Az életem során rengeteg nehézséggel kellett megküzdenem ahhoz,hogy egy jobb életet teremtsek magamnak. Megbélyegzett ként igencsak nehéz volt boldogulnom. Körözött bűnöző lettem,de soha nem tudtak elkapni. Legalabbis egészen eddig a napig nem.
A rendőrségen ülök bilincsbe verve,várva a kihallgatásom. A legnagyobb szerencsém az,hogy az arcom nem ismerik a kopók amit előnyömre fordíthatok. Bevezetnek egy kihallgató terembe és én szó nélkül helyet foglalok az egyik számomra kijelölt széken. Nem sokkal később két férfi tér be a hangszigetelt vasajtón. Az elülső egy magas,jó kiállású fiatal fiatalember. Keskeny ajkai felfelé gördülőek. Azúrkék szemeit végig pásztázza rajtam. A mögötte koslató alaknak sokkal karakteresebb arca van. Beesett pofája és a homlokán lévő ráncok arra engednek következtetni,hogy ő lesz az erő, mintsem az ész kettőjük közül. Borostyán zöld szemei fakón,boldogtalanul siklanak rám amire megfeszülök. Egy puszta pillantással hatott az érzelmeimre.
-Üdvözlöm a tárgyaló teremben Jester Brown. Azért hozattuk be magát,mert ön az első számú gyanusitott Tania Liuvics meggyilkolási ügyében.
Leülnek velem szemben és kérdéseket tesznek fel melyekre higgadtan választ is adok a magam módján.-Hol tartózkodott a gyilkosság napján?
-Többnyire otthon.-felelem.
-Többnyire? Ezen felül hol máshol?-teszi fel a zöld szemű,de nem válaszolok.
-Maguk tudják a nevem,de én nem tudom,hogy hagyan is szólitsam az urakat. Illendő lenne bemutatkozniuk.
Ekkor látom csak,hogy mennyire ledöbbentek. Egy farkashibát ejtettek és ezt bizony mindenki hallotta az üveg falon kivül. Be van az egész szoba drótozva.
-Elnézést kérünk faragatlanságunkért. A nevem B. Flant . A kollégám John Benham,a kapitányság helyettes nyomozói vagyunk.
Mutatkozik be mint a kettőjük nevében a magasabbik. Milyen modortalan.
-A nap nagy részében otthon voltam ,de délután lementem a vegyesboltba. Vettem tejet,kalácsot,paradicsomot, 20 deka pisztáciát,fagyasztott lazacot...-ekkor belém fojtják a szót.
-Nem a bevásárló listád érdekel.-löki oda Benham.
Felhorkantok meglepetten majd hátra dőlök a székben.
-Nos ha nem érdekli önöket az igazság akkor ennyi erővel el is engedhetnének. Tudják nekem is van ezer meg egy dolgom amiket el kell intéznem.-csipkelődök velük.
-Mint pédául?
Mint például kiírtani az összes angyalt a föld kerekségen és nem elcseszni az időm két tökkel ütöttel.
-Elkezdjem részletezni? Ki kell mosnom a szennyesem. Össze kell takaritanom a lakást,mert áll a mocsokban és a szexuális életemmel is kéne foglalkoznom. De ha nagyon érdekli a kapitányságot akkor lehetek még ennél is részletesebb.
-Nem szükséges Brown,kérem.-ellenkezik Flant nyomozó.
Végre elkezdték érezni,hogy velem csak az idejüket vesztegetik,de nem adják fel.
- Ha nem tudja bizonyitani,hogy hol volt pontosan azon a napon akkor le kell,hogy taróztassuk.
-Amúgy is bilincsben vagyok,nem? Részben már le vagyok tartóztatva.Benham türelmetlenül felkönyököl az asztalra. A fejét megtartva nézi a mozdulataim majd elém tol egy képet.
-Látta ezt a nőt korábban?
