Az Ördög Temetője

58 6 0
                                    

Oroszország tele van titkokkal. Egyrészt, mert hatalmas területet foglal magába, emiatt szép számmal vannak olyan vidékek, ahová ember még nem tette be a lábát. Másrészt, mert a politikai vezetés mindig is szerette elfedni a dolgok valódi természetét, különösen igaz volt ez a szovjet időkre. Az alábbiakban egy kifejezetten hátborzongató hely bemutatása következik, amelyhez megannyi megmagyarázhatatlan jelenség kapcsolódik, és amelyet nemes egyszerűséggel csak úgy hívnak: az Ördög Temetője

Szibériában, a Krasznojarszki határterületen belül, Kova falutól nem messze van egy tisztás az erdő közepén, amelyet a helyiek az Ördög Temetőjének neveztek el. Keletkezését egy meteorithoz kötik, amely 1908 nyarán érkezett meg a Földre, mintegy 400 km-el odébb, Tunguszka településen. A meteorit nem csapódott be a talajba teljes terjedelmében, hanem a légtérbe érve lángra kapott, majd ezernyi darabra hullott szét. Szem-és fültanúk Tunguszkától még 500 kilométerre is beszéltek vakító fényjelenségről, hatalmas hangrobbanásról és lökéshullámról, magában az epicentrumban pedig a földdel tett egyenlővé mindent. (A legbelső zónában, 4-5 kilométer távolságra tőle létrejött az ún. Távíró-erdő, amely nevét onnan kapta, hogy az állva maradt néhány fa olyannyira lecsupaszodott, hogy távíró-póznákra emlékeztette az embereket.) A fent említett tisztás is az egyik eltévedt meteor-darabnak köszönheti létrejöttét.

) A fent említett tisztás is az egyik eltévedt meteor-darabnak köszönheti létrejöttét

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

A szóban forgó sík terület majdnem teljesen szabályos kör alakú. Ami a méretét illeti, kb. 200 méter átmérőjű, ám pontosan még senki nem tudta elvégezni a mérést. A mező közepén állítólag van egy mély gödör – a néphiedelem szerint ez az a sír, amelyben maga az Ördög nyugszik – de csak keveseknek adatott meg, hogy a közelébe férkőzzenek. Közéjük tartozott egy Shemchenko nevű állattenyésztő, aki az 1920-as években leeresztett a lyukba egy kötelet, melynek a végére súlyt erősített, ám az sosem érte el a gödör alját. A vadászoknak feltűnt, hogy rengeteg elhullott madár és egyéb erdei állat teteme fekszik körös-körül, s ezek az idő múlásával sem bomlanak le. Az állattenyésztők pedig marháik és kutyáik elhullásáról számoltak be, miután arrafelé jártak. Ezután többé senki nem merészkedett oda, a gyalogutat 3 kilométerrel arrébb helyezték, valamint a mező elejére, fából egy ördög szobrot faragtak, mintegy figyelmeztetésül, hogy mindenki kerülje el ezt a helyet.

 Ezután többé senki nem merészkedett oda, a gyalogutat 3 kilométerrel arrébb helyezték, valamint a mező elejére, fából egy ördög szobrot faragtak, mintegy figyelmeztetésül, hogy mindenki kerülje el ezt a helyet

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

A kovai lakosok betartották e szabályt, ám az 1970-es évektől kezdve egyre több turista volt kíváncsi erre az elátkozott helyre. A környéket egyébként nagyon nehéz megközelíteni a rossz talajviszonyok miatt, olyan kísérőkre van tehát szükség, akik megfelelő helyismerettel és túratapasztalatokkal rendelkeznek, a környékbeliek azonban hallani sem akarnak arról, hogy közel menjenek az Ördög Temetőjéhez. A kirándulók így teljesen magukra hagyva kell, hogy megtegyék az utat, s ez olykor bizony tragédiába torkollik. Összesen három turistacsoport tűnt már el itt nyomtalanul, ez nagyjából 75 embert jelent. A legutóbbi csoport 1982-ben jött ide Nabarezsnije Cselni városából, ám miután ők sem tértek haza, a hatóság lezáratta a körzetet, onnantól kezdve csak engedéllyel lehetett belépni, többnyire tudományos kutatási céllal.

1991-ben Vlagyivosztokból UFO-szakértők érkeztek a helyszínre, hogy jobban utánajárjanak a paranormális tevékenységeknek. Vezetőjük, Alexander Rempel, azt mondta, hogy az iránytűik a helyszínen megbolondultak, az expedíció tagjai pokoli fej-és fogfájást éreztek, valamint a rádiós kommunikáció is megszakadt, így jobbnak látták elhagyni a helyszínt. Egy másik kutatócsoport, a "Phenomenon Testvériség" tagjai is hasonló élményekkel távoztak innen. A csoport főnöke, Nikita Tomin émelygésről, hányingerről panaszkodott, illetve az ő műszereik is meghibásodtak, így nem kockáztattak tovább, hazamentek. Ők egyébként egy ember-alkotta építmény romjaira is ráleltek, egészen pontosan egy vízimalom maradványaira, amelyet, a falécek mellett fekvő szögekből ítélve a 20. század elején építhettek.

Felmerül a kérdés, létezik-e racionális magyarázat mindarra, ami ezen a tisztáson és annak vonzáskörzetében történik? A Szibériai Tudományos Akadémia munkatársai több elméletet is felállítottak, ám egyiket sem sikerült száz százalékosan bebizonyítani

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Felmerül a kérdés, létezik-e racionális magyarázat mindarra, ami ezen a tisztáson és annak vonzáskörzetében történik? A Szibériai Tudományos Akadémia munkatársai több elméletet is felállítottak, ám egyiket sem sikerült száz százalékosan bebizonyítani. Azt már a legelején elvetették, hogy radioaktív sugárzás okozza az anomáliákat, hiszen a dózismérő nem mutatott magasabb értéket a normálisnál. A lehetséges okok egyike az, hogy a helyszínen végbemenő földmozgások alacsony rezgésű hangokat bocsájtanak ki, s ezek a rezgések vannak rossz hatással az emberi és állati szervezetre, ám arra nem képes, hogy konzerválja az elhullott állatok tetemeit. Egy másik teória szerint erős mágneses mező van a helyszínen, ez lehet felelős a műszerek meghibásodásáért, valamint ennek is vannak élettani hatásai. Ugyancsak lehetségesnek tartják, hogy a talaj mérgező gázokban gazdag, amelyek bizonyos réseken át a felszínre törnek. Ez lehet felelős az állatok haláláért és le nem bomlásáért, a rosszullétekért, de a műszerek meghibásodásáért nem. Valószínűleg nem csupán egyetlen jelenséget kell keresni, hanem több tényező együttes működése okozhatja az észlelt anomáliákat.

Elátkozott Tárgyak/Helyek [BEFEJEZETT]Where stories live. Discover now