Camdan vuran güneş ışıklarıyla gözlerimi açtım. Erken yatmak güne mutlu başlamamı sağlıyordu. Perdeyi çekip camları sonuna kadar açtım. Temiz havayı derin derin çektim içime. Bunu yapmak beni çok mutlu ederdi çünkü. O çatısı akan barakada çaresizce ağladığım günler aklıma gelince ürperdim. Hayır, hayır yaşadığım o hayattan utanmadım, utanmamda. Ama benim ailem dediklerim bana sahip çıkmamışken Feride Hanım kimsenin yapmadığını yapmıştı bana. Ah o kalbi yüce kadın. Bir Melek gibi indi hayatıma.
Düşüncelerimin arasına dalmışken kapım açılıp içeriye Lale girdi.
Lale: Feza hanım üzgünüm çaldım ama ses gelmeyince..
Feza: Önemli değil Lalecim dalmışım bi an
Lale: Feride Hanım sizi beklediğini bildirdi
Feza: Ah tamam Lalecim hemen hazırlanıp geliyorumLale geldiği gibi sessizce odadan çıktı. Hemen açtığım camı kapatarak tülü çektim. Odamın içinde olan giyinme bölümüne geçerek dizlerimin hemen üzerinde biten sarı bir elbise giydim. Ayaklarıma taşlı sandaletlerimi geçirdim. Ah topuklu giyeceğimi sanmadınız inşallah. Tabi ki bende çok seviyorum ama itiraf edin kızlar bu en rahatı.. Saçlarımın arkalarını salık bırakıp yanlarını en tepeden küçük bir topuz yaptım. Ne giyersem giyeyim bu saçla hem güzel hem mutlu hissediyorum kendimi. Ayrıca sarı saçlarımla bu elbise de çok güzel olmuştu. Makyaj için eyeliner ve rimel sürüp hızla aşağıya salonda beni bekleyen Feride Hanımın yanına gidip yanağına kocaman bir öpücük bıraktım. Öpücüğümle donuk yüzünde bir anda gülümseme belirdi.
Feride: Ah uykucu kız bir an hiç gelmeyecek sandım..
Feza: Feride Sultan sanırım dalmışım biraz Lale gelince hemen hazırlanıp geldimGözlüğünü biraz indirip gözlerimin içine baktı.
Feride: Sakın unuttuğunu söylemeDüşündüm bugün hatırlamam gereken ne vardı ki? Etrafa, biblolara, halının desenlerine derin derin baktım ve Feride Hanımın sesiyle tekrar gözlerimi ona yönelttim. Sert bakışları bi an olsun beni korkuturken bir den gülümsedi
Feride: Ah deli kız bu gün yurt dışından torunlarım gelecek unuttun mu ?
Hay aksi. Yüzümün kızardığını hissettim. Feride Hanım benim için çok değerliydi. Torunlarını daha önce hiç görmemiştim. Bu evde ki bir aile albümünden çocukluk resimlerini gördüm ama beni ilgilendirmediğini düşünüp çokta incelememiştim. Feride Hanımın işleri gereği bir kaç kere torunlarıyla mailleşmiştim fakat bu da özel bir konuşma değildi. Zaten umrumda da değildi. Hayatımda ki tek değerli Feride Hanımdı torunlarına ise sadece saygı duyar fakat sevemezdim. Çalan kapı zili ile tekrar düşüncelerimden sıyrıldım. Feride Hanım yerinden kımıldamadı. Bu beni şaşırttı çünkü uzun süre sonra ilk defa görecekti o da onları ben bu konağa geldiğimden beri yoklardı ve onun öncesi de muhtemelen vardı. Ben yerimden doğrulup Feride Hanımın koltuğunun arkasına geçtim. Ev sahibi gibi oturmak ve kötü izlenim vermek istemedim tabi ki. Sırayla önce kısa sarı saçlı çok bakımlı uzun bacaklı bir kadın arkasından ondan biraz daha uzun karemel renkli saçlı ve tabiki en az onun kadar bakımlı kadın peş peşe içeriye girdiler Feride Hanımın ancak yanlarına geldiklerinde ayağa kalktı ve aynı soğuklukla onlara sıra ile sarıldı.
Feride: Fezacım gelsene sizi tanıştırayım
Yanlarına yavaş adımlarla ilerledim. Önce sarışın kadın el uzattı.
Asu: Fezacım ismini inan çok duydum ve gerçekten anneannemin bahsettiği kadar güzelmişsin ben Asu.
Feride: Merhaba Asu Hanım teşekkür ederim çok memnum oldum
Asu: Ah anneanneciğim bu kibarlığından bahsetmemiştin çok masumSözü bittiğinde Kocaman gülümsedi Asu ve arkasından diğer karemel saçlı kadın geldi o Asu'nun aksine direkt sarılarak selamlaştı. Bu samimiyet beni bir hayli rahatsız etti ve kibarca geri çekildim.
Arzu: Özür dilerim tatlım sanırım Asu'ya kıyasla daha samimiyim ve güzelliğini es geçemicem bende Arzu
Feza: Önemli değil Arzu hanım memnum oldumTanışma faslı bittiğinde en uzak koltuğa geçip yer edindim. Arzu ve Asu da yolculukları hakkında konuşmaya başladılar fakat Feride Hanım onları dinlemiyor gibi gözleri kapıya giden holdeydi. Asu ise bunu farketmiş gibi sitemli bir sesle.
Asu: Feride Hanım gözleriniz kapıda kalkalım biz isterseniz
Feride: Ah tabi ki hayır sadece Demir o da gelicek sanıyordumSesinde kırgınlık vardı Feride Hanımın ve bunu tavrıyla da gayet belli etti. Asu tam bir şey söyleyecekken Arzu neşeli sesiyle araya girdi. Sahiden bu Arzunun içinde ne vardı böyle.
Arzu: Feride Hanım bu buluşmayı Demir kaçırırmı hiç sadece uğraması gereken bir yer varmış yarım saate burda olur korkma
Feride Hanım belli etmesen gülümsedi. Bu gülüşü biliyorum Demir'i kızlardan ayrı tuttuğu aşikardı. Feride Hanımın bu tavrı ise benim Demir'i merak etmemi sağladı. Peki ama neden ? Ben aklımda binlerce düşünceye dalmışkan kızlar ve Feride Hanım hiç de dinlemediğim sohbetlerine dalmışlardı. Ve tabiki Feride Hanım yine tamamen duygusuz konuşuyordu. Garip. Onlar sohbete ben düşüncelere dalmışken kapının arka arkaya çalması ile dünyaya geri döndüm. Feride Hanım gözlerini yine hole dikmiş bakıyordu ve kapıyı ısrarla açan olmuyordu. Feride Hanım bi an elini alnına koydu ve
Feride: Ah üzgünüm Laleyi eksikler için şöförle markete yolladım
Arzu bunun üstüne tam kapıyı açmak için kalkerken Feride Hanımın sert sesi duyuldu.
Feride: Arzu otur Feza bakar
Bu beni bi anda ayağa kaldırdı hızla kapıya doğru ilerlerken Feride Hanıma kırıldığımı hissettim. Tabi ki kapıya bakmaktan gocunmam ama bunu bu denli sert söylemesi kendimi kötü hissetmemi sağlamıştı. Bu düşünceleri kenara bırakıp kapıyı hızlıca açtım. Ve bu adam..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kurtar Beni
RomanceHayatımız sahiden bizim elimizde. Yaşayacaklarımızı, hayatımıza alacağımız insanları biz mi seçiyoruz sahiden. Ya elimizde olmayan başımıza gelen şeyler ? Kalem kimde, defter kimde ? Ben sadece kendim için yaşayacağım. Yere daha sağlam basmak, kimse...