Ez előbb még letegezett most meg magázódik. Ki tud kiigazodni a férfiakon? A képen a halott nő van. Nem lehet több 20nál. Világos barna haja majdnem eltakarja a az arca bal felét. Mély fekete szemei még a képen is fagyosak,de megtapasztalhattam élőben is. Tisztán emlékszem ahogy az angyal pengét a húsába döftem és a kezeim között roskadt össze. Egy angyal volt aki egy szerencsétlen lány bőrébe bújt,de annyira nem sajnálom. Az angyal nem hagyta volna el a testet,de ha mégis akkor így is úgy is megöli a porhüvelyt. Csak segítettem a lánynak.
-Igen, láttam.
Látom,hogy várják,hogy fojtassam,de én helyette elkezdem a tükör szerű falat szugerálni. Magam nézem benne és azt,hogy hátha kilátok,de sajnos nincsenek röntgen szemeim.
-És hol találkozott vele?
-Nem mondtam,hogy találkoztam vele csak azt,hogy láttam. A TVben a gyilkosság napján lement róla egy gyors riport,vagy tán rosszul emlékszem?
Nézek vissza rájuk és elmosolyodok.
-Azon a napon este az utcán sétáltam haza felé. Egy nőt láttam elsétálni az út másik oldalán aki egy kocsmába tért be. Mögötte egy alak sétált fekete szövet kabátban és kalapban,de tovább ment a kocsmán. Nem feltételezem,hogy ő lehetett,de gyanús volt.
Feljegyzik a hazugságom.
-A helyszínen egy hajszálat találtunk. A labor megállapította,hogy ez magához tartozik.
Rukkol elő az eredményekkel Flant.
-Azt nem mondtam,hogy én nem mentem be oda. A csapos srác régi jó barátom és néha beugrok hozzá ha van egy kis szabad időm.
-Ez mind szép és jó,de a hajszálat a holttesten találták meg amely a kocsma mögötti rakodó téren volt, ahova csak alkalmazottak tudnak bemenni kulccsal.
Rivall fel a zöld szemű.
-Ha csak alkalmazottak tudnak bemenni oda akkor miért én lettem elővéve?
-Mindegyiket kikérdeztük,de nem volt semmi gyanús bennük. Ezen kívül csak a maga hajszálát találták meg a lányon ami nem kicsit furcsa.-mondja Benham.
Sóhajtok egyet csalódottan hisz tényleg nem lesz egyszerű dolgom velük. Nem nehéz őket félre vezetnem,de a zöld szemű nagyon gyanakvó.
-Valóban nyomozó, viszont azt hiszem elsiklottak valami fontos információ felett.
-Mégpedig?
-Ez egy kocsma. Az emberek összecsoportusulnak. Táncolnak és isznak. Egymáshoz érnek és könnyen rákerülhet a másikra egy két minta. Nyál,hajszál esetleg vizelet vagy hányadék.
A két férfi egymásra néz és valamit elkezdenek sutyorogni majd újra felém fordulnak.
-Szóval azt állítja,hogy ott volt a gyilkosság helyszínén ,érintkezett az áldozattal,de többet nem tud róla?-kérdez meg Flant.
-Többé kevésbé igen.-helyeselek mosolyogva.
-A helyszínen nem érzett véletlenül kén szagot vagy nem hűlt le hirtelen a levegő?
Teszik fel a furcsa kérdést amire a mosolyom egyből lelohad. Csak nem vadászokba botlottam? Ha egy démon előbukkan akkor erős kén szagot lehet érezni és a levegő is lehül egy minimálisan.
-Hmm most,hogy igy mondja éreztem valami kénes szagot,de betudtam valaki gyomor savas hányásának. Ezek mellett egy fekete füst tömeget láttam az egyik szellőző nyilásba ömleni,de nem tulajdonítottam neki különösebb figyelmet.
Sikerült elterelnem a figyelmüket és egy démonra terelni a gyanút,viszont ezt a kis színjátékot nem hagyom abba. Tudni illik,hogy a démonok füst felhővé tudnak alakulni,hogy a testük ne haljon meg ha olyan helyzetbe kerülnének,viszont az összes ilyen teremtmény füstös alakja fekete szinű kivéve egyét. Crowlynak, a Pokol jelenlegi urának a felhője mély vörös színben pompázik.
