نهاية الصبر دايما خير 2

74 12 68
                                    

"" بصلي شويةة ..وقالي ..""

  =   ومش هتفهمي ..
- بغضب : يوووووووه ، أنا من ساعة ماشوفتك وانت كُلك علي بعضك كدة ألغاز ..كلامك كله مش مفهوم وكله غلط ، حتي أسلوبك غلط ، وجاي دلوقتي تقولي عشانك وانا مش فاهمة حاجة وعايزني مااسألش ؟! ..فهمني يعني ايه عشاني ؟! .يعني اي....

= بغضب مقاطعاً : عشان بحبك ، عشااان بحححبببك ، أنا تعبت وفاض بياا ..أعمل اييييه ؟! طول عمري في حالي ولا عُمري قربت من بنت ولا عُمري فكرت أحب ولا عمري إتمنيت الحب دا !! ..ويوم ماأقع فيه ..أقع فيكي انتي ؟! ليييه ؟! ..أقع في واحدة مش من نصيبي لييه ؟!

"" كان بينهج وهو بيتكلم !! ..كان يسكت ثواني ياخد نفسه ويكمل تاني ..""

= كنا مع بعض في الكلية ..كنت أكبر منك بأربع سنين ..من يوم مادخلتي الكلية وأنا عيني مابتشوفش غيرك ، خبيتك جوايا وقفلت عليكي وماورتكيش لحد ، خبيتك جوا عنيا ولا لحد لمح طيفك فيها ..وقررت بعد مااخلص دراسة هاجي وأتقدملك ..وفي يوم واحنا في الكلية شوفت حازم بيقرب منك ..وعايز يتكلم معاكي وكان شكلك رافض ..شوية وصوتك بدأ يعلي ..وقتها مااستحملتش وجريت عليه انا واصحابي واتخانقنا معاه ..جيت سألتك وقتها انتي كويسة ؟! ..هزيتي راسك ومشيتي من قدامي ، كان كل يوم بيعدي عليا وانا بشوفك كنت بضعف ليكي ..رغم اني مش كدة ، أنا مش ضعيف قدام حد غير قدامك ..قررت أسافر أكمل دراستي برا عشان أقدر أشوف مستقبلي وماافضلش دايما بفكر فيكي وادور عليكي ..ونسيت انك جوايا ، مهما بعدت انتي معايا ..في سفري كله ياما ليالي عدت عليا ماجاش فيها النوم عشان بفكر فيكي ..كإنه حالف مايجيني وفرحان بعذابي ..أنا تفكيري فيكي كان بيعذبني ..كنت راضي ، واصبّر نفسي وأقول كُلها أيام ويجي اللُقي ..بس لما جه ..جه وانتي لحد تاني مش لياا ، جه وانتي لابسة دبلة الراجل اللي أنا حوشته عنك زمان وماستحملتش أشوفه بيقربلك ..بالله عليكي !! ..أنهي دوا يقدر يداوي الوجع اللي جوايا ..النار اللي جوايا دي اطفيها ازاي ؟! العذاب اللي كل يوم بدوقه ..أخلص منه ازااي ؟؟!! ..لما جيت من السفر سألت عليكي ولما قالولي انك اتخطبتي ..حسيت اني توهت ، روحي ضاعت مش عارف ألاقيها ..ركبت عربيتي وسوقت بأقصي سرعة عندي كنت عايز أنسي ..مش عايز أفكر فيكي كفاية ..انتي بقيتي لراجل تاني ، فجأة تريلا ظهرت قدامي وعملت حادثة ..عملت حادثة عشان آجي المستشفي اللي انتي وخطيبك بتشتغلوا فيها عشان أفتكر دايما انك مش لياا ..عشان مااقدرش زيادة إني أنساكي ..بس أنا أنسي إني أنسي ولا أنساكي ❤ ..عرفتي ليه لما فوقت من الغيبوبة كنت بصرخ ؟!! عرفتي مش عايز أقعد في المستشفي ليه ؟!

"" بص لإيدي لقاا دعوة الفرح اللي كنت جاية اوديهاله ..""

= ودلوقتي جاية وجايبالي دعوة فرحك !! ..مش كفاية وجع فيا بقا ؟! ولا لسة ماستكفتيش ..

بسمة أمل( إسكريبتس) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن