'Haih sedar tak sedar aku dah besar panjang. Masa terlalu cepat berlalu'. Keluh hati kecil jasmiyn Kayla.
'Ya dialh Nur jasmiyn Kayla putri tunggal Dato jasmeer Nadir Dan Datin Kayrina atira, Yup dia anak tunggal satu-satunya anak usahawan terkemuka'.
"Miyn!". Laung c ibu dari arah dapur. Jasmiyn yang terlentang menghadap siling terkejut dari lamunanya. Lantas kaki berlari anak dibawa ke arah dapur.
" Yup mama ".sambut jasmiyn lalu memeluk pinggang Datin kayrina yang ralit mengaul lauk di kuali sederhana besar tu.
Mereka kaya hidup mewah tapi tidak memerlukan pembantu rumah . Mereka lebih selesa hidup tanpa menyusahkan orang lain.
" Anak Mama ni dah mandi ke , Mama terhidu bau masamlah ". Perli c ibu sambil tangan ralit mengacau lauk
" Dah tapi lepas jogging tdi Miyn tak mandi lagi". Ujar jasmiyn lalu menyembamkan muka ke bahu ibunya
" Dah pegi mandi kejap lagi ad tetamu nak datang ". Tangan yang tadi mengacau lauk kini badan tidak terlalu gempal itu berpusing menghadap c anak lalu tangan naik mengusap manja kepala si anak yang tidak dilitupi tudung.
" siapa Ma nak datang?". Jari runcing jasmiyn mengaru kepala.
"Kawan mama , dah pegi naik atas mandi and pakai baju kurung mini riau yang mama letak kat atas katil miyn , bau miyn pun masam mengalahkan asam jawa". Badan kecil jasmiyn ditolak lembut keluar dari dapur.
Jasmiyn yang sedikit keliru dengan tindakan mamanya itu cuma mengusap pipinya yang gatal dan terus membawa kakinya naik menuju ke biliknya.
'Krek!! (Bunyi pintu bilik dibuka author tk tau macam mana) .
Masuk sahaja kedalam bilik besar itu ad terdapat beberapa Baju kurung mini riau. Dia tdk mengambil peduli tentang Baju kurung itu lalu tuala yang tersidai di balkoni bilik dtarik lalu dibawa ke bilik mandi.
°°°°°°°°°°°°
Baju kurung mini riau berwarna baby blue itu menjadi pilihannya dipadankan dengan tudung bawal berwarna krim. Muka nutreal jasmiyn ditacapkan sedikit bedak untuk menaikan lagi seri wajahnya.
Selesai mentacapkannya jasmiyn berpusing-pusing ke kiri Dan kekanan pelihat penampilannya.
'Haih tak sangka kan aku ni cantik jgk'. Tersengih - sengih jasmiyn memandang dirinya yang menjadi pantulan cermin .
Setelah itu kaki menuruni tangga menuju ke ruang tamu kedengaran sedikit riuh oleh tetamu yang bertandang.
Apabila kaki menjejak lantai kepala dtoleh ke arah gerangan yang memanggil dirinya.
"Miyn sini syg". Jasmiyn yang memandang terus menuju ke arah mamanya.seblum duduk sempat dia menyalam tangan wanita yang dia tidak kenali itu. Terdapat juga seorang perempuan kelihatan sebaya sepertinya , seorang lelaki yang ralit memandang telefon bimbit ada seorang budak lelaki yang duduk di pangkuan lelaki tersebut dan wanita sedikit berusia bersama suaminya.
Punggung dibawa di sebelaah mamanya.
" ehh Rina ni ke anak kau". Ujar wanita separuh usia itu sambil memandang ke arah jasmiyn. Jasmiyn hanya tersenyum kecil
"Ya ni lah anak aku Nur jasmiyn Kayla ". Tangan jasmiyn digengam lembut oleh mamanya.
" wah yeke lawalah anak kau, boleh tak aku buat menantu". Gurau wanita itu sambil tersenyum sumbing . Manakala Dato jasmeer nadir hanya mendengar perbualan isterinya itu brsama rakannya.
YOU ARE READING
You & Me Till Jannah~
RomanceCinta?! Bagi gadis yang bernama JASMIYN KAYLA perasaan itu telah hilang dalam diri dibawa pergi oleh jejaka bernama SYAFIQ ARYAN. Pergi tanpa kata,tanpa berita, meninggalkan JASMIYN KAYLA. Selama tiga tahun menanggung perit untuk menjadi penunggu j...