419.Ders Ahzâb Sûresi 16-22

9 3 3
                                    

419. Ders :

21. Cüz, 33. Sûre, 419. Sayfa
Ahzâb Sûresi
16-22. Âyet-i Kerîm'eler.

 بِسْــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمـٰـنِ الرَّحِيــــــمِ


16

قُل لَّن يَنفَعَكُمُ الْفِرَارُ إِن فَرَرْتُم مِّنَ الْمَوْتِ أَوِ الْقَتْلِ
"De ki: Eğer ölümden veya öldürülmekten kaçıyorsanız, kaçmak size asla fayda vermez."

وَإِذًا لَّا تُمَتَّعُونَ إِلَّا قَلِيلًا
"O takdirde, ancak pek az faydalandırılırsınız."

Çünkü her şahıs alâ külli hâl ya kendisi ölecek veya şayet takdir edilmişse ve kalem yazmışsa belli bir vakitte başkası tarafından öldürülecektir. Şayet kaçmak bir fayda verse, bu da daimi olmayacak, çok az bir zaman işinize yarayacak.







17

قُلْ مَن ذَا الَّذِي يَعْصِمُكُم مِّنَ اللَّهِ إِنْ أَرَادَ بِكُمْ سُوءًا أَوْ أَرَادَ بِكُمْ رَحْمَةً
"De ki: Eğer Allah size bir felâket diler veya bir rahmet dilerse, sizi Allah'a karşı kim koruyabilir?"

وَلَا يَجِدُونَ لَهُم مِّن دُونِ اللَّهِ وَلِيًّا وَلَا نَصِيرًا
"Ve onlar kendilerine Allah'tan başka bir veli de bulamazlar, bir yardımcı da."

Onlar, Allahın dışında (madûnunda) kendilerine fayda verecek bir velî ve de kendilerinden zararı def edebilecek bir yardımcı bulamazlar.







18

قَدْ يَعْلَمُ اللَّهُ الْمُعَوِّقِينَ مِنكُمْ وَالْقَائِلِينَ لِإِخْوَانِهِمْ هَلُمَّ إِلَيْنَا
"Şüphesiz Allah, içinizden o savaştan alıkoyanları ve kardeşlerine "bize gelin" diyenleri biliyor."

"Allah, Medine sakini olan ihvanlarına "bize gelin" diyenleri bilmektedir."

Bunlar, münafıklardır, insanları Allah rasûlünden alıkoymaya çalışıyorlardı.

Helümme kelimesinin aslı ile ilgili açıklama, En'am sûresinde yapıldı.[1>

وَلَا يَأْتُونَ الْبَأْسَ إِلَّا قَلِيلًا
"Ve onlar pek az zora gelen kimselerdir."

Bu, birkaç şekilde anlaşılabilir:

-"Onlar, zora çok az gelen kimselerdir."

-"Onlar zorluğa çok az bir zaman dayanabilirler"

-"Onlar, ancak az bir zorluğa dayanabilirler." Çünkü özür beyan ederek geri dururlar, başkalarını da mümkün olduğunca alıkoymaya çalışırlar.

-Veya mü'minlerle beraber savaşa çıkarlar, lakin şu ayette nazara verildiği gibi, çok az savaşırlar: "Onlar içinizde kalacak olsalar da pek az harb ederlerdi." (Ahzab, 20)

-Denildi ki: Bu ifade, onların sözünün devamı da olabilir. Yani, "Muhammedin ashabı gelen bu orduyla savaşamazlar. Savaşsalar bile çok az direnebilirler."









19

أَشِحَّةً عَلَيْكُمْ
"Size karşı cimrilik ediyorlardı."

Onlar size karşı cimridirler. Onların cimrilikleri,

-Yardımda,

-Allah yolunda infak etmekte,

✔️3- Kur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz 📚Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin