“ Betul ke datuk kau dah ‘buka' penglihatan aku? " soal Yeosang, tidak percaya.
“ Kenapa? Kau ingat datuk aku tu penipu ke? " soal Wooyoung semula sambil bercekak pinggang.
“ Bukan apa, aku tak nampak apa-apa pun. " jawapan milik Yeosang tu membuatkan Wooyoung menepuk dahinya perlahan.
“ Kang Yeosang, memanglah penglihatan kau dah ‘terbuka' sekarang ni. Tapi tak semestinya kau boleh terus nampak! Perlu tunggu beberapa jam. "
“ I see. " dia mengeluh kecil.
++++++
“ Wooyoung, apa ni? Janganlah sentuh-sentuh aku. Sejak bila kau jadi ‘bengkok' ni hah? " soal Yeosang apabila dia merasakan pinggangnya disentuh.
“ Apa kau merepek? Kau nampak tak tangan aku dua-dua tengah pegang buku? " sambil itu, Wooyoung memerhatikan sesuatu.
Ada entiti budak lelaki kecil tidak berbaju sedang menggeletek pinggang Yeosang.
Dan dia mungkin tahu Wooyoung boleh melihat dirinya, jadi dia meletakkan jari telunjuknya. Memberi isyarat untuk diam.
“ Pftt, ok- " Wooyoung hanya menahan dirinya dari ketawa.
“ Woi, kenapa kau gelak? Hehe, gelilah- eh siapa pula geletek aku... " dia pun menoleh ke belakang dan...
“ ARRGHHH HANTU!!! " jeritnya.
Sekelip mata, budak lelaki kecil itu terus lesap. Dan Wooyoung pula sudah berdekah ketawa.
“ Ha, sekarang kau dah boleh lihat segalanya. Puas hati kau? Aduh..." soal Wooyoung sambil mengesat air mata yang terkeluar akibat terlalu banyak ketawa tadi.
“ Nasib baiklah budak kecil yang kacau aku. "
“ Kau ingat di pejabat ini ada seekor hantu saja ke? Tengok sana. " kata Wooyoung sambil menunjukkan jarinya ke arah tandas.
Yeosang dengan polosnya terus melihat.
Wah.
Ada yang tidak berkepala.
Ada yang berbulu satu badan.
Ada yang berbaju dipenuhi darah.Dia menelan air liurnya. Seram!
“ W-Wooyoung, tak akanlah hari-hari kau nampak mereka semua ni? "
“ Mestilah aku nampak. Tapi malas aku nak kisah. Dari kecil aku dah nampak, jadi rasa takut tu dah mula pudar. "
“ H-Hebat... "
Sedang dia terpegun dengan kehebatan Wooyoung, dia terhidu satu aroma.
Aroma yang sangat dikenali...
“ YEOSANG SAYANG!!! "
Dia terkejut. Tetapi gembira dalam pada masa yang sama.
“ Awak!!! "
Maka terjadilah pertemuan di antara dua makhluk yang berbeza.
YOU ARE READING
𝘁𝗲𝗻 𝗱𝗮𝘆𝘀. [✓]
Short Story❝ 10 hari untuk menjenguk si kekasih sebelum ditempatkan ke alam lain. ❞ 🌸START : 6 Oktober 2020 🌸END : 9 Oktober 2020