kendime;

90 12 8
                                    

  💢İnsan en çok kendine değer vermeli. herşeyden herkesten çok. Kendini önemsemeli . Fedakârlık yapacaksa kendi için yapmalı. Kendinden fedakârlık etmemeli.
Çaba harcayacaksa kendini tanımaya çaba harcamali. Kendine kendinden daha yakın hiçkimse olamaz. Seni asla birakmayacak,hep yaninda olacak, sen ne söylersen söyle gitmeyecek olan şey kendin. Sen üzülürken hep yaninda olan. Seninle beraber ağlayan. Mutlu oldugunda seninle gülüp mutluluğunu paylaşan yine kendin. Seni senden daha çok kimse sevemez. Sana senin kadar kimse değer veremez. Ama sen kendine deger vermezsen başka değerler ararsın. Sahte degerler içinde yıpranıp gidersin. Unutma kimse senin senin icin sevmez. Herkes kendisi için sever. Sonuçta herkesin ayrı bir kendi var. Kimse sizi önemsemez eger siz kendinizi önemsemiyorsaniz. Kendinize acı çektirmeyin sakın. Başkaları için üzmeyin onu. Sonunda yine onunla baş başa kalacaksınız unutmayin bunu. Çünkü o sizi asla birakmaz. Asla küsmez size.
   Sahte davranamaz hatta size karşi, hep samimidir. Çünkü onun aklindan ne geçse bilirsiniz. Senin canin yansa onun canı yanar.
Canının yanmasını hiç istemez. seni kendin kadar önemseyen yok bu hayatta. Bu yüzden en çok onu sev, ona değer ver.

   Sahtelikler ülkesinde gerçek aramak yerine gerçeğe dön , yani kendine.

   💢İnsanlar tür tür renk renk çesit çesittir. Hepsiyle iyi anlaşamayabiliriz. Bizim için iyi  olanları ayırt edip seçmeliyiz. Hayatımızda onlar olursa mutlu ve huzurlu oluruz. Zıtlıklara rağmen insanları yanımızda tutmaya çalışmak zarar verebilir. Ya o bizi degiştirir ya biz onu. İki insanin iletişimi U borusundaki suya benzer. İki tarafta ayni denge oluncaya kadar suyun akışı devam eder. Ama kimse degişmek istemez. Karşısındakini degiştirmek ister. Bu yuzden insanlari seçmemiz gerek. Bize zarar verebilecek insanlardanda uzak durmamiz gerek. Kendimizden taviz verip kurduğumuz her bağda karşımızdaki insana fırsat vermiş olabiliriz. Dikkat etmeliyiz.

  💢İnsanlari tanimak genelde zordur, bazense çok kolay. Bazilarini bir günde taniriz, bazilari yillar sürer. Her insanin 3 karakteri vardir; 1 bize gösterdiği, 2 aslında sahip olduğu, 3 kendinin olduğunu sandığı. Bazilari herseyiyle karakterini gösterir ve kolay taniriz. Bazilari ise işine yaracak kadarini bize gösterir. Zor taniriz. İyisimi tanıyabildigimiz insanlara güvenelim.belki daha güvenli olur bu.

💢Unutma herşeyi kendine sen yaparsin. Başkası değil. İnsanlarin sana ne kadar yakın olacagini sen seçersin. Ve sana ne kadar zarar verebileceklerini de böylece seçmiş olursun. En yakın olan hançeri en derine saplayabilecek olandır unutma. Deger verirken ona göre ver herkese. Kimseye aşıri deger verme . Vereceksen eğerde özellikle kendine ver. Ençok onun ihtiyaci var çünkü. En çok o hakediyor çünkü. Sana en çok katlanan o. Yani sensin kendinsin.

 💢Güvenmek istiyorsan kendine güven önce. Başkalarına değil. Kendinden başkasına kolay kolay güvenme. Kalbine bile güvenme bazen. Birşeyler için sana ısrar edip duracaktir. Ama kalp kelimesinin kelime anlami bile "dönek" demek unutma bunu. Duygular insana zarar verir. Onlari dinleme. Seni senden uzaklastirmaya calisir duygular. İlla seveceksende seni sevdigi icin sev birini herkes gibi. Seni sevmeyince sevme sende. Normal olan bu evet. Ama dikkat et. Sen seni sevmeden baskasi sevsin diye bekleme. Yoksa harap olursun.

   💢İnsanlar, çok genel bir kelime. Bunun icerisinde seni üzeceklerde var mutlu edecekelerde var. Hayran olacaklarinda var. Nefret edeceklerinde var. Kim ne zaman nerde hangisi olur bilemezsin. Bu yuzden insanlara karsi hep temkimli dur. Gardini indirip surlari yıktırma hemen. Yoksa görecegin zarari aklin hayalin bile alamaz. Kendinden başka herkese mesefen olsun. Yaklasabilecekleri mesafeler belli olsun. Saraylarda elçiler krallara belli bir mesafeye kadar yaklasir mesela. Fazlasina cürret edeni askerler yakalar. Eger o mesafe olmamis olsa padisaha yaklasir ve zehirli bir hancer darbesiyle öldürebilir. Bunun gibi düşün. Sana çok yaklaşabiliyorsa biri, sariladabilir , hançerde vurabilir. Gerçek hançer vurmaz belki ama dil yarasi kılıç yarasindan daha acıdır unutma. Kendini düşün. Bencil ol demiyorun. Ama kendini umursamaz da olma. Sevebildigin kadar sev kendini. Sen busun çünkü. Her nasılsan öyle ol. Kimse için degişme. Seni degiştirmek isteyenlerede uyma. Eger yanliş bir şeyin varsa düzelt kendini ama asla başkası için degişme.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Oct 15, 2020 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

NotlarımHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin