six

1.1K 48 87
                                    


Niegraficzne streszczenie poprzedniego rozdziału dla osób, które go ominęły:

Ania dostaje ostatnią szansę w szkole, więc Maryla ją tam zawozi. Kiedy próbowała wejść tylnymi drzwiami, zauważa swoich nowych przyjaciół, którzy mają na nią okropny wpływ. Jakub, któremu podoba się Ania, podrywa ją i nie pozwala jej pójść na spotkanie z Dyrektor Stacy.

Kuba i Ania zostali sami, a chłopak próbował ją zgwałcić, ale udało się jej uciec. Po drodze spotyka Gilberta, który zabiera ją do swojego domu, a kiedy ją pocieszał, uświadomił sobie, że nadal mu na niej zależy, chce jej pomóc i nigdy o niej nie zapomniał. Ania wtedy uświadomiła sobie, jak bardzo jest zakochana w Gilbercie.

Maryla otrzymała telefon od panny Stacy, która powiedziała jej, że Ania już oficjalnie została skreślona z listy uczniów. Kobieta jest zrozpaczona.


TW! wspomnienia o gwałcie i napaści seksualnej





dwa lata temu

               Ania, która niedawno skończyła piętnaście lat, leżała do góry nogami na kanapie. Miała na sobie pastelowo różową spódniczkę oraz za dużą koszulkę, jej włosy były rozpuszczone.

Dość głośno żuła żelki-robaki, ku irytacji chłopaka siedzącego obok niej — szesnastoletniego Gilberta Blythe'a. Gilbert zazwyczaj był jedną z najcierpliwszych osób, jakie tylko znała, ale w tamtym momencie Ania naprawdę działała mu na nerwy.

– Musisz żuć tak głośno?! – W końcu krzyknął, odwracając się do rudowłosej, która zaczęła wydawać z siebie jeszcze głośniejsze dźwięki, by zrobić mu na złość.

Nic nie odpowiedziała, a jedynie niewinnie się uśmiechnęła. Gilbert przewrócił oczami i ponownie oparł się o poduszkę. Miał do niej ogromną słabość. Oboje byli zbyt zajęci swoim przekomarzaniem się, by zauważyć irytację reszty paczki. Diana, Ruby, Janka, Tilly, Moody, Cole i Karol siedzieli w różnych miejscach pokoju. Oglądali „Pamiętnik", bo chłopcy ponownie zostali przegłosowani przez dziewczyny. Gilbertowi tak naprawdę podobał się ten film, ale tylko Ania o tym wiedziała.

Rudowłosa kontynuowała głośne żucie, dopóki Diana jej nie przerwała.

– Aniu! Skarbie, zamknij się. Możesz denerwować Gilberta innym razem, ale już prawie czas na pocałunek w deszczu!

Reszta dziewczyn mruknęła coś w odpowiedzi, a Ania się uśmiechnęła i kiwnęła głową. Gilbert podziękował Dianie, po czym uderzył Shirley poduszką.

– Tak, Aniu, już prawie pora na pocałunek w deszczu.

Ania pokazała mu swój niebieski język, a on wyrwał jej paczkę z rąk.

– Ja je zjem.

Dziewczyna westchnęła, a wtedy Ruby uciszyła ich oboje.

– JUŻ JEST! – pisnęła.

Wszyscy siedzieli w milczeniu podczas tej ikonicznej sceny. Gilbert mógł myśleć tylko o tym, jak bardzo chciałby móc pocałować Anię właśnie w taki sposób. Od razu pokręcił głową, próbując wybić sobie z niej myśli o romansie z Anią. Była jego najlepszą przyjaciółką, nikim więcej.

CIEŃ ━ SHIRBERTOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz