391. Ders :
20. Cüz, 28. Sûre, 391. Sayfa
Kasas Sûresi
51-59. Âyet-i Kerîm'eler.بِسْــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمـٰـنِ الرَّحِيــــــمِ
51
وَلَقَدْ وَصَّلْنَا لَهُمُ الْقَوْلَ
"Andolsun, o sözü onlara peş peşe ulaştırdık."Öğüt vermede bir kopukluk olmaması için, biz ardı ardına vahiyler gönderdik.
Veya bundan murat, Kur'anda ardı ardına deliller getirilmesi, uyarıcı öğütlerin ve ibretli nasihatlerin yer alması olabilir.
لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ
"Ola ki düşünüp öğüt alırlar."Ola ki bu şekilde inanırlar ve itaat ederler.
52
الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ مِن قَبْلِهِ هُم بِهِ يُؤْمِنُونَ
"Ondan (Kur'ân'dan)önce kendilerine kitap verdiklerimiz, ona iman ederler."Sebeb-i Nüzûl
Ayet, ehl-i kitaptan iman edenler hakkında nazil oldu.
Denildi ki: Hristiyanlardan kırk kişi hakkında indi. Bunlardan otuz ikisi Hz. Caferle beraber Habeşistandan, sekizi de Şamdan gelmişlerdi.
53
وَإِذَا يُتْلَى عَلَيْهِمْ قَالُوا آمَنَّا بِهِ
"O kendilerine okunduğu zaman şöyledediler: "Ona iman ettik"إِنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّنَا
"Şüphesiz o Rabbimizden gelen gerçektir."إِنَّا كُنَّا مِن قَبْلِهِ مُسْلِمِينَ
"Biz ondan önce de müslümandık."Yani, onların imanı yeni bir şey değildir. Daha önceki kitaplarda Kur'andan behsedildiğini görmüşler, daha Kur'an inmeden İslâm üzere olmuşlardı.Veya mana şöyle olabilir: Daha evvelinde Kur'anın Allahtan geldiğine az çok kanaatleri vardı, bizzat okununca bu kanaatleri pekişti, hakka teslim oldular.
54
أُوْلَئِكَ يُؤْتَوْنَ أَجْرَهُم مَّرَّتَيْنِ بِمَا صَبَرُوا
"İşte onlara, sabretmelerinden ötürü mükâfatları iki defa verilecektir."Birincisi, kendi kitaplarına imanları, diğeri ise Kur'ana imanlarıdır. Her iki imanda da sabır ve sebat göstermeleri yüzünden, bunlar iki defa mükafat alacaklardır.
Veya bundan murat, Kur'ana hem inmeden, hem de indikten sonra imanlarında sabır ve sebat göstermeleridir. Veya hem müşriklerin ezasına, hem de eski dinlerinden olan kimselerin bunları dışlamalarına sabır ve sebat göstermeleridir.
وَيَدْرَؤُونَ بِالْحَسَنَةِ السَّيِّئَةَ
"Bunlar kötülüğü iyilikle savarlar."Bunlar, masiyetin peşinde taat yaparlar.
Hz. Peygamber صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ şöyle buyurur: "Kötülüğün peşinden onu ortadan kaldıracak iyilik yap."
وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنفِقُونَ
"Ve onlara rızık olarak verdiklerimizden infak ederler."Ve bunlar, kendilerine rızık olarak verdiklerimizden hayır yolunda harcarlar.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
✔️3- Kur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz 📚
EspiritualKur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz📚 devamıdır. Kapak Tasarımı : @Fatel16_13 kardeşimize aittir