daddy . 14

580 78 37
                                    

" Awak , saya gosok kan pakaian awak ya ?
Nanti lambat pula awak pergi kerja "

Jungkook yang mahu masuk kedalam bilik air toleh kearah almari . Terngiang-ngiang suara Jihyo yang selalu tanyakan sebegitu kepadanya . Memang menjadi rutin isterinya itu setiap pagi sediakan pakaiannya untuk ke pejabat . Sambil memegang tombol pintu bilik air , Jungkook tunduk memandang lantai .

Betapa menyesalnya dia tidak menghargai Jihyo selama ini . Dia bagaikan telah mendera Jihyo secara mental . Bermain dengan emosi isterinya itu . Pasti Jihyo cukup terluka dengan setiap kata-kata yang keluar dari mulutnya .

" Aku akan sedaya upaya ambil hati kau balik Jihyo . Aku cintakan kau . Sebab tu aku tak lepaskan kau walaupun aku marahkan kau sebelum ni . Kemarahan yng tak sepatutnya wujud dalam diri aku . Bodohnya kau , Jungkook "
Dia pejam mata seketika . Mahunya dia mencari Gayoung dan berikan pembalasan . Tetapi apa gunanya .

Puan Song bagitahunya Gayoung sudah keluar dari rumah seminggu yang selalu selepas sejam keduanya bertengkar . Pertengkaran yang berpunca dari Gayoung yang mengungkit segala harta yang diberikan kepada Jihyo .

Entah kemanalah Gayoung pergi membawa diri . Ikutkan hati Jungkook mahu sahaja dia cari kerana terlampau marah . Tetapi bila difikirkan , lebih baik dia tumpukan sahaja kepada Jihyo daripada Gayoung . Kata Puan Song , Gayoung pergi dengan seorang lelaki yang tidak dikenali . Pasti teman lelakinya .

Sesudah bersiap , Jungkook turun kebawah . Sebelum ke pejabat , dia akan kerumah Jihyo dahulu . Niat dihati mahu menjemput Jihyo dan hantar ke sekolah .

Sampai sahaja di depan rumah kebetulan , Jihyo baru sahaja keluar dengan berpakaian uniform sekolah . Jungkook keluar dari kereta .

" Jom , aku hantar kau "
Ajakan Jungkook tidak di pedulikan oleh Jihyo . Di jeling suaminya itu dan dia menonong berjalan .
" Jihyo— Jihyo jomlah aku hantarkan "
Dia mengejar langkah Jihyo . Lengan isterinya itu di pegang .

" Lepaslah .
Saya tak nak "
Lengannya di tarik .

" Jihyo nanti penat kalau kau jalan kaki .
Sekolah bukannya dekat sangat "
Jungkook memujuk lagi .
" Setakat jauh tu apalah sangat nak di bandingkan saya jalan pergi kedai dari rumah awak sebelum ni . Time tu ada awak risau saya penat ke apa ? marah saya balik dengan kawan awak tu ada lah .
Dah lah, Jungkook . Saya tak nak naik dengan awak "
Jihyo menyambung langkahnya membuatkan Jungkook hela nafas berat .

Di pandang isterinya yang dah makin menjauh . Tiba-tiba raut wajah Jungkook berubah apabila melihat San . Keduanya jalan bersama . Itulah , Jungkook . Sekarang kan dah makan hati berulam jantung . Siapa suruh mudah je termakan hasutan orang . Kan dah berputih mata .

Malas mahu memikirkannya lagi , Jungkook masuk kedalam kereta . Sekejap lagi dia ada mesyuarat . Yang penting nanti dia akan datang lagi pujuk hati Jihyo . Jungkook pandang Jihyo sambil pegang stereng .

" Kau tak boleh putus asa Jungkook .
Sekarang kau kena jalankan misi pikat hati isteri kau "
Ikrar Jungkook aka daddy Jeon .

++

TOK! TOK!

" Masuk , "

Kwon Naera masuk apabila disuruh masuk oleh Jungkook . Sambil membawa buku nota , Kwon Naera melabuhkan duduk di depan meja Jungkook . Bosnya itu sedang menaip sesuatu di komputer sambil memakai kacamata .

 Bosnya itu sedang menaip sesuatu di komputer sambil memakai kacamata

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


" Tuan .
Lusa Tuan akan terus berangkat ke HongKong . Mesyuarat akan diadakan pagi esoknya dan pada malam pula majlis raikan lembaga pengarah berserta CEO syarikat akan dianjurkan oleh pihak LDL Holding "
Kwon Naera bersuara sambil membaca apa yang tercatat pada buku nota di tangannya .

Jungkook membetulkan kacamata yang di pakai seraya angguk mengerti .
" Nanti awak bagitahu Hoseok .
Dia akan ikut saya kesana . Hari ni saya dekat pejabat setengah hari je sebab ada hal lain . Apa-apa pun perkembangan nanti awak bagitahu saya "
Arah Jungkook seraya off komputer .

" Baik , Tuan .
Kejap lagi Hoseok balik ke pejabat saya bagitahu dia "
Hoseok berjumpa klien di luar disebabkan itulah dia tiada di pejabat sekarang .

" Okay , saya keluar dulu .
Ingat , apa-apa bagitahu saya "
Jungkook berdiri , kacamata dia buka dan diletakkan dalam laci meja . Kot di penyandar kerusi dia ambil dan letak pada lengan .


Dari pejabat , Jungkook terus ke bilik rumah mengemas pakaiannya di masukkan kedalam luggage . Siap mengemas dan tukar pakaian kepada tshirt serta jeans hitam , Jungkook turun ke tingkat bawah . Pintu rumah di kunci .

++

" Jihyo , eomma pergi kedai kejap ya "

" Nae , eomma "
Laungan Puan Song di balas Jihyo yang sedang berada di dapur . Jihyo memotong bawang serta sayur-sayur . Teringin nak makan sup sayur .
Jihyo kalihkan pandangan kearah pintu masuk ke dapur apabila dengar bunyi orang berjalan .

" Kejapnya eomma pergi kedai "
ujar Jihyo sendiri . Dia kembali memotong sayur .

" Annyeonghaseyo"

Drastik Jihyo toleh kearah pintu kembali . Terkejut apabila melihat Jungkook .
" Awak buat apa dekat sini ? "
Tanya Jihyo dengan nada tidak suka akan kehadiran suaminya itu . Jungkook senyum dan duduk di depan Jihyo .
" Aku akan tinggal dekat sini "

" Hah ? "

" Dan dah minta izin eomma "
Sambung Jungkook lagi .
Raut wajah Jihyo jelas tak berpuas hati .
" Awak sedar tak apa yang awak cakap ni ?
kenapa pula awak nak tinggal dekat sini ?
Awak ada rumah sendiri kan ? "

" Salah ke ?
Saya tinggal pun dekat rumah mentua saya . Dan di sisi isteri saya "
Ujar Jungkook sambil senyum-senyum .

" Saya ? "
Sejak bila pula ber saya saya ?
Demam agaknya daddy Jeon ni .

Jihyo mengeluh geram dan bangun ke sinki .
Sayur yang di potong dia basuh .
" Banyak masak ?
Macam dah tahu-tahu je aku akan tinggal dekat sini "
Aku pula . Dia ni sihat ke tak ?
Jungkook bangun dan berdiri sebelah Jihyo .

" Awak diam boleh tak ?
Tak ada masa lah saya nak masak kan untuk awak "

" Kalau bukan kau yang masak kan untuk aku , siapa lagi ? "
Tanya Jungkook sambil buat muka sedih .
Jihyo tutup paip air dan pandang Jungkook .
" Ada tangan kan ?
Masaklah sendiri "
Bakul sayur dia letak atas meja dan menapak keluar ke halaman .

Jihyo ambil bakul di tepi pintu dan angkat baju di ampaian . Baru sahaja dia nak ambil baju paling last , Jungkook terlebih dahulu ambil sambil tersengih kepada Jihyo . Jihyo dengus geram , baju di tangan Jungkook dia tarik dan di masuk kedalam bakul .

" Sampai bila lah kau nak marahkan suami kau ni ? "
Tanya Jungkook sambil cebik bibir . Daddy sedih .
" Sampai awak giveup "
Balas Jihyo singkat dan jalan pergi .

Jungkook kejar langkah Jihyo dan berdiri di depan .
" Jihyo , aku tak akan pernah giveup pikat kau . Aku tahu aku salah dan aku dah dapat apa yang sepatutnya aku dapat . Kau silap kalau kau rasa aku akan giveup  . Tak akan Jihyo sebab aku cintakan kau "
Jungkook dan Jihyo berpandangan .

" Tapi cinta saya dah tak ada untuk awak "Balas Jihyo dan melangkah masuk kedalam

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


" Tapi cinta saya dah tak ada untuk awak "
Balas Jihyo dan melangkah masuk kedalam . Jungkook pejam mata sambil mengeluh berat .
" Kau tipu , Jihyo "
Ujar Jungkook pelan .

...

BERSAMBUNG .

𝘿𝙖𝙙𝙙𝙮 | 𝙅𝙐𝙉𝙂𝙆𝙊𝙊𝙆  ✔︎Where stories live. Discover now