-Bár nem is vagyok abban biztos,hogy fekete volt a füst. Lehet csak a fények miatt,de egy pillanatra vörösnek tűnt.-felelem megint csak higgadtan.
Mind a ketten nagyot néznek ezen,de nem törik meg az álcájukat. Ezek után a kérdések után már én is kételkedni kezdtem,hogy biztosan a kapitányság nyomozóival beszélek-e.
-Túlságosan nyugodtnak tűnik. Az emberek többsége ha abban a székben ül nem reagál ilyen higgadtan.
-És nem szól vissza baromságokat.-vág közbe Benham a másik szavába.
Ravaszan elmosolyodok.
-Mit érek azzal ha pánikolok és elkezdek rinyálni? Nem lesznek vele előrébb.
Eltűnődnek a következő kérdésükön, de végül inkább hanyagolják.
-Két órája folyik a tárgyalás és eddig nem sok mindent tudtunk meg,de azt hiszem ahhoz épp elegendőt, hogy tovább tudjuk folytatni a nyomozást. Egyenlőre szabadlábra helyezzük viszont jobb ha nem keveredik bajba. Elmehet, de ne higyje azt, hogy nem fog még újra itt kikötni.
Bólintok egyet vidáman hisz ez azt jelenti, hogy elmehetek.
Nem sokkal később kikísérnek a teremből és leveszik a bilincsem. Pár perc múlva már utcákkal messzebb vagyok.-Nem sokkal később a kapitányságon-
-Te, Flant. Azt hiszem tényleg elsiklottunk valami felett és nem a kocsma definíciójával kapcsolatban.
-Miket találtunk még a helyszínen?
Előveszi a zsebéből a nyomozó a képeket melyeket a tetthelyen készített a rendőrség. Pipere táska, vér, pár nagyobb kő. Egy napszemüveg és pisztácia.
-Pisztácia? -lepődik meg a magasabbik.
-Igen, bizonyára a kocsma rágcsálnivaló gyanánt árul ilyet.
Rántja meg a vállát és tovább nézi a képeket.
-Hát épp ez az! Az a hely nem pisztáciát hanem mogyorót ad a vendégeknek!
Idegesen csapja le a képeket az asztalra Benham.
-Valóban említette Jester is, hogy vásárolt az nap ilyet. Szerinted átvágott minket?-kérdezi Benham a másikat.
Flant ahhoz a székhez sétál amiben nemrég ültem és elvesz onnan egy pisztácia magot. Felmutatja csüggedten.
-Valószínűleg igen.-
Egy hideg rázás megy végig rajtam miközben töröm a már megaszalódott pisztáciáim. Önelégült vigyorral a képemen hagyom el a várost a legelső busszal ami jön. Ezt egyszerűen megúsztam és azt hiszem vannak olyan idióták, hogy le sem esik nekik a kis csalim. Nos ez nem az én bajom, de legközelebb jobban oda kell figyelnem.
Az út közben egy rossz érzés fog el még pedig az, hogy nem most találkoztam velük utoljára.
Benham és Flant nyomozó, mi?//
Egy kicsit sokat kellett az új részre várni, de csak készen lett. Köszönöm ha végig olvastad. Hamarosan folytatás :3Ui.: Előre is bocsánat a ha valahol hosszú í helyett kicsit használok. Angol billentyűzetem van amin nincsen ez a gomb így utólag javítok az írásaimon a telefonomon, de persze én is elsiklok egy két szó felett.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
THIS IS WAR
Hayran KurguJester Brown élete fenekestül felfordul hatodik születés napján mikor angyalok támadják meg szeretett otthonában. Szülei utolsó erejükkel kimenekítik a fiút akinek szembe kell néznie az élet nehézségeivel. A majdnem végzetes éjszaka után Jester küld...