daddy . 08

566 74 25
                                    

TOK ! TOK !

Dasha yang sedang melangkah turun tangga melihat kearah pintu . Si kecil itu , laju menapak turun dan berlari ke pintu . Tombol pintu di pulas , buka sahaja pintu terpampang wajah Kwon Naera di depan mata . Terukir senyum Kwon Naera apabila melihat wajah comel Jeon Dasha .

" Hey ! lama auntie tak jumpa Dasha . . "
Kwon Naera merendahkan tubuh untuk menyamai dengan tinggi Jeon Dasha .
Pipi gebu anak kecil itu di cubit manja .

" Dasha pun dah lama tak jumpa auntie .
Auntie datang nak jumpa appa ke ? "
Tanya Jeon Dasha petah . Dia sudah mengenali Kwon Naera kerana sudah kerap kali pergi ke Jeon's Holding .

Kwon Naera angguk .
" Appa mana ?
Belum bangun tidur lagi ? "
Kedua bahu Jeon Dasha di pegang .

" Siapa datang Dasha ? "

Dasha toleh ke belakang .
Kwon Naera diri tegak , berpandangan dengan Jihyo.
" Auntie Naera datang nak jumpa appa "
Jawab Jeon Dasha dan bergerak sedikit ke tepi . Jihyo membongkok sedikit dan senyum kekok .

" Annyeonghaseyo , Saya Kwon Naera.
Pekerja Tuan Jungkook "
Ujar Kwon Naera memperkenalkan diri .
" Oh , annyeonghaseyo . . Saya Song Jihyo .
Masuklah , tunggu dekat ruangtamu .
Saya panggilkan Jungkook .
Dasha bawa auntie tunggu dekat ruangtamu ya "

" Nae , eomma .
Jom , auntie "

Kwon Naera mengangguk faham .
Dia dan Jeon Dasha bergerak ke ruangtamu . Jihyo pula naik ke tingkat atas .

Jihyo masuk kedalam bilik .
Jungkook masih pulas di atas sofa . Serba salah mahu mengejutkan Jungkook , tetapi mungkin ada urusan penting sehinggakan Kwon Naera datang ke sini .

Jihyo duduk di birai sofa .
" Awak . . "
Lengan suaminya itu di tepuk perlahan .
" Erm . . "
Jungkook buka mata dengan muka mengantuk .

" Cik Naera datang .
Dia kata nak jumpa awak "

Terkelip-kelip mata Jungkook tengok Jihyo dengan mata mengantuk . Dia bangun duduk , muka di raup serta dia mengeliat kecil merenggangkan sendi-sendi yang terasa lenguh .
Walaupun, baru bangun tidur , wajah itu tetap kacak di tambah dengan kecomelan . Hilang sekejap aura daddy .

Suara Jungkook yang serak-serak sesekali mengetuk hati Jihyo . Suara bangun tidur yang mengetarkan sanubari .
Kedengaran begitu charming .

Jungkook menyerabutkan rambutnya .
Di pandang Jihyo yang sedang mengemas katil .

" Jihyo . . "

" Nae . . ? "
Jihyo berhenti mengemas dan pusing kearah Jungkook .
" Lepas ni kita sarapan dekat luar .
Tak payah masak lah "
Ujar Jungkook . Memandangkan Pilmo bercuti selama seminggu , dia tidak mahu Jihyo bersusah-susah .

" Tapi kan Cik Naera . . "

" Kitorang bincang pasal kerja kejap je "

Jihyo angguk faham .
Dan pusing kembali .

" Erm , Jihyo . . "

" Nae , " Jihyo pusing kebelakang kembali sambil memegang tuala di tangannya .
" Tuala aku "
Ujar Jungkook sambil tunjuk tuala di tangan Jihyo membuatkan Jihyo drastik melihat tuala di tangan .

" Oh , nae . . mianhe "
Tuala di hulurkan kepada Jungkook .
Ntah lelaki itu mulai sengih nakal bagaikan mahu mengusik isteri comelnya itu .

𝘿𝙖𝙙𝙙𝙮 | 𝙅𝙐𝙉𝙂𝙆𝙊𝙊𝙆  ✔︎Where stories live. Discover now