Felix perspektiv
Jag vaknar av att någon trycker sig närmare mig. Jag öppnar sakta ögonen och rycker till när jag ser att Oscar ligger halvt på mig. Jag minns vad som hände igår kväll när vi skulle sova. Jag tar upp Oscars telefon som ligger på golvet och tittar hur mycket klockan är. Klockan är bara 8:20 och vi är lediga från studion idag så vi kan sova flera timmar till. Jag vet att de andra killarna inte kommer vakna än på några timmar!
Jag funderar på om jag ska gå upp men ångrar mig snabbt när jag ser hur söt Oscar är där han ligger och sover. Jag kan inte hjälpa det men jag tycker att min bästa kompis är söt - när han sover! Jag lägger mig ned på kudden igen och njuter. Jag skulle ljuga om jag sa att det inte var mysigt när Oscar ligger och sover bredvid mig men jag kan ju inte vara kär i honom, han är min bästa vän och jag har inga känslor för honom så är det bara och så kommer det förbli!
När jag legat still en stund märker jag hur jag blir mer och mer rastlös för varje minut som går. Jag inser att jag inte kommer kunna ligga stilla så länge till och därför tar jag upp Oscars telefon för att förhoppningsvis hitta något roligt spel. Hans telefon är den ända som jag når just nu så den får duga. Jag inser snabbt att han inte har några spel alls på sin telefon och ska precis lägga ned den när jag kommer på att jag kan lägga upp något på hans Instagram. Jag går in på appen och genast kommer det upp massor av notiser, jag läser några av kommentarerna och passar även på att gilla några av fansens bilder. Det är så gulligt att dom skapar fanpages om oss och sedan lägger upp massa bilder på oss. Jag går in på kameran och tar en bild på Oscars ansikte, jag är noga med att inte få med min bröstkorg allt för mycket eftersom jag inte vill skapa något onödigt drama. När jag tagit en bra bild lägger jag på ett svart vitt filter och sedan skriver jag en kort text till.
You'll always be in my dreams! #Foooers
Jag klickar på posta och väntar på att bilden ska läggas upp. Medan jag väntar på att bilden ska ladda upp tittar jag ned på golvet där Omar och Ogge ligger. Jag ser hur Ogge ligger vänd med ansiktet mot mig och jag ser hur han flinar mot mig! När jag förstår att han är vaken rycker jag snabbt till och av ren reflex puttar jag bort Oscar så han rullar av mig och in i väggen. En hög duns hörs och både Omar och Oscar vaknar. Jag tittar fortfarande lika förskräckt på Ogge och bryr mig inte om att de andra två har vaknat.
"Va fan är det som händer" Säger Oscar förvirrat och tittar på mig. Hans hår står rakt ut och han ser riktigt rolig ut.
"Ogge skrämde mig" Försöker jag men jag ser på Ogge att han inte kommer va på min sida.
"Egentligen var det så att Felix puttade bort dig Oscar från hans bröstkorg för att han såg att jag var vaken men Felix jag har bilder" Säger Ogge med retsam röst och jag tittar argt på honom. Jag är så arg på honom just nu.
Oscar's Perspektiv
Jag vaknar av att jag slängs in i väggen av någon. Jag tittar förvirrar upp och ser hur Felix ligger blixtstilla och stirrar på Ogge. Han däremot kämpar för att hålla sig från skratt. Omar ser lika förvirrad ut som jag och jag undrar vad som precis hände.
"Va fan är det som händer ?" Säger jag och tittar på Felix och Ogge som verkar vara dom ända som vet vad som hänt. Felix ser fortfarande lika förskräckt ut och ogge flinar bara mot honom.
"Ogge skrämde mig" Säger Felix stelt och försöker att låta så stabil som möjligt på rösten men det hörs att han är nervös eller orolig för något.
"Egentligen var det så att Felix puttade bort dig Oscar från hans bröstkorg för att han såg att jag var vaken men Felix jag har bilder"Säger Ogge nöjt och jag inser precis vad som har hänt. Det händer ofta när jag sover att jag kramar om något omedvetet i sömnen, det kan var mitt täckte eller kudde men nu råkade det bli Felix.
YOU ARE READING
Live Love Laugh - Foscar
Fanfiction"Varför kan du inte bara acceptera att jag älskar dig Felix Sandman" En dag när Felix kommer till studion är allt annorlunda. Hans bästa kompis har slutat prata med honom och helt plötsligt är det så stelt mellan de bästa kompisarna. Han vet inte v...