440. Ders :
22. Cüz, 36. Sûre, 440. Sayfa
Yâsin Sûresi
13-27. Âyet-i Kerîm'eler.بِسْــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمـٰـنِ الرَّحِيــــــمِ
13
وَاضْرِبْ لَهُم مَّثَلاً أَصْحَابَ الْقَرْيَةِ
"Onlara, ashab-ı karye'yi misal ver."Bahsi geçen ashab-ı karye, Antakya halkıdır.
إِذْ جَاءهَا الْمُرْسَلُونَ
"Hani oraya elçiler gelmişti."Bu elçiler, Hz. İsa'nın (aleyhisselam) oraya gönderdiği kimselerdi.
14
إِذْ أَرْسَلْنَا إِلَيْهِمُ اثْنَيْنِ
"Hani biz onlara iki kişi göndermiştik."فَكَذَّبُوهُمَا
"Fakat onlar ikisini de yalanlamışlardı."Cenab-ı Hakkın "biz göndermiştik" demesi, rasûlü ve halifesinin fiili olmasındandır.[1>
فَعَزَّزْنَا بِثَالِثٍ
"Biz de bir üçüncü ile destek verdik."Üçüncü elçinin adı Şem'un'dur.
فَقَالُوا إِنَّا إِلَيْكُم مُّرْسَلُونَ
"Onlara: 'Biz size gönderilmiş elçileriz' dediler."Antakya halkı putlara tapıyordu. Hz. İsa (aleyhisselam) , bunlara iki elçisini gönderdi. Bu iki elçi şehre yaklaştıklarında Habib-i Neccar'ı gördüler. Habib-i Neccar, koyun güdüyordu. Onlara nereden gelip nereye gittiklerini sordu, onlar da anlattılar.
Habib-i Neccar, "bu anlattıklarınıza bir delil var mı?" dedi.
Onlar da :
"hastayı tedavi eder, anadan doğma körün gözünü açarız, cüzzamlıları iyileştiririz" dediler.Habib-i Neccarın hasta bir çocuğu vardı, onu gösterdi. Onlar da elleriyle meshettiler, çocuk iyileşti. Habib-i Neccar, bu olay karşısında iman etti, haber şehirde yayıldı. Pek çok insan, onların elleriyle şifa buldu. Onların haberi hükümdara kadar ulaştı.
Hz. İsa'nın (aleyhisselam) elçilerini yanına getirip "ilahlarımızdan başka bizim için başka bir ilah mı var?" diye sordu.
Dediler:
"Evet, seni ve ilahlarını yaratan!"Bunun üzerine hükümdar onları hapsettirdi.Hz. İsa da Şem'unu oraya gönderdi. Şem'un, gerçek kimliğini gizleyerek hükümdarın adamlarıyla dostluk kurdu. Onlar da kendisine alıştılar, onu hükümdara götürdüler böylece hükümdarın yakın çevresinde yer aldı.
Bir gün hükümdara "duyduğuma göre sen iki adamı hapsetmişsin, ne dediklerini dinledin mi?" diye sordu. Hükümdar "hayır" dedi.
Şem'unun talebi doğrultusunda onları yanına getirtti. Şem'unla onlar arasında şöyle bir muhavere cereyan etti:
-Sizi kim gönderdi?
-Herşeyi yaratan ve şeriki olmayan Zât bizi gönderdi.
-Öz olarak bize O'nu anlatın.
-O, ne dilerse yapar, ne isterse ona hükmeder.
-Deliliniz var mı?
-Hükümdar ne dilerse talep etsin.
Bunun üzerine hükümdar yüzünde göz yeri bile olmayan bir çocuk getirtti, iki elçi Allaha dua ettiler, çocuğun yüzünde göz için yarılma meydana geldi. İki fındık alıp o boşluklara yerleştirdiler. Bunlar birer göz haline geldiler. Çocuk bunlarla görmeye başladı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
✔️3- Kur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz 📚
SpiritüelKur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz📚 devamıdır. Kapak Tasarımı : @Fatel16_13 kardeşimize aittir