398. Ders :
20. Cüz, 29. Sûre, 398. Sayfa
Ankebût Sûresi
23-30. Âyet-i Kerîm'eler.بِسْــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمـٰـنِ الرَّحِيــــــمِ
23
وَالَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِ اللَّهِ وَلِقَائِهِ أُوْلَئِكَ يَئِسُوا مِن رَّحْمَتِي
"Allah'ın âyetlerini ve O'na kavuşmayı inkâr edenler var ya, işte onlar rahmetimden ümitlerini kesmişlerdir."Allahın ayetlerinden murat, O'nun birlik delilleri veya kitaplarındaki ayetleridir.
Allaha kavuşmayı inkâr ise, ahireti inkârdır.
"İşte onlar rahmetimden ümitlerini kesmişlerdir."
Bunun ayette geçmiş zaman sığasıyla ifade edilmesi, hem tahakkukunu bildirmek, hem de daha etkili olarak anlatmak içindir.Veya, "onlar dünya hayatında ahireti ve amellerinin karşılığının verilmesini inkâr ettiklerinden, rahmetimden ümitlerini kesmişlerdi" manasını ifade eder.
وَأُوْلَئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ
"Ve onlar için çok elîm bir azap vardır."Küfürleri sebebiyle, onlar için çok elîm bir azap vardır.
24
فَمَا كَانَ جَوَابَ قَوْمِهِ إِلَّا أَن قَالُوا اقْتُلُوهُ أَوْ حَرِّقُوهُ
"Kavminin (İbrahim'e) cevabı ise, "Onu öldürün yahut yakın!" demelerinden ibaret oldu."Bu, bazılarının sözü idi. Lakin onların içinde söylenip diğerleri de buna rıza gösterince, onların tamamına nisbet edildi.
فَأَنجَاهُ اللَّهُ مِنَ النَّارِ
"Ama Allah onu ateşten kurtardı."Onlar, Hz. İbrahimi ateşe attılar. Allah ise ateşi O'na soğuk ve selâmetli kılarak O'nu kurtardı.
إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ
"Doğrusu bunda, iman eden bir kavim için ibretler vardır."Hz. İbrahimi ateşten kurtarmasında,
-O'nu ateşin ezasından korumak,
-Ateş çok büyük olmakla beraber, az bir zamanda söndürmek,
-O ateşin yerine bir bahçe meydana getirmek gibi ayetler vardır.
Bu ayetler, iman edenler içindir. Çünkü bunu araştıran ve bunun üzerinde düşünenler, onlardır.
25
وَقَالَ إِنَّمَا اتَّخَذْتُم مِّن دُونِ اللَّهِ أَوْثَانًا مَّوَدَّةَ بَيْنِكُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا
"Dedi: Sırf aranızda dünya hayatına mahsus bir sevgi (ve çıkar) uğruna Allah'ı bırakıp birtakım putlar edindiniz."Yani, Allahı bırakıp, şu dünya hayatında birbirinizi sevmenizi ve ibadet vesilesiyle bir araya gelmenizi sağlamaları için putları ilah edindiniz.
ثُمَّ يَوْمَ الْقِيَامَةِ يَكْفُرُ بَعْضُكُم بِبَعْضٍ وَيَلْعَنُ بَعْضُكُم بَعْضًا
"Sonra kıyamet gününde kiminiz kiminizi inkâr edip tanımayacak; kiminiz kiminize lânet edecektir."Kıyamet günü geldiğinde ise, aranızda birbirinizi inkâr ve birbirinize lanet okuma meydana gelir.Veya "Hayır, hayır! (Taptıkları), onların ibadetlerini tanımayacaklar ve onlara hasım olacaklar." (Meryem, 82) de nazara verildiği üzere, putlar ve onlara tapanlar arasında böyle bir inkâr ve lanetleşme gerçekleşir. Bu durumda hitap şeklinde gelmesinde tağlîb vardır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
✔️3- Kur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz 📚
SpiritualKur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz📚 devamıdır. Kapak Tasarımı : @Fatel16_13 kardeşimize aittir