part 1

5 2 0
                                    

Perkanalan tia dan anis bermula di sebuah kolej(tembat biarlah rasiah).tia pula baru mendaftar di kolej tersebut.manakala anis pula sedang menjalankan praktikal di sebuah butik(tempat biarlah rasiah)..bermula lah kesah sahabat semantara..

Anis di panggil oleh pengurus untuk datang ke kolej tersebut untuk mengambil buku praktikal..dia juga di tawarkan tinggal di asrama tersebut..maklumlah jarak rumah anis ke tempat perindustrian jauh sangat..jadi dia terpaksa akur lalu menuruti tawaran tersebut..anis mengetuk pintu asrama tiba tiba anis terkejut apabila dia dipanggil kaka..
Anis:aik kau berapa umur??
Asnah:23 kau?
Anis:20..elahhh..suka2 ja kau panggil saya kaka..(dalam hati anis)
Asnah:masuk lah dik
Anis: ok

Skip...

Pada malam nya pula pelajar baru tu makan malam..anis pula hanya tengo jaa mareka makan..selasai mareka makan giliran anis pula cuma masak meggi ayam itu pun yg dibawanya dari rumah..pelajar baru tu pun hanya seorang saja yg berbual yg lain semua sudah masuk bilik..menakala tia pula cuma balik2 keluar masuk bilik keluar masuk bilik ntah apa yg tidak kena..

Keesokan hari nya..

Anis nie seorang yg banyak mulut peramah awal2 pagi dia sudah berkenalan seorang demi seorang pelajar baru tu..bermula dengan asnah,vivi,nor,fasya,dan tia.. mereka ingat anis pada mula nya sombong tapi apa yg difirkan tidak sama..mereka sama2 pergi ke kolej mereka berjalan kaki sejauh 1.5 km.setibanya di kolej tersebut anis baru nak pegang tembol pintu tiba2 pintu tersebut dibuka dengan luas.. seorang pelajar menjembut anis masuk..setelah anis menyusun kertas2 nya tiba2 cikgu memangil nama anis..
Cikgu m: ehh anis bila sampai nda perasan pula cikgu bila kau sampai..bila start buat pratikal??
Anis:sepatutnya seminggu yg lepas dah tapi..kan anis exsident motor terpaksalah anis start esok pergi sana..
Cikgu m: ohh tu lah anis main motor lagi kan dah mendapat.
Anis:yalah maafkan anis cikgu.

Skip..

persahabatan semantaraWhere stories live. Discover now