Til We Meet Again (Short Fanfic)

225 8 9
                                    

aku berlegar legar sekitar hospital. melihat permandangan sekeliling yang agak ceria dengan kanak kanak yang riang bermain di taman permainan. aku tersenyum sambil melangkah pergi. lalu aku menekan punat lif.

tingkat 3

jin terlentang di atas katilnya. angin sejuk tersipu sipu memasuki biliknya melalui tingkap yang dibuka oleh nurse sebentar tadi. cuma jin saja dalam bilik tu bertemankan mesin permantauan kadar jantung nya. bunyi tapak kasutku di koridor selangkah demi selangkah menuju ke bilik jin didengari oleh nya. jin dapat teka itu adalah aku. aku berdiri tepat di hadapan pintu. tangan aku mengigil dengan sedikit peluh, lalu memegang bonggol pintu lalu menolak nya.

“you awake?” aku berbisik, sambil melangkah masuk ke dalam dengan perlahan. jin melihat aku, dia tau yang aku risau kan tentang dirinya.

jin cuba untuk bangun, tapi kesakitan yang dia alami terlalu sukar baginya. jin kembali ke position asalnya dimana dia tak lagi merasa kesakitan itu. “yeah, of course. i couldnt miss the chance of talking to you…” jin tak bermaya, suaranya nya sedikit serak dan kedengaran lemah. “come on, dont waste your energy” balas aku sambil duduk di penjuru katil. “you’re worth it. now come on, up here!” jin bergerak sedikit ke tepi dan menepuk tanda mengajak aku duduk disebelahnya.

jin mencapai lengan ku tapi sebaliknya aku memeluk lengan nya terlebih dahulu. jin tersenyum lalu dia mencium dahi aku dan membelai rambut aku yang dah mula memanjang. "i missed you so so much." katanya dengan nafas yang berat, membuat aku bertambah risau. "i missed you too. more more and more." balas aku yang dari tadi memeluk lengan jin erat tanpa melepaskan nya walau sesaat. kami berdua baring. nafas jin lembut terasa di leher aku; yang dapat didengari sekarang cumalah bunyi beeps yang terhasil dari mesin permantauan hati jin, its beating together as one. “so, how are the boys?” tanya aku ringkas. memecah kesunyian di bilik tu, wanting to talk as much as i can with my boyfriend. “i dont want to talk about them, i want to talk about you, okay?” katanya sambil mencium pipi aku. “how are you?”

“how do you think?” aku membalas soalan nya tapi serta merta aku menyesal selepas melihat wajahnya yang ceria itu bertukar menjadi kurang selesa. "sorry, im not having the best day."

"im sorry.."

jin kembali tersenyum “nah im good,"

beberapa minit kemudian, jin pula memecahkan kesunyian. “what do you want to do?” soal nya. aku boleh rasakan kesedihan dalam suaranya. “im here lying with you, unless you want to do anything?” aku tau semua ni dah terlambat dan jin terlalu lemah buat masa sekarang. “nah im fine. stay by my side please..” jawabnya. memang jelas dia terlalu lemah. agak lama aku baring dengan nya. lengan nya masih dipeluk aku. aku hargai saat saat ini. berkemungkinan besar aku dah tak berpeluang lepas ni. aku berserah.

“jin?” bisik aku memastikan sama ada jin sudah tidur. tiada respon dari dia. ya, dia sudah pun terlelap. aku mengambil peluang ni untuk mengimbas kembali kenangan kami berdua."the cancer is winning," salah satu ungkapan yang aku tak mau dengar dari telinga aku tapi terungkap di bibir jin. tanpa aku sedar air mata jatuh membasahi pipi aku perlahan; mengimbas kembali kenangan kami berdua. masa masa yang banyak aku luang bersama jin. sesibuk mana pun jin, dia takkan siakan masa yang tersisa sebaliknya dia akan berjumpa dengan aku. walau hanya bersembang kosong.

