het raam waardoor ik wakker werd. Ik heb al zo vaak tegen mijn moeder gezegd dat ze gordijnen moet kopen maar neen ze luistert niet. Het is 6:37, mijn wekker gaat af over 23 minuten waardoor ik dus nog even kan slapen. Ik draaide me om en sloot mijn ogen zodat ik weer kon wegzinken, maar dat kon dus niet want drie minuten later kwam mijn broertje Eliot binnen.
Hij was 7 en begreep niet dat ik mijn slaap nodig had. Hij sprong op me en maakte me wakker 'Thera, opstaaan'. Ik begon te mompelen en zei dat hij af me moest gaan. Tien minuten later stond ik op. Ik liep naar de badkamer en bekeek mijn slaaphoofd die iedere morgen er niet uitzag. Ik poetste mijn tanden en deed mijn ac//dc t-shirt aan met daaronder mijn gescheurde broek. Ik liep naar beneden en zocht naar de taken die ik nog niet had gemaakt. Snel schreef ik het over en nam twee boterhammen uit de broodzak die ik snel op at terwijl ik mijn zak voor school maakte. Mijn mama maakte mijn kleine broer klaar en keek niet eens om naar me. Mijn vader lag waarschijnlijk nog te slapen omdat hij 's nachts moest werken. Ik checkte alles na en sprong op mijn rode kleine fiets en fietste naar school.

School lag ongeveer 5 km van me vandaan. Het was dus niet zolang fietsen. Het was een regenachtige dag. De wind wilde niet dat ik op tijd op school aankwam. Ik ging dus 5km/h. Na hard te trappen kwam ik zwetend en hijgend aan op school. Ik dropte snel mijn fiets en liep naar boven. Ik had geen tijd meer om naar het toilet te gaan en mijn vrienden te groeten die nog steeds dezelfde richting volgen al vorig jaar. Toen ik aankwam, stond ik in de deuropening. Het was een nieuwe klas en een nieuwe richting.
Doordat ik het vorig trimester slecht haalde op wiskunde moest ik naar talen waarvoor ik dus twee weken van de kerstvakantie heb verspild omdat ik taken moest maken. Ik ademde diep in en liep de deuropening binnen. Voor me zag ik een aantal meisjes lachen die op hun gsm bezig waren. Links van de deur stonden twee jongens te praten. Wanneer ik verder liep zag ik een hoop jongens lachen terwijl ze allemaal keken naar 1 zelfde gsm. Éen van de jongens zei ' wat een lekker wijf'. Hij had blond kort haar en droeg een blauwe T-shirt. Als snel genoeg wist ik over wat het ging. Na een minuut kwam de leerkracht binnen en ik ging zitten waar er plaats was.

Ik zette me neer naast een jongen. Hij had bruin haar en een kaaklijn en was vrijwel netjes gekleed. Tijdens de les praatte hij terwijl verder met zijn kameraden over de meid. Wat ik opnam van het gesprek was dat ze een dj was en naar de volgende fuif gaat en hij ze daar wil versieren. Al snel genoeg werd ik het gepraat beu en gaf hem een stomp, hij stopte met praten en draaide zich om ' wat'. Wat uit mijn mond kwam was ' kan je zwijgen sommige mensen proberen op te letten en zo niet ga dan ergens anders prateb over de meid die je waarschijnlijk gaat afwijzen'. Zijn beste vrienden lachte hem uit en hij stopte met praten. Na de les hadden we frans. Ik bleef zitten op dezelfde plaats, maar naast me kwam een meisje zitten. Ze had bruin kort haar en haar kleren waren helemaal zwart. ' hi, je bent Thera, right?'. Ik draaide me naar haar om en keek recht in groene ogen. Eventjes staarde ik en zonk ik weg. Na een secondje kwam ik terug terecht op aarde en beantwoorde ik haar vraag. ' ja, en u bent?' vroeg ik. Ze lachte ' ik ben zoë'.

















Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Sep 21, 2021 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Wat Is Het Volgende? Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu