425. Ders :
22. Cüz, 33. Sûre, 425. Sayfa
Ahzâb Sûresi
55-62. Âyet-i Kerîm'eler.بِسْــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمـٰـنِ الرَّحِيــــــمِ
55
لَّا جُنَاحَ عَلَيْهِنَّ فِي آبَائِهِنَّ وَلَا أَبْنَائِهِنَّ وَلَا إِخْوَانِهِنَّ وَلَا أَبْنَاء إِخْوَانِهِنَّ وَلَا أَبْنَاء أَخَوَاتِهِنَّ وَلَا نِسَائِهِنَّ وَلَا مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ
"Peygamber hanımları için babaları, oğulları, kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları (kadın dostları) ve sahip oldukları köleleri hakkında bir günah yoktur."Bunlar, Hz. Peygamberin hanımlarına emredilen hicap hususunda istisna edilenlerdir.
Sebeb-i Nüzûl
Rivayete göre hicap ayeti indiğinde Hz. Peygamberin hanımlarının babaları ve akrabaları "bizde mi hicap arkasından onlarla konuşacağız?" demeleri üzerine ayet nazil oldu.
Ayette amca ve dayının geçmemesi, bunların bir nevi baba yerinden de olmasındandır. Nitekim şu ayette böyle olduğunu görürüz: "Onlar da şöyle dediler: Senin ilâhına ve ataların İbrahim, İsmail ve İshak'ın ilâhı olan bir tek ilâha ibadet edeceğiz." (Bakara, 133)[1>
Ayette geçen "kendi kadınları" ifadesinden murat, "mü'min kadınlardır."
"Sahip oldukları köleler" ifadesinden murat, erkek ve kadın kölelerdir.
Denildi ki: Sadece kadın kölelerdir.
Bunun açıklaması Nur sûresinde geçmişti.
وَاتَّقِينَ اللَّهَ
"(Ey Peygamber hanımları) Allah'tan korkun."Size emrettiğim şeylerde Allahtan korkun.
إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدًا
"Çünkü Allah her şeye şahittir."Hiçbir şey O'na gizli değildir.
56
إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ
"Şüphesiz Allah ve melekleri Peygambere salât ederler."O'nun şerefinin izharına ve şanının tazimine özen gösterirler.
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا
"Ey iman edenler! Siz de ona salât ve selâm edin."Siz de aynı şekilde buna özen gösterin. Çünkü böyle yapmaya siz çok daha evlâsınız. Ve "Allahümme salli alâ Muhammed" ("Allahım, Muhammede rahmet et") deyin.
Ve O'na "Esselâmü aleyke eyyühen –nebî" (Ey Peygamber, Allahın selâmı üzerine olsun) deyin.
Denildi ki: Selâmdan murat, O'nun emirlerine boyun eğmektir.
Ayet, Hz. Peygambere salât u selâm etmenin vücubuna delâlet eder.
Denildi ki: Her ne zaman Hz. Peygamberin zikri geçse, O'na salâvat getirmek vacibtir. Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur: "Yanında benim adım anıldığı hâlde bana salâvat getirmeyenin burnu yere sürtülsün."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
✔️3- Kur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz 📚
SpiritualeKur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz📚 devamıdır. Kapak Tasarımı : @Fatel16_13 kardeşimize aittir