Evet başlıkta belirttigim gibi çoğu insanlar boş kafadalar. Hep farkli bir zihniyet hep farklı bir algı. Insanlar hep saçma (yobazca) bir kafayla devam etmekte.Şöyle başlamak istiyorum.Suan evrende bulunan yada belkide Türkiye'de bulunan insanların çoğu dini inançları hep gereksiz yere kullanıyor.kimisi para için,kimisi özel şeyler için yani dini gereksiz şeylere alet ediyorlar.Şimdi siz Türkiye'de yaşayan birine "müslüman mısın?" sorusunu sorduğunda "tabikide Allah'a şükür" der.Peki bu insan gereğini yapıyor mu? Kimisi evet fakat çoğunluğu hayır.İçki içen,yalan söyleyen,zina yapan bir insana bu soruyu sorduğunda sorduğum sorudaki cevabı alırsınız. Ama asıl olan ise o kişi "sözde" müslümandır. Ama kendileri farkında olmadan deisttir.Aslında çoğu insanlar deist.bir de ateist insanlar var.bu insanlar 2 gruba ayrılıyor. Biri gerçekten araştırıp,sorgulayan,diger grup ise dikkat çekmek,kendini başka bir insan olarak tanıtan grup.Ateistlik aslında çoğu insana göre kötü birsey.Size biri "ben ateistim" dediginde o insana hemen bir başka zihniyetle yanaşırsınız.Bu bir kuraldır aslinda bir insani Ateist,hristiyan,yahudi oldugu icin kötüleyemezsiniz de dışlayamazsınızda.Şimdi bir ateist size başka bir yargıyla yaklaşsa siz hemen savunmaya geçiceksiniz.Onlar aslında sizin inancınıza saygi gosteren insanlar.Çünkü onlar yobaz insan değiller.Ateistlerde hristiyanlarda diger dini mensuplarda size saygı gosterirler.Fakat islam dininde şöyle bir düşünce var.Illa herkes müslüman olmasi gerekiyor.Nekadar boş bir kafa,nekadar boş bir düşünce demi? Siz müslüman bir ülkede,müslüman bir ailede doğduğunuz için müslümansınız. Onlar ise hristiyan(yahudi) bir ülkede,ailede dogduklari için hristiyanlar(yahudiler).Şimdi empati kurarak bu soruyu cevaplayın.Bir hristiyan size gelip "Hristiyan olmak zorundasın,sizin inanciniz sacma gereksiz,hristiyan olurmusun?" sorusuna nasil bir yargiyla yaklasirsiniz? Siz bir hristiyani (yahudiyi) islama davet ettiginizde o insanda size ayni tepkiyi verir sizde.Ama sana "hristiyan olmak zorundasin yoksa yanarsın demez,küfür etmez,dışlamaz sadece saygi gosterir.Ateistlerde öyledir.Hic kimse,kim olursaniz olun hic kimse,hic kimsenin dini inancina kulturune karisamaz,karismayada hakki yoktur.Hic kimseyide dışlayamazsınız.Her insan istedigi şeye inanir.Simdi islam inancina gore inanmayanlar,kotuluk yapanlar (alkol,zina vb) cehennemde cezalandirilcak.Bence bu dusunce cok sacma.Bir insan dünyada niye yaşar? Hayatini surdurmek,mutlu olmak,eglenmek icin yaşar. Bazi seylerden korkarak yaşamak istemez.Sizi bir kafese soktuklarinin dusunun. O kafesin belli bir kurallari var fakat mutlu olmak istiyosun,eglenmek istiyosun.Ama ordaki o kurallar senin eglenmenin saglayan şeyleri yasakliyor.Naparsiniz? Istemeden kötu yasamayimi eglencesiz bir hayatimi secersiniz yoksa kurallarımı reddedersiniz? lutfen arkadaşlar biraz mantikli zihniyetle kafayla hareket edin,empati kurarak davranin size yapilmasini istemediginiz seyleri sizde yapmayin saygi gosterin.Zorla inanma diye birsey yoktur.Ilk insanlar ortaya ciktiginda islam inanci yoktu demi? (Hristiyanlik,yahudilik) insanlar eski donemde gunesten korktuklari icin Gunes'e taptilar.Aydan korktuklari icin Ay'a taptilar.Ateşi buldular ateşten korktular ve ona taptilar. Ozamanlar ateistlikte deistlikte hicbirsey yoktu.Bir insan neye inanmak isterse ona inanir o insani dislamaya,yargilamaya hakkiniz yok kim olursaniz olun sonuc olarak ortak birsey var herkes insandir,herkesin kalbi var.Misal bir ateist Tanrinin olmadigi savunuyor,gormuyorum ,duymuyorum hissetmiyorum diyor.Ama diyor ki ben ruzgari hissediyorum,Guneşi goruyorum,yagmurun sesini duyuyorum diyor,ama Tanriyla ilgili hicbirseyi ne duyuyorum ne goruyorum ne hissediyorum diyor.Sizce bu insan hakli midir? Benim gorusume gore bence haklidir.Ben misal Online oyun oynamayi,sigara icmeyi,nescafe icmeyi,kufur etmeyi cok seviyorum bunlar beni mutlu eden,eglendiren,rahatlatan seyler.Kimisi yemek yemeyi cok sever kimisi,sporu sever veya baska seyi.Fakat şöyle birsey var kimi si ise inanmayi sever kimisi ise inanmamayi.Kisacasi arkadaslar lutfen yobaz davranmayin.Konu dinde olsa(inancta)kulturde olsa,insanin zevkleri hobileride olsa ne olursa olsun saygi gosterin,yobazca davranmayin,dışlamayın.Unutmayin ki herkes,hepimiz insaniz.Herkes kendi tercihleriyle,hissettikleriyle sorumludur.kimse kimseye hesap vermek zorunda degildir.Bir insan alkol icerek,sigara icerek,kufur ederek cezalandirilmamali.Bir insan eger vicdansizsa,yalanciysa,kisiligi kaybetmişse bu insanin vicdani zaten o kisiyi cezalandirir...