lena aku terjaga disebab kan bunyi kaca pecah di tingkat bawah .perlahan lahan aku bangun dari baring mata aku gosok nak hilang rasa mengantuk . mr.bunny satu-satunya hadiah yang pernah aku dapat dalam sepanjang hidup 5 tahun aku ini pemberian uncle mike merangkap adik papa aku peluk sambil bangun menuju ke pintu bilik .
buka sahaja pintu bilik pergaduhan mama dengan papa kedengaran ke gegendang telinga sungguh aku takut jika hari hari sebelumnya aku hanya menangis di penjuru katil tapi aku sekarang gagahkan juga diri berharap mama dan papa akan berhenti gaduh aku nak hidup bahagia macam sara jiran aku.
mama papa dan abang dia selalu manjanya tapi aku tidak pernah walaupun sekali mama selalu balik rumah lambat dan pasti akan bawak balik lelaki yang berlainan ke dalam rumah nasib aunty marie dan sara selalu lawat aku dan beri makan kepada aku setiap hari tapi mereka tak boleh melawat aku sekiranya uncle john ayah sara atau suami aunty marie ada di rumahnya setiap kali dia melihat aku pasti dia akan membuat muka benci sungguh kepada aku entah aku tak pasti apa silap aku kepadanya. dia selalu melarang aku berkawan dengan sara .
papa pulak selalu tidak balik rumah dan seorang panas baran. abang ya aku ada abang tapi dia tidak lagi tinggal di rumah ini kerana dia duduk bersama nanny tidak pasti sejak bila tapi pertama kali aku lihat dia masa usia aku 3 tahun itu pun hanya sebentar. air mata aku mengalir dengan lebat sepanjang aku berjalan menuju ke tingkat bawah aku peluk mr.bunny kuat kuat hanya mr.bunny serba sedikit dapat menghilangkan rasa takut aku.
"kau memang perempuan tak guna "terangkat bahu aku mendengar jerkahan papa
"heh ,kau cakap aku tak guna KAU TU PUN SAMA JE DENGAN BETINA SIMPANAN KAU TU kau ingat aku tak tahu ke SIAL "jeritan kemarahan mama pula selepas papa.
tangan papa yang baru ingin menampar mama terus aku menangis dengan kuat ditangga tempat aku berdiri dan menyaksikan pergaduhan mereka
mata mereka tetumpu kepada aku sebelum
"lilith go to your room now "kasar .kepala aku geling
"mama papa jangan lah gaduh adik ta.."belum habis aku cakap papa dah menjerkah aku
" i SAY GO TO YOUR ROOM NOW!! "pantas aku bergerak ke bilik.sudut bilik tempat aku berhenti esakan demi esakan aku lepaskan aku takut setiap mama papa kali berjumpa pasti akan bergaduh aku nak keluarga yang bahagia .aku nak juga dapat meluangkan masa bersama keluarga sama macam sara ,aku nak sentiasa tersenyum sama macam sara ,aku nak abang sentiasa ada di sisi aku sama macam sara.
aku nak jadi sama macam dia aku cemburu dengan nya sentiasa dapat perhatian daripada ahli keluarga nya walaupun usia kami sama tapi situasi kami berbeza.
aku dapat mendengar amukan mama dan papa dengan jelas .air mata aku mengalir dengan deras telinga aku tutup sekuat kuat nya berharap aku tidak dapat mendengar pergaduhan ini lagi .sungguh aku berasa hidup aku sungguh menyedihkan dan ...dan aku rasa keseorangan.aku berharap esok akan ada perubahan dalam hidup aku.
****
perlahan lahan dan berhati hati aku turun tangga menuju ke ke dapur .kelihatan mama yang sedang berkucupan dengan seorang lelaki yang aku tak kenal .
"mama "tegur aku membuatkan mereka tersentak
lelaki itu lihat seperti terpinga mana kala mama melihat aku tajam tapi aku terus bertanya lagi ini sahaja cara untuk aku buat dia berhenti buat sesuatu yang tak senonoh
"mana papa"pertanyaan aku membuatkan lelaki itu memandang tajam ke arah mama.
"heh kau dah khawin tapi kau masih cari lagi aku hah"sinis kenyataan yang keluar dari mulut nya
"you i boleh jelaskan i tak cinta kan dia pun you tolong lah faham perasaan i .okay I'm really really sorry oky maaf kan boleh please"kelihatan mama seperti merayu rayu kepada lelaki itu
lelaki itu diam sebentar seakan berfikir sesuatu .mata dia melihat aku senyuman sinis terukir di bibirnya .terus dia berbisik kepada mama .aku terpinga pinga apa yang mereka lakukan sambil tu mata mereka tak lepas dari memandang aku.
"mama mana papa "sekali lagi aku tanya tanpa menjawab apa apa mama terus melulu ke arah aku
rambut aku ditarik hingga keruang tamu"mama sakit adik janji tak anya asal papa dah" sakit rasanya sehingga air mata aku mengalir .begini lah layanan yang aku dapat dari mama bukan dengan lembut atau kucupan di dahi sebelum tidur tapi sebaliknya dengan pukulan dan amukan.
"hey aku nak kau dengar cakap uncle nico faham jangan sesekali kau lari dari dia ikut segala arahan dia faham tak BODOH"kepala aku anggukan laju walaupun dengan air mata yang mengalir deras.
okay satu bab siap . maaf lah kau cerita ni membosan kan .idea untuk cerita ni idea asal yang dizahir kan masa saya nak tidur hahaha.cerita ni tiada kaitan antara hidup dengan mati okay .
YOU ARE READING
secret behind the beauty
Actionsenyumnya yang tampak manis dimata setiap orang .... tapi PALSU wataknya yang ceria juga PALSU.... diri yang kelihatan naif ...... PALSU semua ciri gadis polos yang dipaparkan kepada masyarakat palsu hanya untuk menutup kesedihan dan kelemahan iait...