" Kau percayakan Gayoung .
Memang kau akan menyesal Jungkook "" Permata di depan mata kau tak pandai nak hargai . Jadi jangan sampai permata tu hilang , kau melutut untuk dapatkan permata tu balik . Time tu memang tak ada gunanya lagi "
" Aish— "
Jungkook memukul geram stereng keretanya sambil melihat sekilas lampu isyarat . Kata-kata San semalam masih diingati . Betapa bodohnya dia menyiakan segala apa yang dia miliki .Balik kerumah semalam Jungkook cemas mencari Jihyo di segenap ruang rumah . Sepanjang malam dia menyesali akan segala perbuatannya terhadap Jihyo . Dan sepanjang malam juga Jungkook tidak boleh tidur memikirkan isterinya itu .
Perasaan menyesal bermaharajalela di dalam lubuk hatinya paling dalam . Entah bagaimanalah dia mahu menebus segala kesilapannya terhadap Jihyo . Dia berharap Jihyo akan memaafkannya nanti walaupun payah .
Hari ini , Jungkook buat keputusan mencari Jihyo di rumah keluarganya . Pasti Jihyo pergi ke sana . Kemana lagi Jihyo akan pergi kalau tidak kepada Puan Song . Jungkook berharap Jihyo berada di sana .
Sesudah lampu isyarat bertukar hijau , Jungkook memandu kereta dan masuk ke kawasan perumahan . Berhenti di halaman sebuah rumah . Benar seperti tekaannya . Jihyo memang berada di sini . Di pandang sang isteri yang sedang bersama dengan Puan Song diatas pangkin depan rumah .
Tatkala Jihyo melihat Jungkook keluar dari kereta dia terus berdiri dan melangkah laju masuk kedalam rumah . Jungkook keluh berat . Seperti tekaannya juga , Jihyo tidak mahu berjumpa dengannya . Jungkook berjalan kearah pangkin dan membongkok hormat kepada Puan Song .
Raut wajah sugul Jungkook di pandang Puan Song .
Jungkook melabuhkan duduk .
" Eomma , saya datang nak minta maaf "
Ujar Jungkook hampir sahaja tidak kedengaran . Nada suara itu kedengaran serak . Adakah dia juga menangis sepanjang malam ?" Eomma tahu kalian berkahwin bukan kehendak masing-masing dan kerana wasiat . Tapi tak semestinya kamu boleh perlakukan anak eomma sebegitu "
Balas Puan Song masih lagi berlembut ." Jihyo dah ceritakan pada eomma ? "
Puan Song angguk membuatkan Jungkook tunduk memandang tangannya .
" Saya mengaku silap saya eomma . Silap saya sia-sia kan isteri sebaik Jihyo . Dia isteri saya . Sepatutnya saya percayakan dia . Saya datang nak tebus semua kesalahan saya "" Kamu suami dia .
Eomma tidak menyuruh dan tidak menghalang . Buatlah apa pun dengan sebaiknya . Eomma izinkan , asalkan tak menambah luka dia lagi "
Ujar Puan Song seakan memberi amaran kepada menantunya itu .++
" Buat apa dia datang sini ? "
Jihyo tertanya sendiri . Kerana fikir dia , Jungkook tidak akan datang mencarinya . Dia sedar Jungkook membencinya .
Malas mahu memikirkannya , Jihyo ambil cawan dan tuang air panas . Terasa mahu minum air coklat panas ." Ehem— "
Jihyo angkat kepala dan tunduk kembali apabila melihat Jungkook . Sambung kacau coklat panasnya itu . Jungkook hampiri meja dan berdiri berhadapan dengan Jihyo .
" Jihyo , aku datang nak minta maaf .
Aku salah , aku bodoh senang-senang je percayakan semua tu .
Aku sepatutnya percayakan kau "Permintaan maaf Jungkook tidak di pedulikan oleh Jihyo . Sambil memegang cawan coklat panas , Jihyo berjalan untuk keluar dari dapur . Jungkook dengan pantas halang Jihyo dan berdiri di depan isterinya itu .
" Jihyo— "
" Apa awak buat dekat sini ?
Baliklah , Jungkook .
Saya tak nak dengar apa-apa pun "
Jihyo mahu pergi , tetapi sekali lagi di halang oleh Jungkook dengan lengannya .