aku ingat lagi masa aku berjalan di busy street kat myeongdong. tu kali pertama aku melawat myeongdong. and then someone bumping into me. aku terjatuh. segera dia bantu aku untuk bangun, aku melihat tepat ke matanya yang bersinar berwarna coklat gelap itu buat kali pertama. pada saat itulah hati aku berdebar daripada biasa dan hampir hilang kawal membuat aku susah untuk bernafas seperti biasa. aku ingat lagi first date aku dengan dia dekat cute little café. aku tak suka minum coffee. tapi aku refused untuk minum coffee. si dia pun mentertawakan aku. bibirnya yang hangat terasa manis bila bersentuhan dengan bibir aku buat kali pertama di dalam hujan gerimis.

dan kali pertama kami si dia ungkapkan “I love you” kepada aku. aku ingat lagi our first late night movie date kat rumah si dia. cuma kami berdua pada malam tu, terlentang di atas parquet dengan berselimut tebal dan bantal sebagai pelapit kepala. kami menonton sebanyak 3 movies malam tu. aku ingat lagi waktu jin dimasuki hospital, aku dan ibu jin menunggu dalam bilik doktor. di dalam bilik, jin menggengam tangannya manakala ibunya cuba menenangkan nya. doktor memberitahu bahawa jin menghidapi kanser dan dia berkemungkinan besar berpeluang 50% untuk terus hidup. aku tak dapat hentikan tangisan aku ketika aku memberitahu perkara yang sebenar yang terjadi kepada members nya yang lain ketika dalam talian. aku ingat lagi di airport jin terpaksa pergi meninggalkan aku untuk berjumpa dengan members nya. dia pergi dengan a tear-filled goodbye sebaik dia perlu menaiki kapal terbang. dia berjanji akan pulang ke tanah air secepat yang mungkin. selepas jin re-admitted ke hospital, kanser nya bertambah parah. aku mula berfikir yang aku betul betul dah tak berpeluang untuk berjumpa dengan dia lagi. air mata aku mengalir tanpa henti. aku semakin susah untuk bernafas tanpa menyedarkan jin disisi aku yang dari tadi tidur dengan nyenyak. aku cuba mengawal tangisan aku, tapi ia tetap sama.

jin mula mencuit aku. dia sedar yang aku tengah menangis. “calm down babe, calm down.” katanya menenangkan aku. “im fine, im fine.” aku menipu.  cuba menyakinkan jin. "whats wrong?” tanya nya sambil mengelapkan air mata aku di pipi. “i-” aku terkelu. “i dont want you to go yet. im not ready.” aku menutup muka aku dan perlahan lahan aku melepas kan lengan nya. “hey dont say that!” kata nya sambil menggengam kembali tangan aku. aku boleh rasakan keperitan yang terhasil dari suara nya, tapi dia tetap tabah dengan dugaan ini. aku membuka mata aku buat kali terakhir aku melihat air mata bergenang jatuh dari mata nya. titisan demi titisan mula membasahi cadar katil.

“i love you. dont forget me. dont leave me. keep my name in your prays. heaven now awaits me. dont worry i will wait you once i arrive there. til we meet again,” dia tak berupaya lagi untuk meneruskan kata katanya. cukup la dengan kesakitan dialami kerana kanser nya dan terpaksa terima hakikat yang dia perlu pergi buat selamanya meninggalkan dua orang yang disayangai. ibu nya dan aku.

“i love you too jin! but please dont go! im not ready for you to leave me!” aku meratapi nya merayu agar dia untuk terus bernafas. tapi itu semua hanyalah sia sia. semua nya dah terlambat bagi aku. the cancer has won. melihat keadaan nya, aku berundur lalu aku rebah ke lantai tapi disambut oleh doktor. aku hampir pitam. aku tak mampu menatap muka nya lagi. aku tak boleh berbuat apa apa lagi melainkan berserah. aku segera mencapai tangan nya dan genggam dengan kuat sambil berbisik "once you arrive there, plese wait for me. i love you i wont forget you i will never leave you and of course i will keep your name in my prays til my turn"

jin tersenyum. dia akhirnya menutup matanya, kemudian,

beeeeepppp...

i hear nothing. dead silence except for one, long, continuous beep. he finally let out a final breath, i hold him tightly in my arms one last time. his palm suddenly slipping from my arms. and then, nothing...

Til We Meet Again (Short Fanfic)Where stories live. Discover now