"Rosa kau duduk sini.. aku tolong ummie jap.." kata dayah.
"Eh biar aku tolong.." kata rosa. Malu rasanya duduk sorang2 kat umah orang.
"Eh takpe.. awak bual dengan saya.." kata jimin.
"Eh dia ni.. "kata rosa didalam hati. Tiba2 je nak rapat ii dengan aku..
_Di rumah jungkook.._
"Hahahhaha..padan muka kau.. sebab kau aku demam.. puas hati aku.. aku nak tidur nanti pukul tujuh baru bukak pintu.." kata jungkook. Dia tak tahu yang dayah sudah berada di rumah ummienya.
*Di rumah puan siti..*
Dayah membawa air dan sedikit kuih ke ruang tamu.
"Rosa kau ok??" Kata dayah.
"Kawan akak ok jer.." kata jimin.
Rosa terus membisik di telinga dayah.
"Aku tak faham lah dengan budak ni.. " kata rosa.
"Hotakk kau budakk.. sama sebaya kita lahh.. ini adik kembar jungkook." Kata dayah.
Rosa membuat muka..
"Why??" Kata jimin.
"Sepupu akak ni.. dia tak tahu yang jimin adik kembar jungkook." Kata dayah. Jimin hanya ketawa.
"Anak makcik ni.. belajar kat lain.. tapi esok dah mula kelas balik kan.. jimin tukar kolej.. so dia belajar kat kolej abang dia.."kata puan siti.
"Ouhh.." kata rosa.
"Awak amik apa??" Kata jimin kepada rosa.
"Pendidikan awal kanak2.." kata rosa.
"Wahh samalah.. " kata jimin. Tak sangka dia pun amik pendidikan awal kanak2.
"Jimin.. betul ke ni.. akak pun pendidikan awal kanak2 jugak." Kata dayah. Dia tidak terfikir langsung pada suaminya di rumah.
Jam pun menunjukkan pukul 6 petang.
"Ummie dayah balik dulu k??" Kata dayah.
"Sapa yang pandu kereta ni??" Tanya jimin.
"Saya.." kata rosa sepatah.
"Hati memandu.. penat berhenti.." kata jimin kepada rosa.
"Eh jimin.. macam rumah akak jauh je??" Kata dayah.
Jimin hanya tersenyum.
Mereka pun tiba di depan rumah dayah.
"Weyy.. jimin tadi mintak number aku.." kata rosa.
"Habistu kau kasi tak.." tanya dayah.
"Kasilah..kesian pulak.." kata rosa.
"Dah lah.. bye .." kata dayah. Dia terus cepat ii lari ke depan pintu dan duduk. Lakonan bermula.
*Jam 8 malam..*
Jungkook tersedar dari tidur dan melihat jam.
"Weyy dah pukul 8 ni.. apa lah dayah buat ." Kata jungkook. Dia pun terus pergi ke bawah dan membuka pintu.
Terlihat dayah tidur sambil terduduk.
"Dayah bangun.." kata jungkook. Ada sedikit perasaan kesal di hatinya.
Dayah bangun lalu terus masuk kedalam bilik dan mengunci biliknya.
"Lakonan tamat for today.." kata dayah. Dia terus mengambil tuala dan mandi. Esok kelas dah mula .
YOU ARE READING
Hate mean Love [jjk] ⓒ
Short StoryDayah dan jungkook adalah musuh ketat ketika sekolah rendah sehinggalah meningkat dewasa. Ibu bapa mereka adalah kawan baik sejak mereka belajar di seoul korea. walaupun jungkook mempunyai nama islamnya sendiri. Tapi dia lebih gemar dengan nama kore...