429. Ders :
22. Cüz, 34. Sûre, 429. Sayfa
Sebe' Sûresi
15-22. Âyet-i Kerîm'eler.بِسْــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمـٰـنِ الرَّحِيــــــمِ
15
لَقَدْ كَانَ لِسَبَإٍ فِي مَسْكَنِهِمْ آيَةٌ
"Andolsun ki Sebe' kavmi için oturdukları yerde bir ibret vardı:"Onların meskenlerinden murat, oturdukları yerlerdir. Burası Yemen'de olup "Me'rib" olarak bilinen bölgedir. Burayla San'a arasında üç günlük mesafe vardır.
Onların yaşadıkları bu yerlerde, bir Sani-i Muhtarın varlığına ve dilediği hayret verici şeyleri yapmaya kâdir olduğuna, iyilik yapanlara ve kötülük yapanlara karşılık verdiğine delâlet eden bir alâmet vardır.
Sebe halkının bu kıssası, hemen öncesinde anlatılan Hz. Davud ve Hz. Süleymanın kıssalarının zıddı bir durumu anlatır.[1>
جَنَّتَانِ عَن يَمِينٍ وَشِمَالٍ
"Sağ ve soldan iki bahçe!"Bunların beldelerinin sağında solunda cennet gibi bahçeler bulunmaktaydı.
Veya bundan murat, bu beldede yaşayan herkesin evinin sağının ve solunun birer bahçe olmasıdır.
كُلُوا مِن رِّزْقِ رَبِّكُمْ وَاشْكُرُوا لَهُ
"Rabbinizin rızkından yiyin ve O'na şükredin!"Peygamberleri, onlara böyle demişti.
Veya hâl diliyle onlara böyle denilmişti.
Veya bundan murat, onlara böyle denilmesine layık olduklarına delâlettir.
بَلْدَةٌ طَيِّبَةٌ وَرَبٌّ غَفُورٌ
"Çok hoş bir belde ve çok bağışlayıcı bir Rab!(denildi)."Ayetin bu kısmı, şükrü gerektiren bir duruma delâlet etmektedir.
Sizi rızıklandıran ve şükretmenizi isteyen Rabbiniz, şükredenlerin hata ve noksanlarını bağışlayan affedici bir Rab'dir.
Denildi ki: Beldeleri en verimli ve en hoş bir beldeydi. Ne bir hastalık vardı ne de bir uğursuzluk.
16
فَأَعْرَضُوا
"Fakat onlar yüz çevirdiler."Bunun sonucu olarak şükretmediler.
فَأَرْسَلْنَا عَلَيْهِمْ سَيْلَ الْعَرِمِ
"Biz de üzerlerine Arim selini salıverdik."Arim seli, isim olabileceği gibi, çok çetin bir sel olmasını da ifade edebilir.
Veya bundan murat, şiddetli yağmurdur.
Veya fare istilasıdır.
Rivayete göre, Belkıs burada bir baraj yaptırmış, bununla yağmur sularını toplamış, barajdan ihtiyacı olan suyu almaları için de bir delik bırakmıştı.
Denildi ki: Arim selinin onları cezalandırmak için gönderilmesi, Hz. İsa ile Peygamber Efendimiz arasında bir dönemde gerçekleşti.
وَبَدَّلْنَاهُم بِجَنَّتَيْهِمْ جَنَّتَيْنِ ذَوَاتَى أُكُلٍ خَمْطٍ وَأَثْلٍ وَشَيْءٍ مِّن سِدْرٍ قَلِيلٍ
"Ve o güzelim bahçelerini ekşi meyveli ağaçlar, acı ılgın ve biraz da sedir ağacı bulunan iki harap bahçeye çevirdik."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
✔️3- Kur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz 📚
EspiritualKur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz📚 devamıdır. Kapak Tasarımı : @Fatel16_13 kardeşimize aittir