433. Ders :
22. Cüz, 34. Ve 35. Sûre, 433. Sayfa
Sebe' ve Fâtır Sûresi
49-54. ve 01-03 Âyet-i Kerîm'eler.بِسْــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمـٰـنِ الرَّحِيــــــمِ
49
قُلْ جَاء الْحَقُّ
"De ki: Hak geldi."وَمَا يُبْدِئُ الْبَاطِلُ وَمَا يُعِيدُ
"Artık batıl ne bir şey ortaya çıkarabilir, nede geri getirebilir."Haktan murat, İslâmdır. Hakkın gelmesiyle batıl yani şirk zâil olur, kendisinden bir eser kalmaz.[1>
Denildi ki: Batıldan murat İblis'tir veya puttur. Yani, İblis veya put ne bir şeyi yoktan yaratabilir, ne de tekrar iâde edebilir.
Veya, "İblis veya put kendine uyanlara ne başında bir hayır getirir, ne de sonunda."
Denildi ki: Ayetteki "ma" soru manası da ifade edebilir: Yani, "Batıl, neyi baştan yaratmış, neyi yeniden diriltmiştir?"
50
قُلْ إِن ضَلَلْتُ فَإِنَّمَا أَضِلُّ عَلَى نَفْسِي
"De ki: Eğer ben yanılırsam,yalnız kendi adıma yanılırım."De ki: Şayet ben haktan saparsam kendi aleyhimde sapmış olurum. Çünkü sapmamın vebâli, kendime aittir, nefsim buna sebebiyet vermiştir. Zira nefis, hadd-i zâtında cahildir ve kötülüğü emredicidir.
وَإِنِ اهْتَدَيْتُ فَبِمَا يُوحِي إِلَيَّ رَبِّي
"Ve eğer hidayeti bulmuşsam, bilinmeli ki Rabbimin bana vahyetmesiyledir."Çünkü doğruyu bulmak, Onun yol göstermesi ve muvaffak kılmasıyladır.
إِنَّهُ سَمِيعٌ قَرِيبٌ
"Çünkü O, Semi' – Karîb'tir (işitir, yakındır)."O, velev gizli de yapsa, her yoldan çıkanın ve doğru yolu bulanın sözünü ve fiilini idrak eder.
51
وَلَوْ تَرَى إِذْ فَزِعُوا
"Dehşete kapıldıklarında onları bir görsen..."-Ölüm anında,
-Kıyamette diriltildiklerinde,
-Veya Bedir günü mağlup olduklarında onları bir görsen...
"Bir görsen" ifadesinin cevabı hazfedilmiştir. Şöyle takdir edilebilir: "O zamanlarda onları bir görsen, elbette çok dehşetli bir durum görmüş olurdun!"
فَلَا فَوْتَ
"Artık kaçmak yoktur."O zaman kaçmakla veya bir yere sığınmakla kurtulamazlar.
وَأُخِذُوا مِن مَّكَانٍ قَرِيبٍ
"Yakın bir yerden yakalanmışlardır."O zaman arzın üstünden altına alınırlar.
Veya mahşer meydanından cehennem ateşine alınırlar.
Veya Bedir sahrasından, leşlerinin bırakıldığı çukura alınırlar.
52
وَقَالُوا آمَنَّا بِهِ
"(Azabı görünce), "ona inandık" derler."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
✔️3- Kur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz 📚
EspiritualKur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz📚 devamıdır. Kapak Tasarımı : @Fatel16_13 kardeşimize aittir