439. Ders :
22. Cüz, 35. ve 36. Sûre, 439. Sayfa
Fâtır ve Yâsin Sûreleri
45. ve 01-12. Âyet-i Kerîm'eler.بِسْــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمـٰـنِ الرَّحِيــــــمِ
45
وَلَوْ يُؤَاخِذُ اللَّهُ النَّاسَ بِمَا كَسَبُوا مَا تَرَكَ عَلَى ظَهْرِهَا مِن دَابَّةٍ
"Bununla beraber Allah, insanları kazandıkları günahlar yüzünden hemen yakalayıverseydi, yeryüzünde hiçbir canlı bırakmazdı."Şayet Allah işledikleri günahlar yüzünden insanları hemen cezalandırsa, onların günahlarının şeametinden yeryüzünde hareket eden bir canlı bile kalmazdı.
Denildi ki: Ayette geçen "canlı"dan murat, insandır. Ayetin devamı da buna işaret eder.
وَلَكِن يُؤَخِّرُهُمْ إِلَى أَجَلٍ مُّسَمًّى
"Fakat onları belli bir süreye kadar erteler."فَإِذَا جَاء أَجَلُهُمْ
"Nihayet ecelleri gelince (gereğini yapar)."Bundan murat, kıyamet günüdür.
فَإِنَّ اللَّهَ كَانَ بِعِبَادِهِ بَصِيرًا
"Şüphe yok ki Allah, kullarını görendir."Onların ne yaptıklarını gördüğü için, onların amellerine göre karşılıklarını verir.
Hz. Peygamber (صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ) şöyle buyurur: "Fatır sûresini kim okusa, sekiz cennet kapısı o kimseyi davet eder, "istediğin kapıdan gir" derler.
YÂSİN SÛRESİ
بِسْــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمـٰـنِ الرَّحِيــــــمِ
Hz. Peygamber (صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ) şöyle buyurur: "Yasin sûresine "muimma" denir, okuyana dünya ve ahiretin hayrını kazandırır. Ayrıca ona "dâfia" ve "kâdıye" denir, okuyandan her türlü kötülüğü def eder ve onun bütün ihtiyaçlarını karşılar."
1
يس
"Yâ-sîn.""Yasîn" ifadesi, manada ve i'rabda elif-lâm-mîm gibidir.
Denildi ki: Yasîn, Tay kabilesinin dilinde "ey insan" anlamına gelir.
2
وَالْقُرْآنِ الْحَكِيمِ
"Hikmetli Kur'ân'a andolsun ki."3
إِنَّكَ لَمِنَ الْمُرْسَلِينَ
"Şüphesiz Sen gönderilen rasûllerdensin."4
عَلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ
"Sırat-ı müstakim (dosdoğru bir yol) üzeresin."Sırat-ı müstakim üzere olmaktan murat, tevhîd ve bütün işlerde istikamettir.
Hz. Peygamberin (صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ) Allahın gönderdiği elçilerden olması her ne kadar istikamet üzere olmasını iltizam ederse de, bu şekilde açık bir ifadeyle de belirtilmiştir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
✔️3- Kur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz 📚
EspiritualKur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz📚 devamıdır. Kapak Tasarımı : @Fatel16_13 kardeşimize aittir