part 16

1.6K 122 40
                                    

Bersambung......

Selepas ambulans dah ambil gempa dan pergi ke hospital, yang lain tinggal di rumah sebelum pergi ke hospital kecuali taufan kerna dia dah ikut sekali dengan ambulans tu.

Hali:aku pelik la.... Macam mana boleh ada bom dekat bawah lantai ni?

Blaze:entah... Nasib baik letupan tadi tu x teruk sangat tapi keadaan gempa Agak teruk la...

Thorn:kan... Hish... Sape la nak buat cam ni...

???:aku~

Yang lain berasa terkejut dan ketakutan kerna mereka pandang sekeliling xde sesiapa pun kecuali mereka.

Hali:sape kau?!

???:aku di sini~

Mereka semua pandang kearah mana suara tu datang dan mereka dapati bahawa anak patung itu yang bercakap.

Hali:masih boleh bercakap?!

Anak patung:sudah tentu la...

Solar:apa lagi kau nak sebenarnya?... Kau x puas lagi ke cederakan abang aku?!! (Marah)

Blaze:betul tu!

Anak patung:mestilah aku x puas lagi kerna aku x dapat bunuh dia lagi.... Tapi aku xakan bunuh dia dengan helah murah ni...

Ice:kejap... Aku sebenarnya tertanya.... Siapa kau.. Dan macam mana kau boleh letak bom dekat bawah ni dalam masa yang singkat?

Anak patung:siapa kata aku pasang bom bawah lantai dalam masa yang singkat?... Aku dah lama pasang bom tu dekat situ semasa korang pergi hospital untuk cek gempa....dan siapa aku? Aku ni.. Ali.. The reaper...

Thorn:reaper.. What?

Ice:reaper.... Macam pernah dengar... (Fikir)

Hali:(berfikir juga)

Blaze: ̄ˍ ̄".....err... Apa Maksud dia yer...

Solar:hah!!....aku tahu.. Kau ni pembunuh yang paling kejam... Semua polis buru kau.... Betul kan?!

Anak patung:correct.... Betul cakap kau.. Solar...

Solar:macam mana kau boleh tahu nama aku?

Anak patung(ali):aku ada cara aku sendiri.... Kau.. Xperlu tahu...

Solar:(geram) tch!

Hali:mengapa kau nak bunuh gempa?

Yang lain kecuali anak patung:(terkejut) (pandang hali pastu pandang anak patung itu)

Anak patung(ali) :nape aku nak bunuh gempa?... Hurm.... Kenapa yer.... Kalau aku bagi jawapan ni.. Boleh x?

Shhh......My brother is a spy(Hiatus)Where stories live. Discover now