" Jihyo— Jihyo tunggu .
Aku minta maaf .
Betul-betul minta maaf buat kau macam tu "
Ujar Jungkook seakan merayu ." Awak pernah tanya saya kan kepada saya wujud dalam hidup awak . Jadi sekarang saya pergi dari hidup awak . Tentu awak terlalu bahagia kan . Kan , Jeon Jungkook ? awak bahagia kan sekarang ? "
Tanpa rasa takut atau hormat sedikit pun Jihyo mengajukan soalan itu sambil pandang tepat Jungkook di depannya ." Jihyo— "
" Lepas ! "
Lengan yang di pegang Jungkook dia tarik kasar ." Jihyo kau sayang aku kan ?
San dah cerita semuanya dekat aku .
Aku betul-betul merayu dekat kau Jihyo . Tolonglah maafkan aku "" Semua tu dah tak bererti apa-apa .
Apa gunanya mencintai kalau rasa cinta tu awak sangsi ? saya macam orang bodoh dalam rumah tu . Bertahan sebab saya sayangkan awak . Tunggu awak balik untuk makan sama-sama . Tapi awak pandang semua tu sebelah mata . Malam tu saya tak makan langsung sebab terlalu nak makan bersama dengan awak . Saya menangis depan makanan yang langsung awak tak pandang . . "
Jihyo jeda seketika . Sedaya upaya menahan airmata ." Awak tahu tak apa perasaan saya masa tu ? "
Setitis demi setitis airmata mengalir di pipi Jihyo membuatkan mata Jungkook berkaca ." Hati saya hancur Jungkook . Sakit sangat .
Di tambah pula semalam awak cakap kenapa saya muncul dalam hidup awak .
Sedangkan orang yang awak tanya tu isteri awak Jungkook "
Jihyo menyambung lagi dengan suara tangisan ." Jihyo , aku minta maaf .
Aku kejam dengan kau "Jihyo mengesat airmatanya .
" Baliklah, Jungkook .
Saya tak nak jumpa awak "
Ujar Jihyo dan menapak pergi .Jungkook meraup wajahnya kesal .
Kesal dengan diri sendiri .
Andai mampu diundurkan waktu .
Dia tidak akan benarkan perkara ini terjadi . Jihyo terlalu terluka dan kecewa dengan dirinya .Sedaya upaya Jungkook akan cuba memujuk Jihyo .
++
" Hey , bro .
Turun makan tak ajak aku ya kau "
Hoseok melabuhkan duduk depan Jungkook . Gelas air Jungkook dia ambil dan di sedut hingga tinggal separuh . Pantang nampak makanan free .Jungkook pandang Hoseok .
Dia menghela nafas berat .
" Salah ke tak ya kalau aku culik isteri aku sendiri ? "
Tanya Jungkook membuatkan dahi Hoseok berkerut . Sedikit terkejut ." Dah kenapa kau tiba-tiba tanya macam ni?
Nak culik Jihyo ke apa ?
Masalah kau dengan dia tak selesai lagi ke ? "
Tanya Hoseok beberapa soalan .
" Dia marah sangat dekat aku .
Yelah , silap yang aku buat , kalau aku dekat tempat dia pun aku marah "" Itulah kau, permata depan mata tak hargai . Jihyo tu satu dalam sejuta . Ramai orang berkenan , tapi kau yang dapat . Sepatutnya kau hargailah sebaik mungkin . Bukannya buat sesuatu yang melukan hati dia . Perempuan ni kalau dah tawar hati payah tahu tak . Memang susah nak pujuk "
...
BERSAMBUNG .
komen dekat chapter lepas² nnti sue reply ya ❤
YOU ARE READING
𝘿𝙖𝙙𝙙𝙮 | 𝙅𝙐𝙉𝙂𝙆𝙊𝙊𝙆 ✔︎
Fanfictionshot your hearteu - daddy jeon . Jeon Jungkook seorang daddy muda berusia 25 tahun mempunyai seorang anak kecil bernama Jeon Dasha . Anak kecil yang berusia 9 tahun itu kehilangan mummy nya diusia yang sangat kecil . Mendiang isteri Jungkook iaitu J...