1

17 1 0
                                    

Kuala Lumpur International Airport,

     Tengku Valerina De'Andre sedang melangkah keluar dari balai ketibaan lalu menuju ke arah sebuah kereta Alphard berwarna putih.Drivernya yang mengambil dia kerana daddynya tidak dapat mengambilnya disebabkan sedang berada di dalam mesyuarat ketika itu.

    "Silakan ,Cik muda" kata Pak Samad sambil tolong membukakan pintu dan sedikit menunduk sebagai tanda hormat.

    "Tak perlulah panggil cik-cik ,Pak Samad.Panggil Rin pun boleh" kata gadis itu sambil tersenyum manis sehingga menampakkan giginya yang tersusun rapi itu.

    "Mana boleh ,Cik Muda.Nanti Tuan marah saya pula" dia menolak tawaran gadis itu.

    "Suka hati Pak Samad la ,saya tak paksa pun" katanya lalu masuk ke dalam kereta.

Pak Samad menutup pintu lalu masuk ke tempat pemandu dan bergerak untuk menuju ke rumah memandangkan Rin pun dah agak penat selepas menaiki kapal terbang selama 4 jam.Tentu badannya lenguh.

------------------

Rumah,

   "I'm back ! Daddy ! Mommy ! Abang !" jeritnya sedikit lantang.

   "Apa Rin ni,terjerit sana-sini.Awak tu anak dara,control sikit" tegur Datin Rose Velnie aka mommy Rin.

    "Hehehe..sorry mommy" kata Rin sambil tersipu malu.

    "Okay lh,mari lh masuk knp duk tercegat lgi kat depan pintu tu.Takkan nak sruh mommy pula tolong angkatkan kmu ke sini pula.Kaki mana kaki?Dah hilang?"sindir mommy Rin sambil tersenyum sinis.

     "Ish mommy ni,sikit" nak sindir.Rin nak masuk lh ni" cebik Rin sambil menarik luggage nya masuk ke dalam rumah agam tersebut.

     "Mana ada mommy sindir.Kamu je yg perasan lebih heh"kata Datin Rose kemudian berjalan ke arah sofa lalu duduk bersilang sambil membelek majalah fashion terkini.Maklum lh mommy nya seorang yg sgt minat dlm bidang ini.Siapa je tak kenal Datin Rose Velnie yg mempunyai butik paling terkenal di Paris sehingga menduduki carta top3 di seluruh dunia.

     "Ala mommy ni,dh sindir kite tak nak ngaku lak"bisik hati Rin sambil memasuki lif untuk menuju ke biliknya yg berada di tingkat 3 rumah ini.

------------------

     "Haih..penatnya"keluh Rin sambil berbaring di atas katil empuknya yg bersaiz king berwarna cream and gold tersebut.

     "Hmm..esk hari sabtu then isnin dh nak sklh..haihh malasnya..tapi sklh kat mna eh?Ohh yes daddy.I must call him right now"kata Rin lalu mencari number contact daddy nya dan tekan button dial.

tut..tut..tut..

      "Hello daddy ! Rin ni..hmm Rin nak tya,nnti isnin ni kan Rin dh nak sklh tp kat mna eh?" soal Rin.

      "Ouh hi Rin..hmm daddy dh daftar dh tmpt sklh Rin minggu lepas and you gonna school at St.Agness Creoiws.The same school with your brother so that he can take care over you"terang daddy nya.

     "Ouh..sama sklh dgn abg eh..okay but esk Rin nak shopping lh daddy..Rin nak beli barang sklh,blh tak?"tanya Rin kepada daddy nya dgn suara yg penuh mengharap agar di izin kan.Maklum lh dia kan princess kesayangan tinggal daddy and mommy. *flip hair huh-

     "Alright,tapi balik before pukul 10 eh?Tapi lebih baik kalau Rin pergi dgn abang sekali sbb dia kata semalam nak beli buku rujukan apa entah"kata daddy.

     "Okay daddy,nnnti Rin tya abg eh"kata Rin.

     "Alright honey,daddy buzy right now,nnti esk daddy call balik eh,so have fun for tomorrow hehe and bye ! I got to go..meeting in five minutes,see u later" kata daddy lalu mematikan panggilan selepas Rin membalasnya.

Rin meletakkan telefonnya di atas meja kecil di tepi katilnya lalu bangun  sambil menarik tualanya yg tersidai di ampaian kecil lalu masuk ke dalam tandas until membersihkan diri sebelum tidur dan memulakan hari seterusnya.New day,new vibes.









to be continue...
-----------------

How's my first chapter?😅
is it okay or not? let me know down below👇👇

also don't forget to vote🌟 and comment ♥️🤗

keep reading and waiting for the next chapter readers🦋-

•support me on doing this story😗✌️

   

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 05, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Our Journey [ OG ]<3♡Where stories live. Discover now