"Ha!! Dah pukul berapa ni baru na-" Jaemin yang berada betul-betul di hadapan pintu rumah terkaku.
"Ermm.. Annyeong, oppa!! " Chaemin melambaikan tangannya ke arah Jaemin sambil tersenyum.
"Kenapa Chaemin bawa dia balik sini?? " senyuman Chaemin mula pudar.
"Ermm.. Jaemin hyung.. Jisung tahu Jisung banyak buat masalah ,buat salah dekat hyung.. " Jisung menunduk.
Hyeri menarik lengan Chaemin untuk bergerak masuk ke dalam rumah lalu pergi ke dalam bilik. Chaemin hanya mengikut.
"Then? " Jaemin membalas dengan muka dingin..
"Jisung dah jumpa penawar untuk penyakit Jisung.. Penawar tu ialah Chaemin.. Adik Jaemin hyung.. " Jisung masih menunduk.
Jaemin hanya mengangguk. Jeno berjalan ke arah Jaemin lalu memegang bahunya.
"Jisung minta maaf.. Jaemin hyung.. Jeno hyung.. Tolong bagi Jisung peluang kedua untuk buktikan yang Jisung dah berubah.. " Jisung terduduk.
Jaemin perlahan-lahan menyentuh bahu Jisung.
"Jisung-ah.. Hyung dah lama maaf kan kau.. Cumanya.. Perasaan ragu-ragu tu masih ada.. " Jaemin membantu Jisung berdiri.
"Jisung-ah.. Hyung bagi kau peluang untuk buktikan yang kau dah berubah.. Tolong jaga kan Chaemin elok-elok untuk hyung.. Dia lah satu-satunya adik kesayangan hyung.." Jaemin memandang Jisung.
"Terima kasih, Jaemin hyung.. Jisung tak akan sia-siakan peluang yang hyung bagi ni.. " Jisung memeluk erat Jaemin.
Jeno hanya mampu tersenyum melihat drama di hadapannya.
Time skip
"Bye oppa!! " Chaemin dan Hyeri melambaik ke arah Jaemin dan Jeno yang menghantar mereka ke sekolah.
"Jisung-ah!!! Jaga Chaemin elok-elok!! " Jaemin menjerit ke arah Jisung.
Jisung mengangguk.
"Alaa.. Chaemin je!! Hyeri siapa nak jaga?? " Hyeri membuat pout sambil menoleh ke arah Jaemin.
Jaemin tergelak kecil. Jaemin berlari ke arah Hyeri yang belum melepasi pagar sekolah.
Jaemin memegang kedua belah tangan Hyeri lalu mencium pipinya.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"Yarghh!! Oppa!! Orang tengok lah!! " Hyeri memukul perlahan lengan Jaemin.Jaemin sekali lagi tergelak kecil.
Hyeri yang sedang menutup mukanya kerana merah itu berlari meninggalkan Jaemin di situ.
"Take care!! " Jaemin sempat menjerit ke arah Hyeri.
Jaemin menoleh ke arah Jeno yang ditinggalkan di tepi jalan keseorangan tadi.
"Aik?? Siapa pulak tu?? Macam happy je?? Ada something tak bagitahu aku!! " Jaemin segera berlari ke arah Jeno yang kini sedang bergelak ketawa bersama seorang wanita yang kelihatan sebaya dengan mereka.
"Woi! Dasar kau!! Tak bagitahu aku pun dah ada lover eh.. " Jaemin memukul lengan Jeno.
"Ha? Lover? " soal wanita itu. Jeno hanya tersenyum sambil mengetuk kepala Jaemin disebelahnya.
"Cerita dia macam ni.. "
Flashback
"Eh Jaemin ni!! Dia tinggalkan aku sorang-sorang dekat tepi jalan ni.. Haish.." baru sahaja Jeno ingin menoleh, dia terlanggar sesuatu.
"Ahh!! Cik.. Awak tak apa-apa? " Jeno membantu wanita yang dilanggarnya mengutip barang-barang yang bertaburan.
"Ah.. Saya tak apa-apa.. Than-.. Jeno??" wanita itu membuat muka terkejut.
YOU ARE READING
~I miss you 2~ Na Jaemin
Fiksi Penggemar"Kenapa? " Hyeri terkaku. "Hyeri.. Let me explain.. " "Sampai hati awak.. Sanggup awak buat saya macam ni.. " butiran jernih mula membasahi pipi Hyeri. Hyeri dapat rasakan badannya ditarik ke dalam satu dakapan..