423.Ders Ahzâb Sûresi 44-50

11 3 6
                                    

423. Ders :

22. Cüz, 33. Sûre, 423. Sayfa
Ahzâb Sûresi
44-50. Âyet-i Kerîm'eler.

 بِسْــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمـٰـنِ الرَّحِيــــــمِ



44

تَحِيَّتُهُمْ يَوْمَ يَلْقَوْنَهُ سَلَامٌ
"O'na kavuşacakları gün, mü'minlere esenlik dileği selâmdır."

"O'na, kavuşacakları gün"den murat,

-Ölüm anı,

-Kabirlerden çıkış zamanı,

-Veya cennete girdikleri zaman olabilir. O günde, her türlü nahoş şeylerden ve afetlerden selâmete erdikleri onlara haber verilir.

وَأَعَدَّ لَهُمْ أَجْرًا كَرِيمًا
"Allah onlar için hoş bir mükafat hazırlamıştır."

"Hoş bir mükâfattan" murat, cennettir.







45

يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِيرًا
"Ey peygamber! Biz seni bir şahit, bir müjdeci ve bir uyarıcı olarak gönderdik."

Hz. Peygamberin "bir şahit" olarak gönderilmesi, ümmetinin tasdik ve tekzibine, kurtulmalarına ve yoldan sapmalarına şehadette bulunmasıdır.







46

وَدَاعِيًا إِلَى اللَّهِ بِإِذْنِهِ وَسِرَاجًا مُّنِيرًا
"Ve Onun izniyle, Allah'a bir davetçi ve aydınlatan bir kandil (olarak gönderdik)."

"Allaha davetçi" olması, O'nun varlığını ve birliğini ikrar ettirmesi ve iman edilmesi gereken sıfatlarını anlatmasıdır. Cenab-ı Hak, Hz. Peygamberin "Allaha davetçi" olmasını mutlak ifade etti, sonra da "O'nun izniyle" diyerek kayıtladı. Çünkü Allaha davet, zor bir iştir. O'ndan bir yardım olmadan yapılamaz.

"Aydınlatan bir kandil..."Cehalet karanlıkları O'nun ziyasıyla aydınlanır ve basîret nurları O'nun nurundan alınır.





47

وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ بِأَنَّ لَهُم مِّنَ اللَّهِ فَضْلًا كَبِيرًا
"Mü'minlere müjdele! Onlara Allah'tan büyük bir lütuf vardır."

Mü'minlere verilen "büyük lütuf" müjdesi, onların diğer ümmetlere daha üstün olmaları veya yaptıkları amellere verilecek olan mükâfattır.







48

وَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَالْمُنَافِقِينَ
"Kâfirlere ve münafıklara itaat etme."

Hz. Peygamber zâten onlara itaat etmiyorken böyle bir emrin gelmesi, O'nu tehyiçtir, (heyecana getirmek, teşvikte bulunmaktır.)

وَدَعْ أَذَاهُمْ
"Onların ezalarını bırak."

Onların Sana verdikleri ezaya önem verme.

Veya, karşılık olmak üzere, onlara ezada bulunma.

Veya, küfürlerinden dolayı cezalandırma. Bu son mana yönünden "mensuhtur" yani "hükmü kaldırılmıştır" diyenler de olmuştur.

وَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ
"Ve Allah'a tevekkül et."

Çünkü O, onlara karşı Sana kâfidir.

✔️3- Kur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz 📚Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin